Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گیل آبادی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی و چنگلوایی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور امشب ۶ مهرماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی  مشکلات ناشی از واردات بی رویه سموم کشاورزی پرداختند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه ۹۸ درصد  از مواد تشکیل دهنده سم، وارداتی است گفت: وظیفه ما حمایت از بخش خصوصی و تولیدکنندگان است که در اولویت کاری ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه بهتر است که در گام بعدی حتی مواد تکنیکال را در کشور خودمان تولید کنیم افزود: ۳۰ تا ۳۵ هزار تن میزان مصرف سم در کشور است، هر ساله با برخی از پدیده‌ها مانند آفات و برخی دیگر از بیماری‌ها مواجه می‌شویم.

چنگلوایی با اشاره به اینکه مواد تکنیکال وارداتی تبدیل به سم می‌شود ادامه داد: ۷۵درصد آفت کش‌ها ناشی از واردات مواد موثر از خارج است و ۲۵ درصد محصول نهایی است لذا ما به دنبال این هستیم که این میزان واردات را به صفر برسانیم. برخی از سموم را باید استفاده کنیم و این به منزله دفاع از واردات نیست.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه ما قانون استفاده حداکثری از تولیدات داخلی را داریم گفت: امسال حدود ۲۰ قلم کالای وارداتی در دست بررسی است تا حذف شوند، اما  در خصوص برخی از سموم، ناچار به واردات هستیم لذا امسال ۲۵ درصد ثبت سفارش شده است، اما ایده‌آل این است که این درصد را به صفر برسانیم.

او خاطرنشان کرد: نمی‌توان اجبار کرد کسی که در سال‌های گذشته سرمایه گذاری و تسهیلاتی را ایجاد کرده است، یک شبه اقدام به تعطیلی واحد خود کند.

 

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سموم کشاورزی واردات سموم کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه پنج شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مواد غذایی کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است، ابراز داشت: برای تأمین ۲۰ درصد مابقی نیازمند به واردات برخی محصولات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد، افزود: در دولت سیزدهم به دنبال تأمین مواد غذایی در داخل کشور هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه در کنار تولید باید برای ارزآوری محصولات کشاورزی به فکر صادرات نیز بود، ابراز داشت: تأمین امنیت غذایی یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است لذا رویکرد وزرات جهاد کشاورزی گسترش کشاورزی اقتصادی با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید شد، تصریح کرد: این میزان طی چهار دهه رشد قابل توجه داشته است اما می‌بایست برای مازاد تولید برنامه صادرات محور طرح‌ریزی کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این طرح‌ریزی کشاورزی اقتصادی می‌توانند نقش مهم داشته باشند تا با تکیه بر همین توان بتوان به تأمین کامل امنیت غذایی در کشور دست یافت.

کد خبر 6082198

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران