Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@06:15:42 GMT

دمای هوا در بیشتر مناطق کشور کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۲۶۷۸

دمای هوا در بیشتر مناطق کشور کاهش می‌یابد

از بعد از ظهر امروز تا صبح چهارشنبه دمای هوا در بیشتر مناطق کشور کاهش می‌یابد و بیشترین مقدار کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه در سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین پیش بینی‌های نقشه‌های همدیدی و آینده نگری، امروز در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات استان و شرق تهران بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پایان روزهای گرم تهران

دوشنبه در گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، نیمه شمالی خراسان رضوی و برخی مناطق تهران به ویژه شرق استان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در اردبیل و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و سمنان ارتفاع تا دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاع کرمان غرب و جنوب اصفهان، یزد شمال، جنوب فارس، شمال و غرب هرمزگان و خراسان جنوبی بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: هوا در برخی استان‌ها پاییزی می‌شود

چهارشنبه در ارتفاعات واقع در غرب و شمال غرب کشور بارش‌ها پراکنده خواهد بود و پنجشنبه جو پایداری در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد شد.

شایان ذکر است از بعد از ظهر امروز تا صبح چهارشنبه دمای هوا در بیشتر مناطق کشور کاهش می‌یابد و بیشترین مقدار کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود.

همچنین امروز و فردا وزش باد در سواحل دریای خزر شدت یافته و دریای خزر مواج خواهد بود و از بعد از ظهر امروز صبح سه شنبه در مناطقی از سمنان و شمال شرق اصفهان نیز وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین اخبار حوادث هواشناسی هشدار سازمان هواشناسی بارش باران باران مشرق پیش بینی پیش بینی هواشناسی بیشتر مناطق کشور دریای خزر پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز تداوم ناپایداری جوی و دریایی در مناطق شرقی، شرق تنگه هرمز، پاره‌ای از ارتفاعات مرکزی و شمالی استان پیش بینی می شود.

وی گفت: امروز از شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی و مرکزی استان کاسته می شود و در مناطق شرقی استان تا اواخر وقت بارش‌ها تداوم خواهد داشت.

سی سی پور با اشاره به اینکه بارش‌ها بصورت گذرا و موقتی است، گفت: این مدت با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از تردد‌های غیر ضرور برون شهری و روستایی خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز و دریای عمان تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا یک و نیم متر خواهد رسید و توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌ها بویژه سبک و صیادی در نظر گرفته شود.

سی سی پور گفت: فردا جمعه از سرعت وزش باد کاسته و شرایط برای تردد‌های دریایی مساعد خواهد شد.

وی گفت: از لحاظ دمایی با توجه به کاهش ابر در آسمان بتدریج، افزایش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می شود و از ظهر شنبه ۱ اردیبهشت تا دوشنبه ۳ اردیبهشت با ورود یک موج بارشی جدید در مناطق شمالی، مرکزی، پاره‌ای از مناطق شرقی و غربی و ارتفاعات استان بویژه در بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش پینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • دمای هوا در اردبیل افزایش می‌یابد
  • آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد
  • شروع بارندگی در استان یزد
  • پیش بینی آخر هفته ای بارانی برای کرمانشاه/دمای هوا افزایش می‌یابد