Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@19:51:59 GMT

باید در عمل پیرو راه شهدا باشیم

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۳۷۹۸

باید در عمل پیرو راه شهدا باشیم

عاکف گفت: باید در عمل پیرو راه شهدا باشیم به گونه ای که شهید برونسی در عملیات کربلای ۴وقتی راه برای پیروزی در یک منطقه کاملا گره خورده بود با توسل به ذکر صلوات پیروزی را در محور خود به ارمغان آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سعید عاطف» امروز یکشنبه (۶ مهر ماه) در مراسم خوانش و معرفی کتاب «هم رنگ خدا» ضمن نکوداشت یاد و نام شهدا و حماسه های ایام جنگ دفاع و شهادت گفت: در موضوع نویسندگی و خاطره نویسی عنصری و مولفه ای به عنوان آگاهی وجود دارد و این آگاهی به این معناست که هر نویسنده ای باید نسبت به موضوعی که در مورد آن قلم میزند آشنایی و اطلاعات کامل داشته باشد و جغرافیای کار خود را لمس کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نویسنده با بیان اینکه در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیز حضور در جبهه های دفاع مقدس و درک و لمس وقایع و اتفاقات آن زمان توفیقی بود که در سالهای اتنهایی جنگ شامل حال بنده شد؛ افزود: همرنگ خدا شرح حال یکی از شهدای بزرگوار دفاع مقدس است که رشادت ها و مبارزات خود را نه از شروع دفاع مقدس که از سالها قبل از سال 41و 42 با مبارزه با وهابیت و رژیم شاهنشاهی در جزیره هرمز آغاز کرده بود.

 

وی تاکید کرد: شهید موسی درویشی به واقع در مباحث دینی و اعتقادی و ایمان و بویژه ارادت به ائمه و ابا عبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) گوی سبقت را از دیگران ربوده بود و با اینکه در شرایط سخت کاری در معدن کار می کرد با غذای نان و خرما اهل روزه و نماز شب بود و به واقع انسانی بود که رنگ وبوی خدایی گرفته بود.

 

نویسنده کتاب «خاکهای نرم کوشک» ادامه داد: در مدت زمانی که توفیق نوشتن در مورد شهدا را کسب کرده ام در مورد بیش از هزار شهید مطلب نوشته ام و در این مدت به این نتیجه رسیده ام که شهدای ما با گوهر ایمان و اعتقاد و دلبستگی واقعی به خلیفه مطلق حضرت حق در روی زمین هرگز دچار غم و اندوه و محرومیت نبوده اند و به همه این راه را نشان داده اند که اگر این اعتقاد وجود داشته باشد هرگز گرفتاری نخواهیم داشت.

 

عاکف با بیان اینکه در سالهای دهه 40 وهابیت خبیث با همکاری خانواده سلطنتی ایران تصمیم داشت شیعه را از جزیره هرمز پاکسازی کند که این امر با مجاهدت ها و مبارزات شهید موسی درویشی ناکام ماند؛ افزود: عشقبازی و علاقه شهید موسی درویشی به ساحت ابا عبدالله(ع) به گونه ای بود که هرچند در همه مراسمات مدیریت کاملا به دوش وی بود ولی در روز عاشورا تمام فکر و ذکر او صحنه واقعه کربلا و شهادت امام و یاران بود و از شدت خزن و ناله و اندوه د راین روز بیهوش می شد.

 

نویسنده کتاب «هم رنگ خدا»با بیان اینکه در نهایت نیز این شهید بزرگوار به مانند ارباب بی کفن خود همانند شهدای صحرای کربلا به شهادت رسید و از او جز چند مشت گوشت و استخوان باقی نماند؛ گفت: باید در عمل پیرو راه شهدا باشیم به گونه ای که شهید برونسی در عملیات کربلای 4وقتی راه برای پیروزی در یک منطقه کاملا گره خورده بود با توسل به ذکر صلوات پیروزی را در محور خود به ارمغان آورد.

 

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد که پیکرهای 392 شهید از بیمارستان «ناصر» در شهر«خان یونس» در جنوب نوار غزه بیرون کشیده شد. 

دفاع شهری نوار غزه تأکید کرد که تا کنون نتوانسته است هویت 58 درصد از شهدا را مشخص کند.

دفاع شهری غزه تأکید کرد که دلیل وجود پیکرهای کودکان در گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر را نمی داند.

این سازمان تصریح کرد که آثار شکنجه  روی پیکرهای برخی از شهدا در بیمارستان ناصر واضح است.

دفاع شهری نوار غزه در ادامه گفت که رژیم اشغالگر اعدام های میدانی در بیمارستان ناصر انجام داده است و در این زمینه باید تحقیقات بین المللی انجام شود.

 

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ