Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان نامدار، رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: محروم‌ترین تخت بیمارستانی در قزوین است و علی رغم مکاتبات و بازدیدهای متعدد در طی ماه‌های گذشته هیچگونه همکاری از سوی بخش خصوصی با ما صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونا که عصر امروز(یکشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی استان اظهار کرد: اگر عملکرد ما درست بود قاعدتا شرایط امروز استان قزوین در این وضعیت قرار نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز گذشته ۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که تعداد بستری‌ها به ۳۳۰ نفر رسید و متاسفانه ۱۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته فوت کرده‌اند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: امروز وضعیت استان قزوین در بحث کرونا از اسفند و فروردین بدتر است، از طرفی به لحاظ وضعیت بیمارستان‌ها ما جزو چهار استان پایین کشور هستیم.

نامدار تاکید کرد: وضعیت تخت بیمارستانی ما به شدت پایین و مشکل‌دار است و طی سال‌های گذشته تنها یک بیمارستان علوم پزشکی در استان احداث شده است که از برکات سفر مقام معظم رهبری به قزوین است.

وی عنوان کرد: محروم‌ترین تخت بیمارستانی در قزوین است و تنها ۶۰ درصد بیمارستان‌های ما دولتی است و علی رغم مکاتبات و بازدیدهای متعدد در طی ماه‌های گذشته هیچگونه همکاری از سوی بخش خصوصی با ما صورت نگرفته است.

این مقام مسئول هشدار داد: ممکن است فردا شرایط ما به گونه‌ای باشد که بیمار روی زمین بماند و از همین امروز باید بیمارستان صحرایی را راه‌اندازی کنیم، چراکه روی بخش خصوصی نتوانستم حساب باز کنم و تا امروز یک بیمار کرونایی را بستری نکردند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین تاکید کرد: دستگاه اکسیژن ساز ما در بیمارستان بوعلی جوابگو نیست و شرایط ما بسیار حاد است؛ در درجه اول درخواست ما از ستاد کرونا این است که از بخش خصوصی بخواهید تا بیماران کووید19 را بپذیرند.

وی عنوان کرد: اکنون بیمارستان ولایت ۳۰ تخت بستری کووید ۱۹ دارد، تامین اجتماعی بیش از ۵۰ تخت و بوعلی ظرفیتی ندارد و بیمارستان رحیمیان با اندک ظرفیت مشغول فعالیت شده است.

نامدار ادامه داد: اگر بخش خصوصی همکاری نکند، همین امشب ممکن است بیماران کووید۱۹ روی زمین بمانند؛ لذا توصیه ما به مردم این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند چراکه وضعیت استان از فوق قرمز هم عبور کرده و اکنون بحرانی است.

وی بیان کرد: باتوجه به رشد جمعیت بیماران ما طی این روزها، از ستاد کرونای استان درخواست داریم تا فعالیت‌های اجتماعی را حداقل به مدت یک هفته تعطیل کند.

رئیس بیمارستان علوم پزشکی قزوین همچنین از فعالان فضای مجازی و رسانه‌های استان درخواست کرد تا در اطلاع رسانی درست به مردم در جهت بهبود وضعیت استان کمک کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: بالا بودن فوتی‌ها در استان قزوین هم به دو علت است، یکی اینکه جمعیت استان متاسفانه جمعیتی با بیماران دیابت، نقص ایمنی بدن و ضعف سیستم ایمنی بالاست به طوری که در حوزه دیابت جزو دو استان کشور هستیم و ۱۸ درصد بیماری سرطانی مربوط به استان قزوین است و بالغ بر ۸۰ درصد فوتی‌های کرونا دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

نامدار در پایان گفت: مسئله دیگر ما بحث کمبود در زیرساخت‌های بیمارستانی است به طوری که در بخش تخت "آی سی یو" کمبود داریم و اکنون ۲۰ مریض در انتظار "آی سی یو" هستند.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان قزوین علوم پزشکی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان از امضای تفاهمنامه همکاری میان این وزارت با دو موسسه به ارزش بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار خبر داده است. 

براساس این تفاهم‌نامه‌ها، این مبلغ پول در بخش کمک‌های بشری برای بیش از ۱۶ هزار خانواده نیازمند به کار گرفته می شود.

به گفته مسئولان این کمک ها در مرکز و ولایت‌های پروان، کاپیسا، پنجشیر، لوگر، میدان وردک، پکتیا، پکتیکا، خوست، غزنی و ننگرهار به‌مصرف می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هیئت بررسی و رفع مشکلات بیمارستان رازی ایلام تشکیل شود
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • مشکلات بیمارستان رازی شهر ایلام رفع شود
  • بازدید استاندار ایلام از بیمارستان رازی و گلایه‌های بیماران
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی