Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@21:01:58 GMT

بازار پُر از قطعات بی‌کیفیت خودرو شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۲۵۰۸

به گزارش اکوفارس، علی‌رضا نیک آئین در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه بازار قطعات یدکی خودرو مملو از قطعات بی کیفیت  است اظهار داشت: متأسفانه واردات قطعه متوقف شده در این شرایط قطعات به صورت قاچاق و بی‌کیفیت راهی بازار می شود نکته قابل تامل اینجاست قطعه سازان بزرگ نیز به دلیل تعهدات معوق شرکت‌های خودروساز محصولات خود را راهی کارخانجات کرده و توزیع مناسبی در بازار انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: علاوه بر این موضوع برخی از کارخانجات تولید قطعه که به صورت زیر پله‌ای فعالیت می‌کردند با توجه به توانمندی خود قطعاتی را تولید و راهی بازار می‌کنند که فاقد کیفیت است جالب اینجاست سازمان استاندارد و واحدهای نظارتی نیز توجهی به این موضوع نداشته و به نوعی بازار پر از کالا های بی کیفیت است.

نیک آئین در ادامه با تاکید بر اینکه میزان مراجعات مردم به تعمیرگاه ها بابت برگشتی قطعات نصب شده بسیار زیاد است، گفت: تعمیرکار در مقابل این فشارهای وارده نمی داند چه کار کند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با طرح این پرسش که چرا دولت مجوز واردات کامیون های 3 سال کارکرده صادر کرده اما فکری به حال تأمین قطعات آنها نکرده است، افزود: این کامیون ها با سوخت یورو 5 باید کار کنند اما وقتی سوختی نیست و قطعه وجود ندارد چگونه می توان از این کامیون ها در داخل کشور استفاده کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بی کیفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است.

 

وی افزود: امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد.

 

وی گفت: بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

 

منظور بیان کرد: بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان تخصیص ارز برای واردات خودرو رشد قابل ملاحظه‌ای دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت و بازسازی بیش از ۷ هزار قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 
  • ساخت و بازسازی بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 
  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • کنسرت‌های نوروزی طلیسچی تمدید شد
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم
  • کشف بیش از هزار قطعه مرغ زنده قاچاق در قاین
  • بیروت ؛ ابراهیم معلوف
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ اعلام جزییات
  • کیفیت خدمات و تیراژ قطعات یدکی سایپا افزایش می یابد