Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی جهان در سال 2020 امروز با قهرمانی ژولین آلافیلیپ فرانسوی در بخش استقامت جاده مردان به پایان رسید

اختصاصی طرفداری - نود و سومین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی جهان به مدت 4 روز در ایمولای ایتالیا برگزار شد، این رقابت‌ها که در ابتدا به دلیل گسترش بیماری کووید 19 توسط کشور میزبان سوئیس لغو شده بود با قبول میزبانی توسط ایتالیا، تنها یک هفته بعد از پایان تور دو فرانس در تقویم فدراسیون جهانی UCI قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات جاده قهرمانی جهان از سال 1921 آغاز شده و پس از آن تقریبا هر ساله برگزار شده است. در حالی که در سالیان گذاشته بخش‌های جوانان، زیر 23 سال و بزرگسالان برای زنان و مردان در برنامه مسابقات قرار می‌گرفتند، امسال با حذف رقابت‌های جوانان و زیر 23 سال و همینطور تایم تریل تیمی، تنها مسابقات در بخش تایم تریل و استقامت جاده انفرادی برای زنان و مردان در رده سنی بزرگسالان برگزار شد. دوچرخه‌سواران ایرانی هم که سهمیه حضور در مسابقات را کسب کرده بودند مانند بسیاری از کشورهای غیر اروپایی دیگر به دلیل مشکلات ویزا و قرنطینه فرصت حضور در مسابقات جهانی را از دست دادند.

مروری بر مسابقات

در بخش زنان آنا فن در برخن با بردن هر دو مسابقه تایم تریل و استقامت جاده ستاره بی رقیب این دوره از مسابقات جهانی بود، این دوچرخه‌سوار هلندی که در رقابت استقامت جاده مقتدرانه قهرمان جهان شد، در روز اول مسابقات در بخش تایم تریل در حالت طبیعی به مدال نقره می‌رسید اما کلوی دایگرت مدافع عنوان قهرمانی از امریکا در حالی که با ثبت بهترین زمان در مسیر کسب مدال طلا بود در یکی از پیچ‌ها تعادل دوچرخه خود را از دست داد، به بیرون از جاده پرتاب شد و به شدت آسیب دید تا راهی بیمارستان شود.

مصدومیت شدید کلوی دایگرت که به بیرون از جاده پرتاب شد

در مسابقه تایم تریل مردان که در مسافتی کوتاه‌تر از همیشه برگزار می‌شد، فیلیپو گانا از ایتالیا توانست به اولین دوچرخه‌سوار این کشور تبدیل شود که در طول تاریخ موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در ماده تایم تریل می‌شود. روهان دنیس مدافع عنوان قهرمانی از استرالیا هم به مقامی بهتر از پنجمی دست پیدا نکرد.

سکوی مسابقه تایم تریل مردان، گانا در وسط با پیراهن مختص قهرمان جهان

اما مهم‌ترین و حساس‌ترین رقابت در روز پایانی این مسابقات امروز یکشنبه برگزار شد و در بخش استقامت جاده مردان این ژولین آلافیلیپ فرانسوی بود که موفق شد پس از 23 سال مدال طلای مسابقات جهانی را برای کشور فرانسه کسب کند. در این رقابت که در مسیری پر از سربالایی و سرپایینی و به مسافت 258 کیلومتر برگزار شد، تادی پوگاچار از اسلوونی که یک هفته پیش فاتح تور دو فرانس شده بود در فاصله 50 کیلومتری خط پایان از گروه فرار کرد اما پس از طی کردن حدود 20 کیلومتر به شکل انفرادی، به گروه بازگشت و در نهایت این ژولین آلافیلیپ فرانسوی بود که در کیلومترهای پایانی از گروه کوچک صدرنشینان گریخت و به شکل انفرادی از خط پایان گذشت. در اسپرینت برای مدال نقره هم ووت ون آئرت بلژیکی که دو روز قبل در ماده تایم تریل هم مدال نقره گرفته بود بار دیگر موفق به کسب مقام دومی شد. پریموژ روگلیچ که پس از ناکامی در تور دو فرانس به دنبال قهرمانی بود پس از فرار آلافیلیپ در گروه دوم باقی ماند و در نهایت به مقامی بهتر از ششمی دست پیدا نکرد.

نتایج کامل

تایم تریل انفرادی زنان (31.7 کیلومتر)

آنا فن در برخن (هلند) - 40 دقیقه و 20 ثانیه مارلن ریوسر (سوئیس) - + 15 ثانیه الن فن دایک (هلند) - + 31 ثانیه

استقامت جاده زنان (143 کیلومتر)

آنا فن در برخن (هلند) - 4 ساعت و 9 دقیقه و 57 ثانیه آنامیک فن فلویتن (هلند) - + 1دقیقه و 20 ثانیه الیزا لونگو بورگینی (ایتالیا) - + 1دقیقه و 20 ثانیه

تایم تریل انفرادی مردان (31.7 کیلومتر)

فیلیپو گانا (ایتالیا) - 35 دقیقه و 54 ثانیه ووت ون آئرت (بلژیک) - + 26 ثانیه استفان کونگ (سوئیس) - + 29 ثانیه

استقامت جاده مردان (258.2 کیلومتر)

ژولین آلافیلیپ (فرانسه) - 6 ساعت و 38 دقیقه و 34 ثانیه ووت ون آئرت (بلژیک) - + 24 ثانیه مارک هیرشی (سوئیس) - + 24 ثانیه

منبع: طرفداری

کلیدواژه: قهرمانی جهان استقامت جاده تایم تریل برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ رکابزن کوهستان راهی مالزی می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، با نظر کمیته فنی تیم‌های ملی کوهستان ۵ ورزشکار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا کوهستان مالزی مشخص شدند.

فراز شکری، حسین زنجانیان، طاها قابلی و فاطمه عباسی ۵ نماینده کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا کوهستان خواهند بود.

محمود وفایی مدیر تیم های ملی فدراسیون دوچرخه سواری در این خصو گفت: فرانک پرتوآذر با توجه به حضور در مسابقات تیم باشگاهی به طور مستقیم راهی محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در کشور مالزی خواهند شد.

مدیر تیم‌های ملی افزود: این ۴ ورزشکار از تاریخ ۵ اردیبهشت ماه به مدت یک هفته در استان گیلان به سرمربیگری آرش امیدفر اردوی نهایی خود را برگزار خواهند کرد.

مسابقات دوچرخه سواری کوهستان قهرمانی آسیا خردادماه به میزبانی کشور مالزی برگزار می شود.

کد خبر 6085593

دیگر خبرها

  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • قهرمانی پرتو آذر در مسابقات کراس کانتری دوچرخه‌سواری اسپانیا
  • فرانک پرتوآذر قهرمان کراس کانتری کلاس۲ جهانی اسپانیا شد
  • قهرمانی پرتوآذر در دوچرخه‌سواری کراس کانتری کلاس۲ جهانی
  • ۵ رکابزن کوهستان راهی مالزی می شوند
  • سرمربی قهرمان جهان: ایران باید از عنوانش دفاع کند