Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات تولید نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است و دیگر عرضه جوابگوی تقاضا نیست.

 

به گزارش پول نیوز ، محمدحسن افشار  در رابطه با وضعیت تولید قارچ خوراکی اظهار داشت: به دلیل کمبود و تعیین مواد اولیه، افت تولید را تجربه می‌کنیم، زیرا بحران صنعت مرغداری بنوعی به تولید قارچ منتقل شده زیرا برای پرورش قارچ از کود مرغ و کلاشی گندم استفاده می‌شود و در بسیاری از موارد کود مرغی موجود نیست و یا به دلیل کمبود، کود تقلبی فروخته و مواد دیگری به آن اضافه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه کامپوست‌هایی که اکنون تولید می‌شود، کیفیت خوبی ندارد و راندمان تولید را کاهش داده است.

وی ادامه داد: ما سال گذشته رقمی حدود به 20 تا 30 تن تولید قارچ داشته‌ایم درصورتی که این رقم اخیرا به 15 و 14 تن رسیده است. البته بر اساس آمار ارئه شده توسط انجمن در سال جاری 20 تن تولید قارچ داشته‌ایم که در سال‌های گذشته این رقم فراتر بوده است.

عضو هیئت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان قارچ تصریح کرد: مصرف قارچ در شرایط کرونایی تغییر کرده است. زیرا بسیاری از خانه بیرون نمی‌روند و بر فروش رستوارن‌ها نیز تاثیر گذاشته است.

وی توضیح داد: اینطور که به نظر می‌رسد از سویی عرضه کاهش یافته و با این شرایط کرونایی، تضعیف درآمد مردم و شرایط تورمی که داریم باید بگوییم تقاضا مانند گذشته است اما عرضه کاهش پیدا کرده است. بر اساس آمار و اطلاعات تولید نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است و دیگر عرضه جوابگوی تقاضا نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن پرورش‌دهندگان قارچ با اشاره به اینکه باید تسهیلات به صورت آسان‌تری در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد توضیح داد: متاسفانه تسهیلات دولتی تنها در حرف باقی مانده است و در مورد تولید هیچ مشکلی را حل نمی‌کنند. بطوریکه برخی از تولیدکنندگان دنبال تسهیلات بودند که با ایجاد موانع زیاد از دریافت تسهیلات منصرف شدند که امیدواریم موانع بانکی برطرف شود.

 

منبع: ایلنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تولید قارچ پرورش قارچ پول نیوز قیمت قارچ کود تولید قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر منیری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در شهرستان بستان آباد سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌شود گفت: با توجه به ارزش غذایی خوبی که در این محصول وجود دارد و همچنین ظرفیت مناسب قارچ برای جایگزین شدن گوشت به عنوان یک پروتئین، تولید این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تولید قارچ کسب‌وکاری است که از بهره‌وری بالایی برخوردار است، اضافه کرد: براساس آمارهای موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است. با توجه به اینکه تولید قارچ خوراکی در فضای بسته و مدیریت‌پذیری انجام می‌شود، باعث افزایش تولید در واحد سطح، اشتغال‌زایی بالا، تولید در تمام فصول سال و گردش سرمایه با توجیه اقتصادی قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۴ واحد تولید قارچ دکمه‌ای صنعتی و بیش از ۳۰ واحد تولید خانگی فعال وجود دارد افزود: شهرستان بستان آباد بدلیل آب و هوای خاص خود (تابستان‌های خنک و اقلیم مناسب کشت و پرورش قارچ خوراکی) و نزدیکی به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار از لحاظ بازار مصرف، مناسب تولید قارچ است.

کد خبر 6086094

دیگر خبرها

  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند