Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@05:15:51 GMT

آتش بیاری ترکیه در در گیری ارمنستان و آدربایجان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۲۴۶۳

خرداد: دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که ترکیه شماری از عناصر مسلح تحت حمایت خود در سوریه را به جمهوری آذربایجان انتقال داده است.
به گزارش خرداد،شفقنا به نقل از پایگاه خبری النشره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری که مرکز آن در لندن است، اعلام کرد که ترکیه گروهی از شبه نظامیان گروه های مسلح تحت حمایت خود را از شمال سوریه به جمهوری آذربایجان منتقل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این باره عنوان کرد: گروهی از مبارزان گروه های سوری وابسته به آنکارا، وارد خاک آذربایجان شدند جایی که چند روز پیش از منطقه عفرین در شمال غرب حلب وارد ترکیه شده بودند و دولت این کشور نیز آنها را از طریق خاک خود به آذربایجان انتقال داد.
این نهاد به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: در چارچوب اصرار ترکیه بر تبدیل مبارزان سوری وابسته به خود به مزدور و تسلیم کامل آنها در برابر این خواسته، گروه دیگری آماده خروج به سمت آذربایجان می شوند.
این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه سه روز پیش نیز گزارش داده بود که دولت ترکیه بیش از ۳۰۰ تن از عناصر گروه های مسلح تحت حمایت خود را از روستاها و شهرک های منطقه عفرین منتقل کرده است.
ارمنستان و جمهوری آذربایجان کمتر از سه دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است. برچسب ها: ترکیه ، ارمنستان ، آدربایجان

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترکیه ارمنستان آدربایجان دیده بان حقوق بشر سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتناع پاشینیان از واژه نسل کشیدرباره ارامنه خبرساز شد

نخست وزیر ارمنستان طی سخنانی به وقایع سال ۱۹۱۵ اشاره و از آن به عنوان "فاجعه بزرگ" و "جنایت" یاد کرد، در حالیکه در گذشته مقامات ارمنی از این رویداد به عنوان نسل کشی یاد می‌کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، طی سخنانی برای حزبش که روز دوشنبه انجام گرفت، گفت: مهاجرت ارامنه به ایران توسط شاه عباس در آغاز قرن هفدهم تأثیرات عمیقی بر روانشناسی اجتماعی مردم ارمنستان داشت.

وی به وقایع سال 1915 اشاره و از آن به عنوان "فاجعه بزرگ" و "جنایت" یاد کرد، در حالیکه در گذشته مقامات ارمنی از این رویداد به عنوان نسل کشی یاد می کردند. 

این اظهارات پاشینیان به سرعت مورد توجه مخالفان وی در ارمنستان قرار گرفته و انتقادات زیادی به او وارد کرده اند.

واقعه 1915 به اقدامی از سوی مقامات عثمانی گفته می شود که طی آن دهها هزار نفر از ارامنه ساکن عثمانی را به مناطق شمالی سوریه کوچ دادند که در نتیجه آن تعداد زیادی از ارامنه به دلیل سرما و گرسنگی جان خود را از دست دادند. مقامات ارمنی از این رویداد به عنوان نسل کشی یاد می کنند در حالیکه مقامات فعلی ترکیه آن را نمی پذیرند.

این واقعه یکی از دلایل مهم اختلافات بین ارمنستان و ترکیه بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱مصدوم و ۳ حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • سلطه شیر بختیاری بر کشتی جهان؛ میرزازاده غول ترکیه‌ای را به زیر کشید
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • امتناع پاشینیان از واژه نسل کشیدرباره ارامنه خبرساز شد