Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شامگاه یکشنبه ۶ مهر ماه و در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، با حضور محمدیاشار نادری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح و مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره، جایزه ویژه و نشان شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نمکی پس از دریافت این نشان گفت: این تندیس را به رسم یادگار در دفتر وزیر می‌گذارم تا نسل‌های بعدی بداند که مردم سرزمین خدمتگزاران خود را فراموش نمی کنند و قدردان زحمات آنها هستند.

در ادامه از خانواده شهید دکتر غلامحسین نادری،شهید دکتر حبیب الله پیروی و شهید دکتر منوچهر آقایی شهرستانی از شهدای مدافع سلامت، توسط وزیر بهداشت و درمان و اموزش پزشکی، دکتر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب و دفاع مقدس و مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره تجلیل شد. 

نمکی در سخنانی کوتاه گفت: می‌دانم که برگزاری جشنواره سنگین  و بین‌المللی کار سختی است. به عنوان سربازی کوچک خاک پای ملت ایران هستم که به یمن بلندی مقام شامخ عزیزانی که خدمتگراری کردند، شهید و زمین گیر شدند و آنها که مانده‌اند در خدمت مردم سرزمینم هستند. درئد می‌فرستم به روح همه مدافعان حرم وسلامت کشورم و تشکر دارم از همه کسانی که در به تصویر کشیدن این حرکت بزرگ ملی تلاش کردند. به عنوان یک سرباز کوچک زانو زده و دست همه این عزیزان را که در کنار همکارانم در نظام سلامت بودند می‌بوسم.

وی ادامه داد: اگر تاریخ هنر این سرزمین را مرور کنیم بخصوص تاریخ سینمای کشور را به عنوان یکی ازجامع ترین و کاملترین هنرهای جهان که مجموعه ای از تمام زیبایی ها و هنرهای در هم آمیخته از سال ۱۲۷۹ که به دستور مظفرالدین شاه اولین سیستم نمایش فیلم به سرمزین پا گذاشت و بعد از آن در سال ۱۳۱۱ که اولین فیلم ناطق به کارگردانی عبدالحسین سپنتا به صحنه سینما آوردند تاریخ سینمای مقاومت تاریخ جدیدی را در سینمای این سرزمین رقم زد. به تصویر کشیدن عظمت ‌های آن روزگار که از اوراق زرین این سرزمین بود به دست هنرمندان سینمای مقاومت از ارزنده ترین کارهای این سرزمین است. 

وزیر بهداشت و درمان اظهار کرد: امروز مقاومت نه به معنای تب آوری در مقابل ظلم بلکه به معنای شکل گرفتن یک فرهنگ است که در آن ابعاد مختلف سرزمین که در مقابل قلدری‌ها ایستادند، بیان می شود. در تاریخ دفاع مقدس و بعد از آن فرمی از هنر شکل گرفت که جاودانه های زیبایی را خلق کرد و امروز همکارانم به عنوان خدمتگزاران کوچک اما صدیق مردم این سرزمین حماسه تازه‌ای خلق کردند و یاداور روزهای سخت دفاع مقدس شدند. من هرگز در این سرزمین با این صفا و صمیمیت احساس تنهایی نکردم. از روز نخست به عنوان یک سرباز کوچک همواره همه را در کنار خود  حس کردم. 

نمکی گفت: از نیروهای مسلح که از روزهای اول اعلام آمادگی کردند، عزیزانم در سازمان بسیج که در بسیج مبارزه با کرونا در کنارم بودند و اصحاب رسانه، هنر و صداوسیما که این روزها در این عرصه پرخطر دست ما را گرفتند ادای احترام می کنم. امروز روزی است که شهید آوینی دیگری باید بیاید در کنار ما؛ ما امروز هزاران آوینی دیگر را در کنار خود می بینیم که این جانبازی‌ها را به تصویر بکشند. این همه حماسه بزرگ را در  عرصه بین المللی در اوج ظلم خلق می کنند و این زاییده عشق به مردم و سرزمین و ارمانهای انقلاب اسلامی ایران است. 

اختتامیه مرحله نخست شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش‌های «مدافعان سلامت» و «جشنواره جشنواره‌ها» همراه با اهدای نشان رسول به سینماگر خلاق حوزه انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت، عصر امروز، یکشنبه ۶ مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد.

برچسب‌ها دفاع مقدس جشنواره فیلم مقاومت سعید نمکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس جشنواره فیلم مقاومت سعید نمکی دفاع مقدس جشنواره فیلم مقاومت سعید نمکی اخبار کنکور شانزدهمین جشنواره وزیر بهداشت فیلم مقاومت بین المللی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، احسان کامرانی در آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان میناب با تبریک ایام سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی، افزود: حضرت امام خمینی (ره) با دور اندیشی و نگاه بلند خود با هدف پاسداری از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام به صدور فرمان تاریخی تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ کرد.
 
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون منشاء خدمات گسترده ای در بخش های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
  
کامرانی با اشاره به اقدام بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم صهیونسیتی به فرمان فرمانده کل قوا، خاطرنشان کرد: اقدام بزرگ و بی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم جنایت کار صهیونیستی در قالب عملیات وعده صادق ضربات مهلکی بر پیکره صهیونیست وارد کرد.
 
وی گفت: انجام عملیات وعده صادق در پاسخ به جنایت صهیونیست ها در حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان عالی رتبه کشورمان با تحسین و خوشحالی مردم کشورمان و مردم سایر کشورهای اسلامی به ویژه مردم مظلوم غزه همراه شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان میناب، افزود: شهرستان میناب به عنوان قطب کشاورزی استان، قرار گرفتن در دروازه سواحل مکران و برخورداری از ظرفیت های صید و صیادی و ملوانی شرایط برای توسعه آن مهیا است.
 
 
کامرانی، تصریح کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، راهها و... در شهرستان میناب به ویژه بخش های تابعه آن نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ