Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@19:05:35 GMT

برق 8.5 میلیون مشترک خانگی رایگان می شود

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۲۱۸۶

برق 8.5 میلیون مشترک خانگی رایگان می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل کاظمی با اشاره به طرح جدید وزارت نیرو با عنوان «برق امید» اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی طرح برق امید در دست تدوین است و پیش‌نویس آن در وزارت نیرو تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس این طرح، مشترکان خارجی به سه رده‌ی کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف تقسیم شده است.

کاظمی ادامه داد: مشترکانی در رده‌ی کم‌مصرف قرار می‌گیرند که میزان مصرف ماهانه‌ی آنها کمتر از 80 کیلو وات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح، مشترکان با مصرف ماهانهی بین 80 تا 200 کیلووات ساعت را مشترکان خوش‌مصرف نامیده می‌شوند و در نهایت مشترکان با مصرف ماهانه بیش از 200 کیلووات ساعت در رده‌ی مشترکان پرمصرف قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح، ترغیب مشترکان به مصرف بهینه است؛ یادآور شد: در این طرح، برق مصرفی مشترکان کم‌مصرف رایگان خواهد بود و امکاناتی برای مشترکان پرمصرف جهت نصب سلول‌های خورشیدی فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: از میان 29.5 میلیون مشترک خانگی در کشور، 8.5 میلیون در رده‌ مشترکان کم‌مصرف قرار می‌گیرند که بر اساس این طرح، برق این عده، رایگان خواهد شد.

انتهای پیام/60027

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت نیرو برق تبریز مصرف برق امید خبرگزاری فارس فارس تبریز سلول های خورشیدی کم مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه هم‌زمان با روند افزایش دمای هوای استان در روزهای اخیر، مصرف آب رشد چشم‌گیری پیدا کرده است، به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از قطعی برنامه‌ریزی شده، الگوی بهینه مصرف را رعایت و از مصارف غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، ابوالفضل رحیمی اظهار کرد: افزایش مصرف آب باعث کاهش حجم مخازن ذخیره در برخی ساعت‌ها به ویژه زمان اوج مصرف شده و همین مساله برخی مناطق را با افت فشار آب مواجه کرده است.

وی مصرف بهینه برای برخورداری همه شهروندان از آب در شبانه‌روز را ضروری دانست و افزود: با توجه به کمبود منابع آبی، اولویت، تأمین آب آشامیدنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اضافه کرد: صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب عامل مهم گذر از بحران کمبود آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خانگی است.

وی با اشاره به افت سطح سفره‌های زیرزمینی گلستان توضیح داد: سفره‌های زیرزمینی عمده‌ترین منابع تأمین آب گرگان است که افزایش جمعیت و رشد مصرف آب و فقدان مصرف بهینه، موجب کاهش افت فشار شبکه و مخازن آب هم‌زمان با افزایش دمای هوا در برخی نقاط استان شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد آب‌های زیرزمینی گلستان در حال بهره‌برداری است، یادآور شد: مدیریت مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خانگی می‌تواند به کمک چاه‌ها و مخازن بیاید و گذر بحران خشکسالی را از این منطقه آسان‌تر کند.

وی با اشاره به اینکه کمبود شدید منابع آبی در استان کاملاً مشخص است، بیان کرد: کاهش منابع آبی در استان به قدری است که تنها راه گذر از آن، شیرین‌سازی آب دریا است که امیدواریم این طرح با تأمین منابع مالی در اسرع وقت به مرحله اجرا برسد.

کد خبر 746923

دیگر خبرها

  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی
  • قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل