Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان شکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال ۳۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین در آذربایجان‌غربی به مراکز معاینه فنی مراجعه کرد که از این تعداد، ۲۸ هزار دستگاه موفق به دریافت کارت معاینه فنی شد.

وی اضافه کرد: چهار هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین که در این آزمایش‌ها مردود شد نیز برای بهبود شرایط و حل مشکلات فنی به مراکز مجاز عودت داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هر هفته به طور متوسط وضعیت فنی بیش از هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو سنگین در استان با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد که در صورت وجود هرگونه مشکل فنی به تعمیرگاه‌های مجاز ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: معاینه فنی خودروهای سنگین با همکاری هفت مرکز در استان انجام می‌شود که هر کدام از این مراکز به طور متوسط در هر هفته میزبان حدود ۱۷۰ دستگاه خودرو است.

شکری ادامه داد: مراکز معاینه فنی نقش بسیار مهمی در بخش حمل و نقل عمومی دارند و با هدف ارتقای ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودروها، سنجش دقیق سالم بودن خودروها، کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست فعالیت می‌کند.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهند.

این استان یکی از استان‌های فعال در برقراری مسیر جاده‌ای با دیگر استان‌های کشور و کشورهای همسایه به شمار می‌رود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی آذربایجان غربی ارومیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اخبار کنکور آذربایجان غربی معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه خبر داد. 

 حمیدرضا کریمی، امروز(ششم اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پلیس راهور باید از طریق وسایل ارتباط جمعی به فاصله یک ماه دو مرتبه به مالکان خودروهای رسوبی و وسایل نقلیه فرسوده جهت ترخیص این خودروها اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: در صورتی که مالک ظرف مدت سه ماه از تاریخ انتشار آگهی وسایل نقلیه از مراجعه خودداری کند، وسیله نقلیه در حکم رها شده تلقی می‌شود و طبق مقررات تعیین تکلیف خواهد شد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین برای وسایل نقلیه‌ای که دارای شماره تلفن و نشانی مالک هستند، علاوه بر فراخوان پلیس راهور، باید از طریق پلیس‌های تخصصی مربوطه ابلاغ هایی به مالک صورت گیرد و یا با آنها تماس گرفته شود.

وی تاکید کرد: پلیس راهور باید لیست تمام خودروهای فرسوده غیرقابل استفاده و اسقاطی را احصاء و تفکیک کند و به قید فوریت اقدامات لازم را جهت ترخیص آنها به صورت جداگانه اجرایی کند. 

کریمی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انباشت مجدد خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها، در زمان توقیف هر خودرویی باید اطلاعات و مشخصات کاملی از مالک و متصرف آن همچون پلیس راهور، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی انتظامی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و ... ثبت شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان