Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@04:16:14 GMT

مرگ کودک ۶ ساله در تگزاس بر اثر مصرف آب آلوده

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۴۱۹۷

مرگ کودک ۶ ساله در تگزاس بر اثر مصرف آب آلوده

به گزارش افکارنیوز،

 در هفته جاری، به ساکنان هشت شهر تگزاس هشدار داده شد که نوعی آمیب مغزخوار در منابع آب شُرب منطقه جنوب شرقی این ایالت شناسایی شده است.

کمیسیون کیفیت محیط زیست تگزاس اواخر روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وجود آمیب مغزخوار یا ناگلریا فاولری هشدار داد و با صدور بیانیه‌ای از مردم خواسته شد تا اطلاع ثانوی از آب استفاده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، مناطق دریاچه جکسون، فریپورت، آنگلتون، برازوریا، ریچ وود، اویستر کریک، کلوت و روزنبورگ در ایالت تگزاس مشمول این اطلاعیه هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد آب شرب هفت شهر بدون مشکل است؛ اما آب دریاچه جکسون از ایمنی کافی برخوردار نیست. همچنین از ساکنان این منطقه خواسته شده است تا اعلام نهایی از مصرف آب این منطقه خودداری شود.

آلودگی آب شرب منطقه دریاچه جکسون پس از آن اعلام شد که یک پسر شش ساله به دلیلی شناسایی این آمیب در بدنش در بیمارستان بستری و پس از دو روز جان باخت.

آمیب مغزخوار در رودخانه‌ها و چشمه‌های آب گرم وجود دارد و از طریق قورت دادن آب آلوده به بدن راه نمی‌یابند. در صورتی که آب آلوده از بینی وارد حلق شود، این آمیب کشنده به مغز راه پیدا کرده و پس از بروز التهاب حاد در پرده‌ مغز و نخاع منجر به مرگ فرد می‌شود.

این نخستین بار نیست که مردم آمریکا در مواجهه با آب آلوده قرار دارند و چنین اتفاقاتی پیش از این رخ داده است. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آب آلوده آب شرب تگزاس آب آلوده آب آلوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌

به گزارش صدای ایران به نقل از همشهری آنلاین، سرهنگ نبی‌الله قاسمی فرمانده انتظامی خرم‌آباد با اشاره به حادثه تیراندازی منجر به فوت در این شهرستان گفت: عوامل نیروی انتظامی ساعت ۱۷ عصر روز گذشته در پی اطلاع مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی‌بر یک فقره تیراندازی منجر به فوت در یکی از روستا‌های اطراف خرم‌آباد بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

وی اضافه کرد: یک کودک ۵ ساله بر اثر سهل‌انگاری شخص دارنده سلاح مجاز، حین بازی با سلاح به سمت خاله خود که حدود ۱۴ سال داشته شلیک و او بر اثر این حادثه فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد تأکید کرد: فقط افرادی که پروانه سلاح به نام آنهاست مجاز به استفاده و نگهداری از سلاح هستند و در صورت بروز حوادث برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: از دارندگان سلاح مجاز درخواست می‌شود سلاح خود را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند که شاهد بروز حوادث مرگبار نباشیم.

دیگر خبرها

  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • غرق شدگی کودک ۹ ساله‌ شبستری در استخر