Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، اسلام آباد ضمن ابراز همبستگی با باکو از آنچه که در این بیانیه مواضع نیروهای آذری برای استفاده از حق دفاع از خود خوانده شده، حمایت کرد.

در این بیانیه با اشاره به آنچه که طرف پاکستانی آتشباری از سوی نیروهای ارمنستانی به مناطق روستایی و ساکنان غیرنظامی جمهوری آذربایجان می خواند، آمده است: پاکستان ضمن حمایت از مواضع جمهوری آذربایجان در مورد ناگورنو-قره‌باغ، بر حل این مناقشه براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگیری‌های نظامی میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بامداد یکشنبه در حالی از سر گرفته شد که میانجیگران بین‌المللی برای جلوگیری از این درگیری‌ها، هیچ تلاش جدی در ماه‌های گذشته از خود نشان ندادند.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

برچسب‌ها آذربایجان وزارت خارجه پاکستان ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان وزارت خارجه پاکستان ارمنستان آذربایجان وزارت خارجه پاکستان ارمنستان اخبار کنکور جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم

سازمان صنایع دفاعی ترکیه و وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌های جداگانه هرگونه همکاری در حوزه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع ترکیه شامگاه سه شنبه هرگونه همکاری نظامی با رژیم اسرائیل از جمله آموزش نظامی یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی را تکذیب کرد.

به نوشته الجزیره، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «اسرائیل به اقدامات خشونت‌آمیز خود ادامه می‌دهد و به شکل بی هدف بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن مذهبی، اردوگاه‌های آوارگان و غیرنظامیان را در نوار غزه هدف قرار می‌دهد، ترکیه همواره در کنار فلسطین است و نمی‌تواند در هیچ فعالیتی که به فلسطینی‌ها آسیب می‌زند، شرکت کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: « این وزارتخانه هیچ گونه فعالیتی از جمله آموزش نظامی یا همکاری در زمینه صنایع دفاعی با اسرائیل ندارد».

سازمان صنایع دفاعی ترکیه نیز در بیانیه‌ای گفت که هیچ‌گونه همکاری در حوزه صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی ندارد.

این تکذیبیه‌ها پس از آن صادر می‌شود که آخرین گزارش منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه در مورد صادرات ترکیه به رژیم صهیونیستی، جنجال برانگیز شده است.

در میان صدها مطلب فاش شده در این گزارش، موارد 93، 28، 36 و 88 مورد توجه رسانه‌های ترکیه قرار گرفته، چرا که مربوط به صادرات باروت، مواد منفجره، قطعات اسلحه و مواد شیمیایی مختلف به ارزش حدود 50 میلیون لیره ترکیه (1.5 میلیون دلار) به اسرائیل است.

اما در مقابل وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای که در پاسخ به گزارش اداره آمار منتشر شد، تصریح کرد که بند 36 این گزارش به محصولات آتش بازی، کبریت، مواد قابل اشتعال و گاز فندک‌های شخصی اشاره دارد. این وزارتخانه همچنین منظور از صادرات سلاح را لوازم شکار و صید عنوان کرده است.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • بنیان رژیم صهیونیستی بر خشونت گذاشته شده است
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • هلاکت ۴ تروریست در عملیات ارتش پاکستان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ شهباز شریف بیانیه داد