Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر نمکی -که به همراه یاران و سربازانش ۸ ماه است لحظه‌ای آرام نگرفته اندو بسیاری از همرزمان و سربازانش در این فداکاری عظیم جان عزیز خود را تقدیم سلامتی هموطنان شان کرده‌اند- حالا تاب آوری را تاب نیاورده و لب به شکوه گشوده است و به بهانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، قهرمان ملی کشورمان سردار شهید قاسم سلیمانی را به شهادت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا-که روزه سکوت خود را شکسته است- باشکوه از احساس شدید تنهایی می نویسد:"هرچه می گویم همه گیری را نمی‌شود با التماس و تمنامتوقف کرد بی فایده است" روی سخن در این فراز از نامه نمکی در وهله اول متوجه  مسئولان واعضای ستاد ملی کرونا ست که بی محابا محدودیت ها رالغو می‌کنند و از تصویب مجازات های بازدارنده نسبت به متخلفان سرباز می زنند.

درست است که با توجه به وضعیت اقتصادی نمی توان بسیاری از مراکز کسب و کار را تعطیل کرد،اما می‌توان طرح ترافیک و مترو را تعطیل کرد، می‌توان طرح دوسوم دورکاری کارکنان دولت را تمدید کرد، می توان نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در مراکز کسب و کار وادارات را تقویت و مجازات متخلفان را تشدید کرد.

اما در مرحله بعد مخاطب این سخن مردم هستند که بلافاصله پس از کاهش آمارها حساسیت نسبت به ماسک زدن و فاصله اجتماعی را کنار می‌گذارند؛ بار سفر می بندند، مراسم عروسی و عزا و دورهمی برگزار می‌کنند و اصطلاحاً در برابر تقاضا و تمنا های مسئولان لجبازی می کنند؛ لجبازی با جان خویش!

فرمانده سلامت در فراز دیگری ازنامه خویش دردمندانه برابر سربازانش در جبهه سلامت و معوق ماندن مطالبات آنها ابراز شرمندگی می‌کند. این دیگر غیرقابل پذیرش است که همه از فداکاری و خستگی‌ناپذیری کادر درمان سخن بگویند و از آنها تمجید کنند، اما حقوق قانونی آنان به تعویق بیفتد.پاداش پیشکش!

و بالاخره از همه دردناک‌تراینکه از یک میلیارد دلاری که رهبری از صندوق توسعه ملی موافقت کرده‌اند وزیر بهداشت به جز سهم کوچکی نگرفته است و می پرسد: نمیدانم برای کدام کار مهم تر گذاشته اند؟

باگذشت چهار روز از غمنامه فرمانده مدافعان سلامت هنوز هیچ مقام مسئولی  در خصوص علت تعویق مطالبات کادر درمان و عدم تخصیص اعتبار مصوب صندوق توسعه ملی اظهار نظری نکرده و پاسخی به دکتر نمکی نداده است.

پاییز سختی در راه است؛ آمار مبتلایان روزانه کرونا از ۳۵۰۰ نفر عبور کرده و میزان فوتی‌های نیز مرز ۲۰۰ نفر در روز را در نوردیده است .میزان پایبندی مردم به ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از ۵۰ درصد کمتر شده است .تمام کشور هم در وضعیت قرمز است. موج سوم خطرناک‌تر است و برخی از متخصصان نسبت به  خطر سقوط روزانه دو هواپیما کرونایی (۶۰۰ فوتی در روز) هشدار داده اند.

سردار سلامت از عدم  پشتیبانی از نیروهایش و انبارهایی که از سلاح خالی می شود گلایه کرده و اعلام کردآماده است برای سلامتی مردم خود را به هر آب و آتشی بزند، اما چرا مسئولان در برابرفریاد‌های وزیر بهداشت روزه سکوت گرفته اند ؟چرا مردم خطر کرونا را جدی نمی گیرند و پایبندی به مراقبت های بهداشتی در حال کاهش است؟چرا؛

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!

* این یادداشت در روزنامه قدس به تاریخ ۶ مهر ۱۳۹۹ منتشر شده است.

کد خبر 1437223

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در دور اول سفر رییس جمهور به سمنان گذشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ از ۱۴۵ مصوبه دور اول سفررییس جمهور ۱۱۷ مصوبه عمرانی و ۲۸ مصوبه اقتصادی بود که با اعتبار ۱۱ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان شامل هفت هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان در بخش اقتصادی و سه هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی اجرایی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • سردار حاجی‌زاده: با تسلیحات حداقلی به مصاف دشمن رفتیم
  • سردار حاجی‌زاده: با تسلیحات قدیمی و توان حداقلی به اسراییل ضربه زدیم
  • ایران با موشک‌های قدیمی خود به اسرائیل ضربه زد
  • سردار حاجی زاده: با تسلیحات قدیمی و توان حداقلی بر ظرفیت حداکثری اسراییل و جبهه غربی غلبه کردیم
  • سردار حاجی‌زاده: با توان حداقلی به مقابله با ظرفیت حداکثری اسرائیل رفتیم
  • سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد
  • نسل کشی رژیم صهیونیستی فریاد «دیدی» را هم در آورد
  • آنچه در دور اول سفر رییس جمهور به سمنان گذشت
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد