Web Analytics Made Easy - Statcounter

با زنی آشنا شوید که برای رسیدن به هدفش در روستایی خالی از سکنه درنوار مرزی استان خراسان شمالی موفق شده است 47 اسب اصیل ترکمن را پرورش دهد.

 

فرزانه رحیمی را باید نخستین پرورش دهنده اسب ترکمن در کشور دانست که برای رسیدن به آرزوی دیرینه‌اش سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.

این زن ترکمن باشگاه اسب سواریش در روستای «یوقان برج» میزبان کسانی است که می‌خواهند بدانند او چگونه به این موفقیت دست پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته 24 پروروش دهنده اسب به روستای او سفر کردند تا از تجربیات وی بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، فرزانه رحیمی درباره سختی‌های راه‌اندازی این باشگاه و پرورش اسب‌های اصیل ترکمن می‌گوید: 20 سال پیش تصمیم گرفتیم تا کل دارایی‌مان را نقد و یک دامداری صنعتی راه‌اندازی کنیم در نتیجه با این پول در روستای یوقان برج دامداری راه‌اندازی شد با ۴۲۰ گوسفند.

بعد از گذشت مدتی روز به روز قیمت گوسفند پایین آمد. روزی مردی آمد و پیشنهاد خرید گوسفندها را با قیمت خوب و به صورت چکی به همسرم داد و از آنجایی‌ که  پیشنهاد خوبی بود آن را قبول کردیم، غافل از اینکه مرد کلاهبردار از آب درآمد و آن زمان ضرر ۴۲۰ میلیون تومانی روی دست ما گذاشت.

وی در ادامه افزود: با توجه به بدهی‌هایی که داشتیم تصمیم گرفتیم یکی دو سر اسبی که داشتیم جفت بزنیم. این کار باعث افزایش اسب‌هایمان شد ولی کسی برای خرید پیش ما نمی‌آمد. آن زمان معتقد بودم که علوفه‌ای که به این اسب‌ها می‌دهیم بی‌فایده است تا اینکه  ورق به نفع‌مان برگشت. روزی عکاسی از خبرگزاری‌ها برای گرفتن عکس آمد و بعد از انتشارعکس‌ها زندگیمان زیر و رو شد.

 

---

از آن روز مشتری پشت مشتری برای خرید اسب به روستایمان آمد. همچنین تعدادی از اسب‌ها را نیز در جشنواره زیبایی اسب شرکت دادیم و صاحب مقام شدیم در نتیجه از این راه توانستیم تا سال ۹۶ بدهی‌ها را با زحمت‌های شبانه روزی در یک روستای دور افتاده خالی از سکنه پرداخت کنیم.

از همان سال ۹۶ تغییر کاربری هایی را در گاوداری صنعتی دادم و آن را تبدیل به مرکزی برای پرورش اسب دادم و اکنون دوست دارم و درصدد هستم تا باشگاه را از طریق زمین های پشتی آن، توسعه دهم و البته در حال حاضر باشگاه لهراسب اولین باشگاه در خراسان شمالی است که توانسته مجوز بهره برداری را دریافت کند.

وی از آرزوی خود چنین می گوید: در شهرستان راز و جرگلان چندین خانواده در روستاهای یکه سعود، گز و ... در حال پرورش اسب اصیل ترکمن هستند اما من تنها زن در این منطقه و کشور هستم که توانسته‌ام این تعداد از اسب را تولید و پرورش دهم و یکی از آرزوهایم این است که نام من به عنوان نخستین زن پرورش دهنده اسب ترکمن در کشور به ثبت برسد.

---

وی در ارتباط با درآمدی که از پرورش اسب‌ کسب کرده، می گوید: درآمد باشگاه و خانواده را از فروش اسب‌های پرورش داده شده درمی‌آورم به طوریکه پارسال هشت سر اسب را فروختم و امسال با اوضاع کرونایی نیز توانستم یک کره مادیون پای مادر با قیمت ۲۰ میلیون تومان، یک کره مادیون ۱۳ ماهه را ۴۰ میلیون و یک سر اسب مادیون را با قیمت ۲۷ میلیون تومان به فروش برسانم.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پرورش اسب اسب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاری سن ژرمن با آتش بازی دمبله و ام‌باپه به قهرمانی نزدیک‌تر شد

آفتاب‌‌نیوز :

در چارچوب هفته بیست و نهم رقابت‌های لوشامپیونه فرانسه تیم فوتبال پاری سن ژرمن در ورزشگاه خانگی لورین به مصاف این تیم رفت.

در پایان این بازی شاگردان لوییس انریکه موفق شدند با نتیجه ۴ بر یک میزبان خود را شکست دهند.

در این بازی کیلیان ام‌باپه و عثمان دمبله هر کدام موفق شدند دو بار دروازه لورین را باز کند.

پاریس با این برد ۶٩ امتیازی شد تا مقتدرانه صدرنشین لوشامپیونه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • خبری خوب برای اسپالتی و آتزوری؛ جانلوکا اسکاماکا در اوج
  • نخستین قهرمانی ستاره ایران با باشگاه قطری
  • پاری سن ژرمن با آتش بازی دمبله و ام‌باپه به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • (ویدیو) ضرغامی: هر دولتی مردم را شاد کند موفق است
  • مدال طلا بر گردن هلیا اسدیان
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • چرا تاکنون موفق به پیوند مغز نشده‌ایم؟ + فیلم
  • شکست ملوان مقابل سپاهان بعد از ۳۶۷۰ روز!
  • آزمون: وظیفه‌ام بود، همه باید به رم کمک کنیم