Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@21:31:04 GMT

اختلاف تورم دهک اول و دهک دهم به ۶.۵ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۳۰۰۰

 

به گزارش مهر، مرکز آمار تورم قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای شهریور ماه ١٣٩٩ را منتشر کرد.

بر اساس این آمار نرخ تورم کل کشور در شهریور ماه ١٣٩٩ برابر ٢٦.٠ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٢٣.٤ درصد برای دهک اول تا ٢٩.٩ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٢٠.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٨ درصد برای دهک دهم تا ٢١.٩ درصد برای دهک دوم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٥.١ درصد برای دهک اول تا ٣٢.٣ درصد برای دهک دهم است.

فاصله تورمی دهک‌ها

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٦.٥ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٥.٤ درصد) ١.١ واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠.٥ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ١.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

  کد خبر 5034550

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه شد.

حجت‌الاسلام محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به فعالیت ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضائی استان، اظهار کرد: حدود ۵۲ درصد این شعب در شهرهای استان و مابقی هم در روستاها مستقر شده و فعالیت می‌کنند.

وی از رسیدگی و مختومه شدن ۹۹.۶ درصد پرونده‌های حل اختلاف استان قزوین در یک‌سال اخیر خبر داد و افزود: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفتند.

رئیس مرکز حل اختلاف دادگستری استان قزوین از مصالحه ۵۱ درصدی پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان هم خبر داد و خاطرنشان کرد: طی یک‌سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری شده است.

حیدری با اشاره به ابلاغ الکترونیکی ۹۴ درصد از اوراق قضائی شوراهای حل اختلاف، ادامه داد: این اقدام علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضائی، صرفه‌جویی در وقت، هزینه و ایجاد رضایت‌مندی مراجعان به شعب شورای حل اختلاف شده است.

کد خبر 747264

دیگر خبرها

  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد