Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@07:54:03 GMT

رسیدگی به قانون مهریه اولویت اول کمیسیون قضایی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۱۹۵۹

رسیدگی به قانون مهریه اولویت اول کمیسیون قضایی

نایب رئیس کمیسیون قضای مجلس گفت: ‌اولویت‌های کاری کمیسیون قضایی مشخص و رسیدگی به قانون مهریه در اولویت اول کاری کمیسیون قرار گرفت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز آیین‌نامه داخلی کمیسیون مشخص و در ۲۷ ماده تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: چرا قانون نظارت بر رفتار نمایندگان کامل نیست؟

وی افزود: در این جلسه که معاون حقوقی قوه قضاییه، معاون حقوقی وزارت دادگستری، مدیرکل حقوقی دفتر ریاست جمهوری و معاون حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس در آن حضور داشتند اولویت‌های کاری کمیسیون قضایی نیز مشخص شد.

بیشتر بخوانید: تفاوت مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه چیست؟

نایب رئیس کمیسیون قضای مجلس اظهارداشت:  براساس بررسی‌های انجام شده پس از تعیین تکلیف طرح‌ها و لوایح اعاده شده از سوی شورای نگهبان قانون مهریه (طرح اصلاح موادی از قانون محکومیت‌های مالی)، لایحه مالکیت صنعتی، طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و لایحه تجارت به عنوان اولویت‌های کاری کمیسیون قضایی مشخص شدند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین شورای نگهبان مشرق کمیسیون قضایی مجلس مجلس شورای اسلامی کمیسیون قضایی وزارت دادگستری قانون اساسی مهریه کمیسیون قضایی کاری کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

حسین محمدصالحی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شهریور ماه سال 1399 در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به تصویب رسید و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه 11 آبان ماه همان سال با آن موافقت کردند.

وی یادآور شد: این طرح قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، مرحله به مرحله در کمیسیون امور داخلی کشور بررسی شد و سپس به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، شورای نگهبان نیز این طرح مجلس را تایید کرد اما در مجمع تشخیص مصلحت مباحثی پیرامون این طرح مطرح شد که نهایتا کنار گذاشته شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: اکنون طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار ندارد اما اگر فرصت باقی بود و در دستور کار کمیسیون قرار گرفت مجلس تلاش خواهد کرد تا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را نیز مانند قانون انتخابات مجلس و شوراها به سرانجام برساند.

محمدصالحی بیان کرد: به دلیل فشردگی کار کمیسیون در سال گذشته و قرار گرفتن اولویت‌هایی از جمله طرح شفافیت و ساماندهی تجمعات، لایحه برنامه هفتم و پس از آن بودجه سنواتی ،  امکان رسیدگی به این طرح در کمیسیون وجود نداشت و رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از دستورکار کمیسیون شوراها خارج شد.

وی بیان کرد: امکان دارد که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در سال جدید و تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم در دستورکار کمیسیون شوراها قرار گیرد تا این طرح نیز تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه با تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری تغییراتی در شرایط نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ایجاد می‌شود،  گفت: بر اساس طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری قرار است مواردی از جمله بحث تایید صلاحیت‌ها، موضوع شرایط کاندیداها از مدرک تحصیلی تا موضوع رجل سیاسی و همچنین ایجاد شرایطی برای ثبت‌نام نامزدها اصلاح شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • اعلام جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی
  • کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود
  • فلسفی: اولویت مجلس آینده فسادستیزی و شفافیت باشد