Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه زاده با اشاره به ابلاغ دستورالعمل گردشگری کشاورزی از سوی این وزارتخانه اظهار داشت: این دستورالعمل با هدف بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی و استفاده از ظرفیت آنها در جهت پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت و عملکرد آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و کاهش نامطلوب آثار زیست محیطی مصوب و برای اجرا ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بازوی سازمان جهاد کشاورزی استان می تواند با ظرفیت شرکت های فعال در بخش کشاورزی خود از حضور گردشگران و شرکت های گردشگری بین المللی برای جذب سرمایه گذاری ، بازاریابی و صادرات محصولات خود استفاده کنند.

حمزه زاده افزود: با اجرای این تفاهم نامه می توان با استفاده از ظرفیت های سازمان از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کشاورزی، برگزاری جشنواره رویداد و همایش‌های مرتبط و موضوعی بهره برد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز ضمن تبریک هفته گردشگری گفت: هدف اصلی از عقد این تفاهم نامه توسعه روستائی در قالب تولیدات گردشگرمحوراست.

شهرام شفیعی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با ظرفیت نیروی انسانی آمادگی این را دارد در زمینه های آموزش تخصصی اعضاء در راستای تربیت راهنمایان تخصصی طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی، معرفی برندهای شاخص و برجسته استان در زمینه تولیدات و محصولات کشاورزی، مطالعه، پژوهش و تولید محتوا در ارتباط با اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و گردشگری روستایی، راه اندازی واحد نمونه گردشگری کشاورزی شهری با این سازمان همکاری کند.

انتهای پیام/60027

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی گردشگری توسعه پایدار میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز روستا طبیعت گردی نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی اکوتوریسم گردشگری کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: کارگاه‌های آموزشی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، برگزار می‌شود.

اعظم ملائی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶ کارگاه آموزشی توانمندسازی زنان روستایی در شهر‌های مختلف برگزار شده است، افزود: زنان در مدیریت پایدار منابع طبیعی نقش بسیار حائز اهمیتی دارند.

ملائی حفظ معیشت روستائیان را در گرو حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دانست و گفت: زنان روستایی به عنوان پرچم‌داران پیشرفت جامعه، سهم بزرگی در حوزه اقتصاد و خانواده ایفا می‌کنند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: همچنین نقش مشارکت زنان در راستای تحقق اهداف توسعه روستایی را تأثیرگذار دانست و گفت: توانمندسازی زنان روستایی علاوه بر تأثیر مستقیم بر معیشت خانواده، نقش مهمی در اقتصاد روستا و توسعه جوامع روستایی دارد.

ملائی جلب مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌ها دانست و گفت: زنان به عنوان مربیان نسل آینده و مدیر خانواده می‌توانند منشأ اثر فراوانی در امر حفظ و احیا منابع طبیعی در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزش چگونگی تولید نهال با استفاده از بذر و قلمه، قلمه و بذر گونه‌های مختلف جنگلی و مرتعی نیز بین حاضرین توزیع می‌شود، افزود: این کارگاه‌ها با همکاری شورای همیاران طبیعت خراسان رضوی، جمعیت هلال‌احمر، مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی و اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ۱۴۰۳، کارگاه‌های توانمندسازی بانوان را در شهرستان‌های مختلف استان با هدف آموزش کاشت نهال‌های گونه‌های مختلف جنگلی و مرتعی بومی هر شهرستان برگزار کنیم و در سال ۱۴۰۳ این برنامه با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها با حضور بانوان شامل مسئولین خانه‌های هلال روستایی، تسهیلگران بخش کشاورزی، کارآفرینان کمیته امداد و بانوان بسیجی شهرستان‌ها برگزار می‌شود، مشارکت مردم را به‌عنوان پایه و اساس فعالیت‌های بخش منابع طبیعی برشمرد و یکی از سیاست‌های کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی را بها دادن به مشارکت بهره‌برداران و عموم مردم در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی دانست.

 

 

دیگر خبرها

  • انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز
  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی