Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه‏، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه توقف فوری درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ را خواستار شد.

منطقه مورد مناقشه میان جمهوری آذربایجان و نیرو‌های جدایی طلب قره باغ بعد از رویارویی‌های سال ۲۰۱۶، شاهد وخامت صحنه‌های درگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفان دوژاریک، سخنگوی گوترش در بیانیه‌ای اعلام کرد دبیرکل سازمان ملل «طرف‌های درگیر را با قاطعیت به متوقف کردن فوری درگیری ها، متعهد شدن به کاهش تنش‌ها و بازگشت بدون تاخیر به میز مذاکره دعوت کرد».

وی تصریح کرد: گوترش در نظر دارد با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینینان، نخست وزیر ارمنستان گفتگو کند. دبیرکل از بازگشت مجدد خصومت‌ها به شدت نگران است و توسل به نیروی نظامی را محکوم می‌کند. وی همچنین حمایت خود را از میانجیگری گروه مینسک که شامل فرانسه، روسیه و آمریکا است، اعلام کرد.

گوترش همچنین طرف‌های درگیر را به «همکاری نزدیک» با این کشور‌ها «برای از سرگیری فوری گفتگو‌های بدون پیش شرط» ترغیب کرد. ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز یکشنبه بعد از درگیری‌های جدیدی که به کشته شدن دست کم ۲۳ نفر و زخمی شدن صد‌ها تن دیگر در میان نیرو‌های جمهوری آذربایجان و نیرو‌های منطقه جدایی طلب قره باغ تحت حمایت ارمنستان منجر شد، در آستانه جنگی تمام عیار قرار گرفتند.

پیشتر اتحادیه اروپا نیز خواهان توقف فوری اقدامات خصمانه در «ناگورنو قره باغ» و نیز پایبندی به آتش بس در این منطقه شد.

«جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز خواستار قطع فوری درگیری بین آذربایجان و ارمنستان شد و گفت: «اتحادیه اروپا خوستار توقف فوری درگیری‌ها و آتش بس میان دو کشور است.»

این مقام ارشد اتحادیه اروپا سپس به سازمان امنیت و همکاری برای حل اختلاف بین دو کشور اشاره کرد و افزود: «لازم است بدون هیچ پیش‌شرطی، مذاکرات برای حل اختلافات از سرگرفته شوند.»

در انتها نیز او تنش در قره باغ  را نگران کننده دانست و آن را آسیبی برای ثبات منطقه عنوان کرد.

به تازگی و به دنبال بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه «ناگورنو قره‌باغ» کشور‌های اذربایجان و ارمنستان از اعمال حکومت نظامی در بخش‌هایی از کشور‌های خود خبر دادند.

ارمنستان گفته است آذربایجان یک حمله هوایی و نیز یک حمله توپخانه‌ای به منطقه مورد اختلاف «ناگورنو قره‌باغ» به انجام رسانده است؛ اما آذربایجان معتقد است این حمله در پاسخ گلوله باران ارمنستان بوده است.

مقامات باکو اعلام کرده‌اند شمار نامشخصی از شهروندانشان کشته شده و شش نفر نیز زخمی شده‌اند.

اختلاف دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتونیو گوترش منطقه قره باغ سازمان ملل جمهوری آذربایجان اتحادیه اروپا فوری درگیری درگیری ها دو کشور قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌ شرقی تا پایان ماه رمضان

ایسنا/آذربایجان شرقی استانداری آذربایجان شرقی ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

 استانداری آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای، ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه، ساعت کاری همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، سازمان‌ها، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و شهرداری‌های استان تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت ۸.۱۵ صبح تا ۱۴.۳۰ و در روزهای پنج‌شنبه تا ۱۳.۳۰ خواهد بود.

همچنین ساعت آغاز به کار ادارات مذکور در روزهای پس از شب‌های قدر (شنبه ۱۱ فروردین و چهارشنبه ۱۵ فروردین) از ساعت ۹ صبح خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • بزن‌بزن بی‌سابقه در نبرد حساس لیگ یک (عکس)
  • شکست شاگردان شمسایی در نخستین گام از تورنمنت ویتنام/ درگیری شدید در پایان بازی!+ فیلم
  • (ویدئو) شکست تیم ملی فوتسال برابر مراکش و درگیری شدید در پایان بازی
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • قطع راه ارتباطی کلواری فلارد پس از باران شدید
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • حکم دادگاه مسکو برای بازداشت رئیس سرویس امنیتی اوکراین
  • اعلام ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌ شرقی تا پایان ماه رمضان