Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه کیهان در ویژه های خود نوشت: یک روزنامه زنجیره‌ای اصلاح‌طلب می‌گوید: موسوی‌خوئینی‌ها در میان این طیف جایگاهی ندارد و او به خاطر اینکه در میان مردم فاقد محبوبیت است، به‌عنوان گزینه مهم اصلاح‌طلبان جا زده می‌شود (!)
آرمان با اشاره به بیانیه‌پراکنی گاه به گاه دبیر مجمع روحانیون نوشت: موسوی خوئینی‌ها در حالی اخیرا جلد برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب و البته اصولگرا را به خود اختصاص داده است که اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ یکی از بی‌سابقه‌ترین و عجیب‌ترین دوران خود را پشت سر می‌گذارند، شکست فاحش در انتخابات مجلس یازدهم و سردرگمی‌شان در اوضاع نابسامان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از سویی دیگر، عملا جریان اصلاح‌طلبان را در نوعی آچمز سیاسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت به نحوی است که تنها سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان موسوم به شورای عالی دیگر محلی از اعراب ندارد، چرا که هم رئیس آن محمدرضا عارف و هم نایب‌رئیسش یعنی موسوی لاری مدت‌هاست که از آن استعفا داده‌اند. از طرفی رئیس دولت اصلاحات و «تکرار کردن‌هایش» نیز به کار نمی‌آید چرا که رئیس دولت اصلاحات هم، چون گذشته نیست. در چنین شرایطی است که برخی چهره‌ها سعی در سناریوسازی جدید دارند و آن هم مطرح کردن موسوی‌خوئینی‌ها در این آشفتگی است.
البته به نظر می‌آید که در اقدامی بی‌سابقه جریان اصولگرا تمایل بیشتری به این کار هم دارد، نشان به آن نشان که فرهیختگان در گزارشی در این‌باره می‌نویسد: «رئیس دولت اصلاحات بعد از حمایت تام و تمامش از حسن روحانی طی سال‌های ۹۲ و ۹۶ و همچنین لیست امید در انتخابات مجلس دهم، نهایتاً مجبور به عذرخواهی از مردم شد یا به عبارتی چاره‌ای جز این کار نداشت، چراکه ریزش بدنه تحت تاثیر ناکارآمدی این دو آنقدر مشهود بود و هست که برای بقا حتی او را هم مجبور به فاصله‌گذاری با دولت و عذرخواهی از مردم می‌کند. در چنین شرایطی و زمانی که انتقاد‌ها به لیدری رئیس دولت اصلاحات بالا می‌گیرد، بی‌سری در جریان اصلاح‌طلب به‌عنوان یک امر مشهود به چشم می‌آید و شاید بیراه نباشد بگوییم سیدمحمد موسوی‌خوئینی‌ها درصدد به دست گرفتن لیدری همه یا بخشی از جریان اصلاحات برآمده است».
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که موسوی‌خوئینی‌ها در جدیدترین نامه سرگشاده‌اش به مخالفت با ایده عدم شرکت در انتخابات پرداخته و از سیاسیون و مردم خواسته تا با هدف کاهش مشکلات کشور در انتخابات حضور پیدا کنند. این اظهارات در حالی است که اصلاح‌طلبان تاکنون درباره نحوه ورود به انتخابات هیچ تصمیمی نگرفته‌اند.
اما در صحنه‌سازی اصولگرایان و البته بازی برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب در این زمینه و نام بردن از دبیرکل مجمع روحانیون به عنوان چهره‌ای که بناست لیدری جریان اصلاح‌طلب را برعهده بگیرد چند هدف دنبال می‌شود؛ ایجاد اختلاف درباره شورای عالی سیاستگذاری و سازوکار انتخاباتی این جریان و معرفی شخصی که به خاطر نقشش در دهه شصت، نمی‌تواند میان مردم پایگاه اجتماعی ویژه‌ای داشته باشد. اصولگرایان و برخی جریانات خاص اصلاح‌طلب در حالی نام موسوی‌خوئینی‌ها را در این برهه مطرح یا او را به‌عنوان رئیس شورای عالی سیاستگذاری معرفی می‌کنند که اولاً دیگر سازوکاری به نام شورای عالی وجود ندارد و اکثریت نیز براین موضوع اعتقاد دارند که اساسا باید سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان تغییر کند و این تغییر به این معناست که دیگر شورای عالی‌ای نخواهد بود که موسوی‌خوئینی‌ها بخواهد رئیس آن شود. از طرفی کاهش محبوبیت رئیس دولت اصلاحات نیز نمی‌تواند دلیلی بر جایگزین شدن موسوی‌خوئینی‌ها به جای او باشد، چرا که وی به مراتب از محبوبیت کمتری برخوردار است و به عقیده بسیاری باید پاسخگوی عملکردش در دهه اول انقلاب باشد. موسوی‌خوئینی‌ها به این واسطه نه چهره قابل توجیهی در میان مردم دارد و نه در درون جریان اصلاح‌طلب. به همین دلیل به نظر می‌آید معرفی وی بیشتر یک آدرس غلط دادن از سوی اصولگرایان به اصلاح‌طلبان بوده؛ آدرس غلطی که برخی از چهره‌های جریان اصلاحات نیز آن را باور کرده و آن مسیر را پیش گرفتند.

منبع: فردا

کلیدواژه: روزنامه آرمان موسوی خوئینی ها اصلاح طلبان موسوی خوئینی ها رئیس دولت اصلاحات جریان اصلاح طلب اصلاح طلبان شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر دیروز جلسه هم‌اندیشی به دعوت تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تشکیل فراکسیون واحد نیروهای انقلاب در مجلس دوازدهم تشکیل شد.

براساس گزارش ایسنا از مجلس، در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام نبویان منتخب تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بر ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

سپس منتخبان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در نهایت برای تشکیل فراکسیون واحد رای‌گیری شد. حاضران در این جلسه با اکثریت آرا با تاسیس آن موافقت کردند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعال شود.

موضوع دیگر این جلسه تشکیل یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون بود. وظیفه هیات اجرایی تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرامنامه و آیین‌نامه، تهیه فهرست نمایندگان برای دعوت به عضویت در فراکسیون، پیش نویس فرم عضویت و جدول زمان بندی تا انتخابات هیات رئیسه و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

اعضای هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی در جلسه بعدی هیات موسس فراکسیون انتخاب می شوند.

هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898625

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!