Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سهیل صالحی امشب در دوره‌های آموزشی مسؤولان کانون‌های محلی و کانون‌های تخصصی شهرستان‌های بهشهر، بابلسر، نکا و میاندرود که هر شهر به‌صورت مجزا برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت خادمیاران رضوی در استان مازندران، اظهار کرد: مازندران 15 هزار و 698 خادم‌یار رضوی دارد که در حال حاضر گزینش ۱۱ هزار خادمیار انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساختار ‌معطوف به دو کانون محله‌ای و تخصصی است، افزود: کانون خادم‌یاران محله‌ای در نقاط پرتجمع شهری و روستایی با محوریت مساجد یا حسینیه‌ها تشکیل می‌شود و امام جماعت مسجد به‌عنوان رکن اصلی این کانون، فعالیت‌های خادم‌یاران را نظارت می‌کند.

کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران با اشاره به اینکه مأموریت کانون‌های خدمت رضوی در سطح شهرستان‌ها تقویت معنویت، معرفت و انگیزش رضوی است، اضافه کرد: کانون‌های خدمت رضوی باید با ایجاد تعامل با سایر تشکل‌های مردمی که در سطح شهرستان خدمتی به محرومین ارائه می‌دهند علاوه بر رفع محرومیت زمینه‌ساز ترویج فرهنگ منور رضوی باشند.

صالحی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه در حال حاضر خدمت به محرومان اصل انقلابی‌گری است، گفت: خوشبختانه در استان مازندران  خانواده بزرگی از خادمان رضوی متشکل از نخبگان، حوزویان، مسجدی‌ها، مبتکران، کارآفرینان، اصحاب رسانه و خبر داریم که امیدواریم به‌درستی از این ظرفیت‌ها برای رفع محرومیت به نیت امام رضا (ع) استفاده کنیم.

 

وی بابیان اینکه هر خادم‌یار بعد از ۴ سال فعالیت در عرصه و مصداق خدمتی که مشخص می‌کند، رتبه دو و پس از چهار سال دیگر رتبه یک خواهد شد و بعد با گزینش به خادم تشرفی ارتقا یافته که باید هر هفته کشیک حرم انجام دهد، یادآور شد: فعالیت هر خادم‌یار باید در سامانه خادمیاری آستان قدس ثبت شود و از سوی مسؤولان کانون‌های مربوطه تائید و خادم‌یاران فعال و غیرفعال باید از یکدیگر تفکیک شوند و خادم‌یاری که ثبت فعالیت و گزارش کار ندارد و غیرفعال است تا پایان ماه آینده تعیین وضعیت می‌شود.

کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران با اعلام اینکه شیفت حرم ، تشویق خادم‌یاران به‌پاس زحمات و فعالیت آنان در شهرستان و روستای محل سکونت در طول هرماه محقق می‌شد، افزود: با توجه به شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی شیفت حرم برای خادمیاران افتخاری حضرت رضا(ع) تعطیل‌شده است.

صالحی، یکی از تغییرات صورت گرفته در عرصه خادم‌یاری را تمرکز فعالیت‌ها از افراد خادم‌یار به کانون‌های خدمت رضوی اعلام کرد و گفت:  در دوره قبل عمده فعالیت خادم‌یاران، خدمت‌رسانی به محرومان بود و در حال حاضر پشتیبانی از تشکل‌های مردمی سطح شهرستان‌ها که خدماتی ارائه می‌دهند، از اهمیت بالاتری برخوردار است و مهم‌ترین ملاک ارزیابی کانون‌های تخصصی، خدماتی بوده که به کانون‌های عمومی می‌دهند.

وی با توجه به علاقه‌مندی مردم برای ثبت‌نام به‌عنوان خادم‌یار رضوی، خاطرنشان شد: جذب خادم‌یار جدید صرفاً از طریق کانون‌های خدمت رضوی انجام خواهد شد و  افراد علاقه‌مند برای خادم‌یاری با عنوان یاور به عضویت کانون‌های خدمت رضوی درمی‌آیند و پس از فعالیت و تائید مسئول کانون، برای گذراندن مراحل خادم‌یاری معرفی می‌شوند.

کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران در پایان با بیان اینکه توسعه، ترویج و انس با زیارت‌نامه شریف امین‌الله در چهارشنبه‌های رضوی و اهتمام خادمیاران برای معرفی سبک زندگی امام رضا(ع)، ازجمله برنامه‌های فرهنگی کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان‌های استان باید باشد، تأکید کرد: باید تلاش کنیم سیره عملی و علمی امام رضا(ع) وارد زندگی مردم شود.

 

صالحی در ادامه این دوره آموزشی در خصوص نحوه ورود به سامانه از طریق گوشی‌های همراه، نحوه تائید اطلاعات فردی، آموزش در سامانه و نحوه دادن آزمون، انتخاب عرصه و مصداق خدمتی، انتخاب کشیک حرم و رزرو خدمت و نحوه ارزیابی و گزارش‌نویسی در سامانه خادم‌یاری آستان قدس رضوی آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

 وی با اشاره به راه‌اندازی طرح جشنواره خدمت در حوزه خادم‌یاری، بیان کرد: این جشنواره به این منظور راه‌اندازی شده است تا خادم‌یاران افتخاری حضرت ثامن‌الحجج(ع) فعالیت‌های الگویی در حوزه محرومیت‌زدایی ارائه دهند تا راه‌های رفع آلام و نیازهای محرومان در دسترس همگان قرار گیرد و مشکلات نیازمندان در سراسر کشور مرتفع شود.

مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران با بیان اینکه خادم‌یاران رضوی استان موفق به کسب جایگاه سوم کشور در نخستین جشنواره خدمت شدند، گفت: خادم‌یاران رضوی با ارائه و ثبت الگوها و ایده‌های نو و خلاق در دومین جشنواره نیز شرکت کنند.

انتهای پیام/86034/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: خادمیاران مازندران کانون های خدمت رضوی خادم یاران یاران رضوی شهرستان ها خادم یاری خادم یار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور زهکلوت-دلگان مسدود شد

محور زهکلوت - دلگان به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، مرکز مدیریت راه‌های جنوب کرمان در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه محور زهکلوت - دلگان به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع ثانوی مسدود است. اعلام کرد: شهروندان برای تردد در این مسیر می‌توانند از محور جایگزین بم _ ایرانشهر _ دلگان استفاده کنند.

در این اطلاعیه آمده است: مردم و کاربران جاده‌ای از سفرهای غیر ضرور در چنین شرایطی خودداری کنند و در صورت لزوم ابتدا وضعیت جوی راه‌ها را از طریق شماره تلفن گویای ۱۴۱ جویا شوند و سپس اقدام به سفر یا تردد در محورها کنند.

کد خبر 745232

دیگر خبرها

  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • محور زهکلوت-دلگان مسدود شد
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر
  • سرآسیایی تا اطلاع ثانوی محروم شد
  • دفتر کنسولی ایتالیا در تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
  • دفتر کنسولی ایتالیا در تهران تا اطلاع ثانوی تعطیلی شد
  • تعطیلی سفارت ایتالیا در تهران، تا اطلاع ثانوی + عکس
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران