Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  محبت جمالی نیا روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه در فرمانداری سرپل ذهاب گفت: جابه جایی و کوچ عشایر غیور شهرستان نیازمند یک مسیر بدون خطر است از این رو امور عشایری باید در بحث ایجاد جاده عشایری و رفع مشکلات و موانع پیش رو برای کوچ عشایر اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارداشت: هم اکنون احداث ۲۰ کیلومتر از راه‌های عشایری و روستایی منطقه شامل مله سرانه، مله رولان و جوانمیری با بیش از ۸۳۵ میلیون تومان اعتبار از محل ارزش افزوده در دست اقدام است عملیات احداث این ۲۰ کیلومتر راه عشایری و روستایی از سال ۹۷ آغاز شده که متاسفانه روند کندی دارد و نیاز است امور عشایری در انجام این طرح تسریع کند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: باتوجه به اعتبارات جدید به منظور انجام طرح‌های جدید، امور عشایری باید در زمینه اجرای پروژه‌های خود شتاب داشته باشد.

جمالی نیا گفت: ۲ هزار و ۷۰۱ خانوار عشایری شامل۲ هزار و ۴۳۱ خانوار بومی و ۲۷۰ خانوار میهمان از عشایر شهرستان سرپل ذهاب هر ساله در ۲ فصل ییلاق در دالاهو، پشت تنگ و نواکوه و فصل قشلاق در بازی دراز سرقلعه و جگیران و دانه خشک مستقر می‌شوند.

او ادامه داد: عشایر به عنوان ذخایر انقلاب نقشی مهم در تولید دارند که محصولات لبنی و فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی از مهم‌ترین تولیدات این قشر زحمت کش است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: عشایر منطقه ۲۷۱ هزار راس دام دارند که از این رو برای خدمات رسانی به خانوار‌های عشایری ترمیم، احداث، بهسازی و بازسازی راه‌های شهرستان اهمیت زیادی دارد.

او ادامه داد: تولید سالیانه چهار هزار و ۹۰۰ تن شیر و سه هزار و ۵۷۰ تن گوشت قرمز و ۲۵۶ تن پشم نیز به صورت سالیانه از مهم‌ترین تولیدات عشایر سرپل ذهاب است که بخش عمده‌ای لبنیات و گوشت مورد نیاز منطقه را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی عشایر کرمانشاه امور عشایری سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل اصغری فرماندار بیله سوار گفت: نمایش نمادین کوچ عشایر، زندگی روزمره عشایری، مراسم عروسی عشایری، برپایی آلاچیق اقوام مختلف و برگزاری مسابقات متنوع و ورزش‌های بومی از جمله برنامه‌هایی است که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب