Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:20:44 GMT

به نظر نمی‌رسد مردم آماده اوج پیک کرونا باشند

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۴۴۱۰

به نظر نمی‌رسد مردم آماده اوج پیک کرونا باشند

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ما در حال آماده‌سازی خود برای اوج پیک بیماری هستیم اما نمی‌دانیم مردم هم خودشان را آماده می‌کنند یا خیر؟ به نظر نمی‌رسد مردم در حال آماده‌سازی خود باشند.

دکتر شاپور مسعودی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: مردم دیگر مانند قبل به پروتکل‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند و وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی که شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری و موارد دیگر است، در دزفول بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته و به ۸۳ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی در دزفول ۷۸ درصد، شوش ۶۷ درصد و گتوند حدود ۶۲ درصد است. البته میزان استفاده از ماسک در ادارات و مراجعه‌کنندگان به ادارات بهتر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بهترین وضعیت رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی را اماکن متبرکه و مساجد با ۸۵ تا ۸۷ درصد دارند. بدترین وضعیت در زمینه رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی را نیز پایانه‌های مسافربری برون‌شهری با ۴۰ تا ۵۰ درصد به خود اختصاص داده‌اند. پس از پایانه‌های مسافربری، بدترین وضعیت در خصوص میزان رعایت نکات بهداشتی را پاساژها دارند.

مسعودی‌فر افزود: با وجود اینکه از وضعیت رعایت نکات بهداشتی در نانوایی‌ها نگران بودیم اما اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌های شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۷۰ تا ۷۱ درصد است.

وی تصریح کرد: وضعیت رعایت نکات بهداشتی در مدارس نیز خوب است و در خصوص میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس در هفته اخیر ۶۰۰ مورد بازرسی از ۸۴۸ مدرسه در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: در این بازدیدها مشخص شد که میزان گندزدایی در مدارس ۸۶ درصد، وضعیت مایع دستشویی و نظافت سرویس‌های بهداشتی ۷۹ درصد و وجود تهویه مناسب ۸۶ درصد رعایت شده است و ۱۰۰ درصد بوفه‌ها نیز تعطیل بودند. در مجموع، بازرسی‌ها  نشانی می‌دهد در جاهایی که نگران بودیم، باید اکنون کمترین نگرانی را داشته باشیم اما در مورد عموم جامعه، وضعیت این‌گونه نیست.

مسعودی‌فر بیان کرد: در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول حدود ۷۴ درصد و رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی حدود ۷۵ درصد است و نگرانی ما از این است که کاهش رعایت پروتکل‌ها در عموم جامعه ایجاد شود. اکنون نیز استفاده از ماسک در خیابان‌ها نسبت به ماه گذشته، تقریبا ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در حالی که برخی استان‌های کشور در حال تجربه پیک سوم بیماری هستند، خوزستان در ابتدای پیک دوم بیماری است؛ در حال حاضر میزان موارد بستری در خوزستان صعودی است اما زاویه تندی ندارد و نسبت به دیگر استان‌ها هنوز پایین‌تر است اما اگر رعایت نشود، پیکی که قبلا گذراندیم، دوباره اتفاق می‌افتد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: در اوج بیماری، تعداد بیماران بستری در بیمارستان گنجویان دزفول به ۲۴۵ نفر هم رسید و با کاهش موارد بیماری، موارد بستری به ۱۰ تا ۱۲ مورد نیز کاهش یافت اما اکنون آمار موارد بستری روزانه در حال افزایش است، با این وجود هنوز موارد بستری به میزان یک‌پنجم دوره اوج بیماری است.

مسعودی‌فر افزود: ما در حال آماده‌سازی خود برای اوج پیک بیماری هستیم اما نمی‌دانیم مردم هم خودشان را آماده می‌کنند یا خیر؟ به نظر نمی‌رسد مردم در حال آماده‌سازی خود باشند.

وی با بیان اینکه پیک دوم کرونا در کشور شدیدتر از پیک اول بود، گفت: پیک اول بیماری در خوزستان، متفاوت با سایر مناطق کشور بود و شیب بیماری کندتر اما مدت زمان پیک طولانی‌تر شد که این موضوع، نقطه قوتی بود. این مدیریت بیماری برای جلوگیری از افزایش مبتلایان در یک بازه زمانی کوتاه، راز موفقیت خوزستان بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص احتمال تصمیم‌گیری برای اعمال محدودیت‌های کرونایی، بیان کرد: در حال حاضر تصمیم جدیدی برای اعمال محدودیت اتخاذ نشده و ضرورت آن هنوز حس نشده است.

وی افزود: مشکل ما این است که در تعطیلات آخر هفته، افراد غیربومی به سمت مناطق گردشگری و تفریحی دزفول هجوم می‌آورند اما قرار نیست محدودیت اعمال شود و مسیرها را مسدود کنیم و از ورود افراد ممانعت نمی‌شود و تنها، خدمت‌رسانی در اماکن تفریحی کمتر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دزفول حال آماده سازی خود پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک رعایت پروتکل ها وضعیت رعایت موارد بستری مسعودی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل این شرکت از طراحی و تولید این دستگاه برای درمان عارضه‌های پا و حرکتی خبر داد و افزود: از این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

مجتبی گوهری افزود: این دستگاه با ارائه نمودار‌های متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیرو‌های اضافی وارد بر کف پا را مشخص می‌کند و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می‌دهد. با بهره‌گیری از این دستگاه می‌توان اطلاعات کاملی را برای تحلیل عملکرد پا و ناهنجاری‌های ظاهری و عملکردی آن بدست آورد. این دستگاه قابلیت سنکرون سازی با دوربین برای شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را داراست. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.
(وصل دو شبکه کاملاً مجزا به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه‌ای ایجاد نشود را سنکرون کردن می‌گویند)

وی با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه، عنوان کرد: کاربرد دستگاه ما در مراکز ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته است و به کمک این ابزار آزمایشگاهی، ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی فراهم می‌شود.

گوهری با اشاره به کیفیت مشابه سایر نمونه‌های خارجی در عین قیمت تمام شده پایین‌تر عنوان کرد: تاکنون با تولید و تجاری‌سازی این محصول، موفق شدیم ۱۰۰ دستگاه را به مراکز متقاضی تحویل دهیم. با توجه به قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش، امکان صادرات این محصول دانش‌بنیان به دیگر کشور‌ها وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت فناور گفت: تولید این محصول به طور مستقیم برای ۴ نفر شغل ایجاد می‌کند.

دیگر خبرها

  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد