Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد پیلتن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت صادرات مصالح ساختمانی به آفریقا گفت: صادرات مصالح و لوازم ساختمانی ایران مانند سیم و کابل، کاشی و سرامیک، سنگ، کلید و پریز، چینی و سرامیک، شیرآلات بهداشتی، وان و دوش، در و پنجره، لوله و پروفیل و... به جهان در سال 1398 حدود 620 میلیون دلار و عمدتاً به کشورهای عراق و افغانستان و سپس ترکیه، امارات و آذربایجان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: همچنین در سال 1398 حدود 2 میلیون دلار از محصولات فوق از ایران به کشورهای آفریقایی صادر شده است. 

وی بیان داشت: مقاصد اصلی محصولات فوق در قاره آفریقا، کشورهای سومالی، آفریقای جنوبی، تانزانیا، کنیا، غنا، ساحل عاج و نیجریه بوده‌اند. 

پیلتن بیان داشت: کشورهای عمده صادرکننده محصولات مذکور به آفریقا شامل چین با 2.2 میلیارد دلار، اسپانیا با یک میلیارد دلار، ایتالیا با حدود 700 میلیون دلار، هند با حدود 400 میلیون دلار، فرانسه با حدود 365 میلیون دلار و ترکیه با حدود 360 میلیون دلار است. 

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: عدم علاقه، اراده و برنامه‌ریزی مناسب توسط بخش‌های خصوصی کشور برای صادرات به کشورهای آفریقایی، ریسک‌های صادراتی، اقتصادی و تجاری، مشکلات حمل و نقل شامل بعد مسافت و هزینه‌های بالا و عدم وجود خطوط منظم و مستقیم حمل و نقل، مشکلات بانکی، عدم شناخت تجار ایرانی از نیازهای بازارهای آفریقایی و عدم شناخت تجار آفریقایی از توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، هزینه‌های بالای بازاریابی مانند شرکت در نمایشگاه‌ها و تأسیس دفتر، مشکلات مربوط به برقراری ارتباط ساده و سریع تجار دو طرف از جمله مهمترین موانع توسعه صادرات محصولات مذکور به قاره آفریقا محسوب می‌شود. 

وی گفت:‌سازمان توسعه تجارت ایران با وجود تمرکز و توسعه صادرات به کشورهای همسایه از تلاش برای گسترش روابط تجاری با کشورهای آفریقایی غافل نبوده و به موازات برگزاری جلسات کارشناسی کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا به منظور تهیه مصوبات لازم برای طرح در ستاد آفریقا به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، براساس برنامه شناسایی ظرفیت‌های جدید صادراتی به قاره آفریقا و در چارچوب میزهای کالا - کشوری برای معرفی بازارهای جدید صادراتی و معرفی راهکارهای ورود به بازارهای فوق و روش‌های حل مشکلات و موانع صادرات به این بازارها تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آفریقا میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب

کامران پور مقدم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توسعه زراعت چوب و تامین چوب مورد نیاز صنایع چوب و کاغذسازی، انگیزه ای برای قاچاق چوب وجود ندارد.

او با بیان اینکه صنایع چوب با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، افزود: ظرفیت اسمی کارخانجات ۱۲ تا ۱۳ میلیون متر مکعب چوب مورد نیاز است، درحالی که مصرف کنونی کشور ما ۵.۵ تا ۶ متر مکعب است که از این میزان حدود ۳.۵ متر مکعب از محل زراعت چوب و هرس باغات و ۱.۵ تا ۲ میلیون متر مکعب از طریق واردات و قاچاق تامین می شود.

پورمقدم ادامه داد: بنابر آمار سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار صرف واردات چوب می شود که با توسعه زراعت چوب در طول ۴ سال، رقمی معادل ۴ تا ۵ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی می شود.

مجری طرح زراعت چوب با بیان اینکه توسعه زراعت چوب از طریق آب های نامتعارف و پساب ها امکان پذیراست، گفت: بنابر آمار ۳ تا ۴ میلیارد مترمکعب فاضلاب شهری و روستایی داریم که ۱.۵ میلیارد مترمکعب پساب تولید می شود که می توان از بخش عمده پساب ها برای زراعت چوب استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • کودتا و ناامنی در آفریقا؛ نقش استعمار فرانسه در قاره سیاه
  • همه مصائب قاره سیاه در سال گذشته؛ از تغییرات اقلیمی تامهاجرت ابدی
  • صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری فرآورده‌های سنتی در سال ۱۴۰۲