Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@15:05:55 GMT

ماکرون: با ایران درباره لبنان همکاری می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۳۰۹۶

ماکرون: با ایران درباره لبنان همکاری می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه خبری المیادین، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری خود که در خصوص آخرین اوضاع جاری در لبنان پس از کناره گیری «مصطفی ادیب» از تشکیل دولت جدید برگزار شد، گفت: فرانسه از لبنان چشم پوشی نمی‌کند و نقشه راهی که تعیین کرده بودیم همچنان به قوت خود باقی است.

ماکرون گفت: نقشه راه، اصلاحات ضروری را تضمین می‌کند و آن شرطی است که لبنان می‌تواند کمک‌ها برای بازسازی این کشور را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بحران لبنان را «عمیق» توصیف کرد و افزود: چیزی جز اینکه تمامی احزاب لبنان را حول این نقشه گردهم آوریم وجود ندارد. وارد مرحله جدیدی شده‌ایم مرحله‌ای که خطرناک‌ترین چالش‌ها در مقابل لبنان و یا منطقه قرار دارد.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد سعد حریری در تقسیم کرسی‌های وزارتخانه‌ای میان طیف‌های مختلف لبنانی اشتباه کرد. در لبنان بر اساس توافقنامه طایف پیش خواهیم رفت.توافق نامه طایف بر برتری هیچ حزبی در مناصب وزارتخانه‌ای و مالی و اقتصادی تاکید ندارد.

ماکرون همچنین در سخنان خود به رهبران لبنانی 4 الی 6 هفته برای تشکیل دولت جدید در چارچوب ابتکار فرانسه مهلت داد.

رئیس جمهور فرانسه ادامه داد: فرانسه برادرانه و با آگاهی کامل در کنار لبنان ایستاده است و خواهد ایستاد. سیستم سیاسی لبنان در قصر «الصنوبر» تعهد کردند تا دولت را طی 15 روز آینده تشکیل دهند. رهبران سیاسی لبنان به تعهدات شان در مقابل جامعه بین الملل و فرانسه پایبندی نشان ندادند.

وی با بیان اینکه «یک ماه بخاطر انجام اصلاحات خواسته شده در لبنان هدر رفت و کمک‌های بین المللی هم برای پیشبرد امور در لبنان متوقف شد» تاکید کرد: گزینه فرانسه برای کمک به لبنان هنوز روی میز است و مسئولان لبنانی هم بایستی برای تشکیل دولت و نجات کشورشان دست بکار شوند.

ماکرون بار دیگر بر انجام اصلاحات در لبنان تاکید کرد و گفت: هرچه زودتر بایستی اصلاحاتی در لبنان صورت گیرد تا این کشور بتواند از کمک‌های بین‌المللی برخوردار شود.

وی افزود: تمایل داریم تا کاملا شفاف عمل کنیم به طور پیوسته ارایه کمک‌ها به لبنان را از طریق سازمان ملل پیگیری خواهیم کرد. در خلال 20 روز آینده با مشارکت جامعه بین الملل وضعیت کمک رسانی به لبنان را بررسی می‌کنیم.

رئیس جمهور فرانسه خواستار تشکیل دولت نجات ملی در لبنان شد و گفت: تشکیل یک دولت سیاسی با گرایشات خاص سیاسی کار درست و سازنده ای نیست . بهترین راه اکنون تشکیل دولت نجات ملی است. تشکیل دولت بدون مشارکت شیعیان تصمیم و مقصود اصلی نیست.

وی افزود: بحران در منطقه و لبنان از آنچه که نشان می‌دهد عمیق تر است و چاره ای جز اتحاد گروه‌ها و طیف‌های سیاسی لبنان برای حل اوضاع وجود ندارد.

ماکرون همچنین ادعای مطرح شده علیه ایران درباره لبنان را رد کرد و گفت: هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند ایران مسبب این اوضاع است و مانع تراشی کرده است.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: برای حل اوضاع لبنان و با هم پیمانان منطقه‌ای مان از جمله ایران همکاری خواهیم کرد.

وی پیشنهاد ضربه به حزب الله را پیشنهادی «غیر مسئولانه» خواند و گفت: نمی‌شود مردم لبنان را بخاطر این اقدام قربانی کرد.

ماکرون همچنین وضع تحریم علیه لبنان در برهه کنونی را تصمیم مناسبی ندانست و گفت : تحریم‌های آمریکا علیه لبنان فضای این کشور را با تنش و سختی روبه رو کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس جمهور فرانسه مکرون لبنان رئیس جمهور فرانسه تشکیل دولت کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این دولت سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و امضای هشت سند همکاری بیان کرد: سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود. امروز روز آخر سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان است و سپس به سریلانکا می‌رود که در آنجا طرف‌ها اسناد همکاری امضا می‌کنند و افتتاح‌ بعضی از طرح‌های اجرا شده از سوی پیمانکاران ایرانی را هم خواهیم داشت.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محورهای گفت‌وگوست که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار است. پارسال نیز سهم ارزش ارزی صادرات و تنوع سبد کالاهای صادراتی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این سفر حجم تجارت بین ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰‌ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در سفر سریلانکا نیز افزون بر امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، بهره‌برداری می‌شود.

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است