Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، رییس کل دادگستری استان کردستان و تعدادی از معاونین وی با فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری میزان - در دیدار رییس کل دادگستری استان کردستان با فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان که در محل قرارگاه شهید شهرامفر سنندج صورت گرفت، محمدرضا مترقب اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و شهدای انقلاب اسلامی با خون رنگین خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: دستگاه قضایی استان با جدیت هرچه تمامتر با موضوع زمین خواری و جرائم اقتصادی برخورد می‌کند و برای تحقق این مهم به همکاری ارگان‌های مختلف از جمله سپاه پاسداران نیازمند است.

وی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه از زمان ورود حضرت آیت الله رییسی به قوه قضاییه برخورد جدی با فساد از درون و برون دستگاه قضایی شدت گرفته و ما به وسیله دستگاه‌های نظارتی درون دستگاهی این موضوع را رصد می‌کنیم و تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: تکریم خانواده شهدا وظیفه مسئولین در هر جایگاهی است

مترقب افزود: همه مسئولین باید قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم چرا که زمینه خدمت رسانی را برای ما فراهم نموده است.

همچنین در این دیدار سردار حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان ضمن تقدیر از حضور رییس کل دادگستری استان و هیئت همراه از اعلام آمادگی سپاه بیت المقدس استان جهت هرگونه همکاری با دستگاه قضایی در برخورد با فساد در استان خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری استان کردستان هفته دفاع مقدس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس رییس کل دادگستری استان کردستان سپاه بیت المقدس دستگاه قضایی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی مهر در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران با شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، هدف از تشکیل این نشست را شناسایی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان از زبان آن‌ها عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در تعیین راهبرد سال جاری، به حضور مردم به‌عنوان یک مؤلفه اصلی در امر تولید تاکید داشته‌اند و بر همین اساس حضور این جمع به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی و تولیدکنندگان به‌منظور بیان مسائل و مشکلات این بخش می‌تواند منشأ اثر واقع شود.

وی با اشاره به اظهارات فعالان اقتصادی در این نشست گفت: پیچیدگی و فرایندی بودن مقررات حاکم در نظام تولید، فرسایشی بودن اجرای قوانین مرتبط با مقوله تولید در دستگاه‌های اجرایی، تفسیرپذیری قوانین و مقررات مرتبط با نظام تولید که می‌تواند موجبات سوء‌استفاده را فراهم کند.

القاصی مهر اضافه کرد: ضرورت حمایت مستمر از تولیدکنندگان از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی، تسریع در شناسایی برخط، مقابله با ترک فعل مدیران در حوزه اجرای قوانین مرتبط با نظام تولید و ضرورت رفع فوری آن‌ها، ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضائی از اجرای صحیح قانون و مدیران دستگاه‌های اجرایی با هدف تربیت مدیران شجاع، تقویت بعد نظارتی دستگاه قضائی با هدف نظارت بر حسن اجرای قوانین، ضرورت شناسایی آسیب‌ها و خلاءها در اجرای قوانین، برخورد با سلیقه‌های شخصی در اجرای قوانین مرتبط با نظام تولید با هدف بسیج همگانی در قوای سه‌گانه در جهت رفع آسیب‌ها و خلاءها و حمایت قاطع از واحدهای تولیدی فعال و بنگاه‌های اقتصادی با هدف مشارکت حداکثری در تحقق شعار سال از مهمترین موضوعات و چالش‌هایی بود که در جلسه امروز توسط فعالان تولیدی کشور مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: دادگستری کل استان تهران در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و دستورهای ریاست قوه قضائیه با هدف رسیدن به اهدافی که ذکر شد جلسه مشترکی را با ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در بهمن ماه سال گذشته با حضور جمعی از فعالان تولیدی استان تهران برگزار کرد که در نتیجه این نشست بیش از ۴۰ آسیب و خلأ در نظام اقتصادی و تولیدی کشور استخراج شد و این آسیب‌ها در پایان سال به ریاست قوه قضائیه، دولت، وزارت صمت، استانداری تهران و بانک مرکزی منعکس شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: یکی از مصوبات آن جلسه تشکیل گارگروه‌های مشترکی به منظور پیگیری و رفع آسیب‌های شناسایی شده در نظام تولیدی کشور بین دادگستری، استانداری، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، اتاق اصناف، خانه صنعت و معدن و تجارت تهران و بازرسی کل استان تهران بود که پیرو مصوبه جلسه مشترک قبلی، ۱۲ کارگروه برای شناسایی و رفع موانع واحدهای تولیدی با ترکیب اعضای نهادهای مذکور تشکیل شد که در جلسه امروز رؤسای این کارگروه‌ها، احکام خود را دریافت و فعالیت کارگروه‌ها به صورت رسمی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه هرکدام از این کارگروه‌ها بهترین ظرفیت برای پیگیری دغدغه‌های فعالان حوزه تولید هستند، اظهار داشت: در همین راستا دبیرخانه مشترکی بین دادگستری، اتاق بازرگانی و استانداری تهران جهت پیگیری عملکرد و پایش مأموریت کارگروه‌ها تشکیل می‌شود و این کمیته سه‌گانه کار پایش و پیگیری مستمر فعالیت کارگروه‌ها را بر عهده دارد. همچنین مسئولیت این «کمیته پایش» بر عهده معاون دادگستری کل استان تهران و جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی، معاون استاندار و معاون اتاق بازرگانی استان تهران خواهد بود.

القاصی مهر همچنین تصریح کرد: کارگروه‌ها موظفند با برگزاری جلسات مشترک و ملاقات چهره به چهره با مدیران واحدهای تولیدی ضمن استماع اظهارات آنان مشکلات موجود را شناسایی و در جهت رفع این مشکلات اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: اولین مأموریت این کارگروه‌ها این است که مسائل و مشکلاتی که در جلسه امروز از سوی مدیران واحدهای تولیدی مطرح شد بررسی و در اولویت رسیدگی قرار دهند.

القاصی مهر با اشاره به اینکه با حمایت از کارگروه‌های مورد اشاره در دستگاه‌های اجرایی و قضائی، گفت: می‌توان همه مطالبات و درخواست‌های طرح شده توسط فعالان تولیدی را پیگیری و در جهت رفع آن‌ها گام‌های اساسی برداشت.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: بدون شک در دستگاه قضا تمام ظرفیت خود را برای کمک به دولت و بخش خصوصی در جهت تحقق شعار سال به کار خواهیم بست.

جلوگیری از کار موازی در دستگاه‌های اجرایی

علیرضا فخاری استاندار تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه در کارگروه‌های تعیین شده باید از کار موازی در دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کنیم، گفت: قوه قضائیه نیز باید با ترک فعل مدیران اجرایی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی با قوت و جدیت برخورد کند.

وی افزود: این جلسه یکی از پربازده‌ترین جلسات بخش اقتصادی استان تهران بود و در آن موضوعات و مشکلات واقعی و ملموس اهالی تولید که با پیگیری مستمر قابل حل است، مطرح شد.

استاندار تهران تصریح کرد: موارد و مشکلات تولید کنندگان باید در این کارگروه‌ها مطرح و راه‌حل‌های اساسی برای رفع این مشکلات از دل این کارگروه‌ها خارج شود.

وی با اشاره به تو در تو بودن برخی قوانین در حوزه تولید، خاطرنشان کرد: نقاط تلاقی قانون که در برخی موارد هم‌پوشانی ندارند باید در این کارگروه‌ها شناسایی و برای رفع این تداخلات پیشنهاد ارائه شود.

فخاری ادامه داد: مسائلی از جمله قیمت‌گذاری دستوری، مسائل مالیاتی، تسهیلات بانکی، سپرده‌های متعهدانه ارزی و ناترازی‌ها در حوزه انرژی وجود دارد موضوعاتی است که از قبل مطرح شده، اما از سوی فعالان تولیدی راهکاری برای حل آن‌ها ارائه نشده که لازم است این موارد توسط خود شما در این کارگروه‌ها موشکافی و پیشنهاد و راهکار عملی برای رفع آن‌ها ارائه شود.

بر اساس این گزارش، کارگروه شناسایی و پیگیری رفع موانع حسن اجرای قانون اصل ۴۴ قانون اساسی در حوزه خصوصی سازی، کارگروه جهش تولید با مشارکت مردم از طریق پیگیری رفع موانع فضای کسب و کار، کارگروه شناسایی و پیگیری رفع موانع بازگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی، کارگروه جهش تولید از طریق رفع موانع شرکت‌های دانش‌بنیان، کارگروه جهش تولید در بخش کشاورزی، دام و طیور، کارگروه شناسایی و پیگیری رفع موانع فرا روی واحدهای تولیدی بخش خصوصی با رویکرد صادرات‌محور و گمرکی، کارگروه شناسایی و رفع مشکلات مرتبط با ثبت سفارش و تخصیص ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی، کارگروه شناسایی و پیگیری رفع موانع مرتبط با ناترازی تأمین انرژی واحدهای تولیدی، کارگروه موضوعات مرتبط با تهدیدهای محیط کسب و کار از جمله تأمین اجتماعی، امور مالیاتی، دامپزشکی و محیط زیست، کارگروه شناسایی و رفع موانع واحدهای تولیدی کشاورزی و دامداری راکد و نیمه فعال، کارگروه شناسایی و پیگیری رفع مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی و کارگروه جهش تولید در بستر حمایت از شرکت‌های تولیدی منحل شده و ورشکسته ۱۲ کارگروه تشکیل شده در راستای حمایت از تولید در استان تهران است.

نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران با شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران، محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی و ۳۳ نفر معاونان قضائی دادگستری کل استان تهران، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی و شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان تهران برگزار شد.

کد خبر 6084541

دیگر خبرها

  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • جنس کار در دستگاه قضایی تدبیر و تدبّر است
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون
  • مبارزه با زمین خواران در دستور کار دادگستری کردستان
  • پایان قدرت نمایی ۱۴ اراذل و اوباش در سیرجان