Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:15:58 GMT

مساجد پایه حضور رزمندگان در دفاع مقدس بودند

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۳۱۸۶

مساجد پایه حضور رزمندگان در دفاع مقدس بودند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا غلامی شامگاه یکشنبه در نشست آموزشی طرح ملی جذب و گزینش روحانیون طرح استقرار امامان روستای استان های گلستان و سمنان که در سالن شهید سردار سلیمانی گرگان برگزار شد، اظهارکرد: با نگاهی به جامعه پردازی در صدر اسلام می بینیم که مدل هدایت نبی مکرم اسلام (ص) و همه خدمات اجتماعی از پایگاه مسجد به مردم تزریق شده است و این رویکرد مسجد در هشت سال دفاع مقدس، در مدیریت، جذب، آموزش، اعزام و پشتیبانی جنگ هم دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی افزود: در بیماری کرونا و رزمایش همدلی هم این جایگاه رفیع مجدد به کارگیری شده است به طوری که در محلات با محوریت امام محله و مسجد خدمات بزرگی در حوزه مواسات و خدمات اجتماعی داشته اند.

وی گفت: در راستای جذب امامان روستا در کمیته استانی تعدادی از نهادهای تبلیغی و فرهنگی اعم از دفتر امام جمعه، اوقاف، حوزه علمیه، قرار گاه پیشرفت و خاتم عضو هستند و امامان با نگاه گفتمان سازی و مهارت هایی که یک طلبه در ارتباط با مرم نیاز دارد گفتگو و تبیین می کنیم.

غلامی تصریح کرد: به دنبال احیا و ترویج الگوی گفتمان ساز و مدل فرهنگی و اجتماعی با نگاه حکمرانی جامعه پردازی حول محور مسجد هستیم.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول پالایش و سطح بندی روحانیون جذب جدید در استان گلستان و سمنان به پایان رسیده است، افزود: امروز در بحث طرح ملی و آموزش این روحانیون جذب شده قرار گرفته ایم.

مسئول امام محله شهری با اشاره به اینکه قریب هزار مسجد محوری در سطح کشور فعالیت می کنند، گفت: ارائه مشاوره در قالب میز خدمت ویژه امامان محله طراحی شده و راهیار استان هم که رابط مرکز است قدم به قدم در این مسیر حرکت می کند.

وی در خصوص حمایت های سازمان تبلیغات اسلامی در طرح مسجد محله گفت: حمایت از مساجد محوری در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری در قالب های استفاده از ظرفیت خیران، مشارکت دستگاه های مرتبط، هویت بخشی به امام، مطالبه گری مسئولان، ارجاع خدمات دستگاه ها به سبد امام محله و غیره صورت می گیرد و این حمایت ها موجب افزایش مدیریت معنوی مسجد، مدیریت شبکه فرهنگی محله، مدیری ظرفیت ها و پتانسیل های مردمی و خیران می شود تا بتواند با این ارتقا مدیریت محله را مدیریت کند.

کد خبر 5034600

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا غلامی گرگان سازمان تبلیغات اسلامی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز