Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از شامگاه یکشنبه توده کم فشار هوای سرد و بارش‌زا به استان سمنان وارد شده و همین ابر سبب کاهش محسوس دمای هوا، بارش و وزش باد در اغلب نقاط استان خواهد شد.

رعد و برق و بارش باران در شهرستان‌های شاهرود، دامغان، مهدی شهر و میامی از شامگاه یکشنبه آغاز شده است و پیش بینی هواشناسی نشان می‌دهد که دمای هوا در این شهرستان طی روزهای آتی بین پنج تا ده درجه سردتر می‌شود به این ترتیب باید گفت استان سمنان در هفتمین روز مهرماه ۹۹ عملاً به پاییز سلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسمان نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید، افزایش ابرها و بارش باران، پیش بینی هواشناسی برای اغلب نقاط استان سمنان طی شامگاه یکشنبه تا بامداد سه شنبه است. پیش بینی می‌شود شرایط بارش‌زا تا روز چهارشنبه در استان حضور داشته باشد.

بارش و سرما در شاهرود

برای روز دوشنبه بیشینه و کمینه دمای هوا در سمنان ۲۶ و ۱۵ درجه بالای صفر پیش بینی شده است که نسبت به روز قبل یعنی یکشنبه با کاهش محسوسی روبرو است. برای سمنان آسمان نیمه ابری همراه با بارندگی و کاهش دمای هوا پیش بینی شده است.

در شاهرود بارش باران و رعد برق از شامگاه یکشنبه آغاز شده است بیشینه و کمینه دمای هوا برای دوشنبه و سه شنبه به ترتیب ۲۸ و ۱۷ و ۱۷ و ۹ درجه بالای صفر پیش بینی شده که نسبت به روز یکشنبه بیش از ۱۰ درجه هوا سردتر می‌شود. دمای هوا در این بزرگترین شهرستان استان طی روز سه شنبه حتی به هشت درجه بالای صفر نیز خواهد رسید.

میامی نیز شرایط نسبتاً مشابهی دارد آسمان این شهرستان نیز ابری است و از شامگاه یکشنبه بارش باران در آن آغاز شده است بیشینه و کمینه دمای هوای این شرق نشین دیار قومس برای روز دوشنبه با هفت درجه کاهش به ۲۲ و ۹ درجه بالای صفر و برای روز دوشنبه به ۱۸ و هشت درجه بالای صفر خواهد رسید.

در دامغان وزش باد ۴۹ کیلومتر بر ساعت پدیده غالب جوی از شامگاه یکشنبه است که پیش بینی می‌شود تا فردا نیز ادامه داشته باشد در این شهرستان نیز آسمان ابری است و باران (به خصوص در شمال این شهرستان و ارتفاعات) خواهد بارید بیشینه و کمینه دمای هوای روز دوشنبه دیار صد دروازه در حالی ۲۲ و ۱۰ درجه بالای صفر عنوان می‌شود که این شاخص در روز شنبه ۳۳ و ۱۹ درجه بالای صفر بوده است که می‌توان به وضوح اختلاف دما را مشاهده کرد.

مهدی شهر و شهمیرزاد سرد شدند

در مهدی شهر نیز شرایط مشابه است برودت دمای هوا در شهمیرزاد بیشتر از دیگر نقاط استان سمنان خواهد بود همزمان با شامگاه یکشنبه دمای هوا در این شهر نمونه گردشگری ۱۸ درجه بالای صفر گزارش شده است.

در گرمسار شرایط نسبتاً مشابه خواهد بود با این تفاوت که کاهش دمای هوا در ایوان کی و گرمسار به اندازه دیگر نقاط استان سمنان نخواهد بود بیشینه و کمینه دمای گرمسار برای روز دوشنبه ۲۷ و ۱۶ درجه بالای صفر گزارش شده است که نشان می‌دهد دمای هوا در این شهرستان به اندازه دیگر شهرستان‌های استان کاهش نخواهد یافت اما احتمال بارش باران و رعد برق در این شهرستان‌های همسایه غرب نشین وجود دارد.

در نهایت باید گفت باران بر اکثر نقاط استان سمنان حاکم شده است و این شرایط تا سه شنبه ادامه دارد همچنین دمای هوا در برخی نقاط تا ده درجه کاهش می‌یابد و باید انتظار روزهای سردی را داشت. وزش باد و رعد برق دیگر پدیده قابل ذکر جوی در دیار قومس خواهد بود به عبارت دیگر تابستان در هفتمین روز از مهرماه ۹۹ در این استان به اتمام رسید و رسماً مردم وارد هوای پاییزی و سرد شده‌اند.

کد خبر 5034581

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و هوا سمنان بارش باران ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل بیشینه و کمینه دمای هوا شامگاه یکشنبه نقاط استان سمنان برای روز دوشنبه دمای هوا درجه بالای صفر بارش باران پیش بینی سه شنبه وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های شبانه‌روز گذشته تا صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارشی از شهرضا با ۱۲ میلیمتر، سمیرم ۹.۷ میلیمتر، مبارکه ۸.۴ میلیمتر، زرین‌شهر ۷.۷ میلیمتر، شهر اصفهان ۵.۳ میلیمتر، کبوترآباد ۴.۳ میلیمتر، نجف آباد ۳.۴ میلیمتر و ورزنه ۲.۴ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان دهنده خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز از استان و پایدار شدن شرایط جوی تا اواسط روز جمعه ۳۱ فروردین است.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، امروز به ویژه در مناطق جنوب و جنوب شرق استان، بارش پراکنده و گاهی وزش باد به نسبت شدید و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

امینی با بیان اینکه به تدریج از بعدازظهر امروز کاهش ابر را شاهد هستیم، گفت: از فردا پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه جو پایدار خواهد بود اما از عصر جمعه به تدریج با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته آینده خواهیم بود.

به گفته وی، ناپایداری‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب مورد انتظار است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای کمینه طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۶ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

امینی اضافه کرد: آران و بیدگل با بیشینه دمای ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای سه درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6081267

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور
  • شروع بارندگی در استان یزد