Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی جداگانه با همتایان ارمنستانی و آذربایجانی دو طرف را به خویشتنداری، آتش بس و پایان فوری خصومت ها دعوت کرد.

به گزارش مشرق، در پی بروز درگیری نظامی بین دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امشب (یکشنبه) با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی به صورت جداگانه تلفنی گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در گفتگوی تلفنی با زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان و همچنین با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ضمن اطلاع از آخرین وضعیت و شرایط میدانی و همچنین ابراز نگرانی از شرایط به وجود آمده، دو طرف را به خویشتنداری، آتش بس و پایان فوری خصومت ها و همچنین آغاز مذاکره در چارچوب حقوق و قوانین بین المللی دعوت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از تمام ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش بس، آغاز گفتگو و استقرار صلح و آرامش را به دو طرف اعلام کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این در توئیتی ضمن اعلام آمادگی برای فراهم کردن گفت و گو بین آذربایجان و ارمنستان خاطرنشان کرد: منطقه هم اکنون نیازمند صلح است.

پیش از این نیز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار توقف فوری درگیری ها بین دو کشور شد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای استفاده از ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش‌بس و گفت‌وگو بین دو طرف اعلام کرد.

به گزارش مشرق، منطقه «قره‌باغ کوهستانی» (ناگورنو قره‌باغ) بار دیگر پس از سه ماه صحنه درگیری و زد و خورد نیروهای ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان است و شبح جنگ بار دیگر بر این منطقه سایه افکنده است.

اولین درگیری‌ها به نظر می‌رسد از بامداد یکشنبه (ششم مهر) آغاز شده و وزارت دفاع آذربایجان صبح امروز اعلام کرد که مواضع و شهرک‌های مرزی این کشور از سوی نیروهای مسلح ارمنستان هدف خمپاره قرار گرفته که تلفاتی از میان نظامیان و غیرنظامیان به همراه داشته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین محمدجواد ظریف آذربایجان ظریف وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان ناگورنو قره باغ ارتش ارمنستان جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه دو طرف آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسماعیل هنیه» وارد تهران شد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس برای دیدار و گفتگو با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران وارد تهران شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس قرار است امروز با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره تحولات سیاسی و میدانی جاری در غزه گفتگو کند.

طرفین پس از این دیدار کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را برگزار خواهند کرد.

این اولین دیدار وزیر خارجه کشورمان با هنیه پس از قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل و ششمین دیدار پس از آغاز جنگ غزه و گسترش جنایات صهیونسیت هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان