Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اصغری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دام‌ها پس از گزش کنه آلوده آغاز می‌شود و ویروس این بیماری تا یک هفته بدون علائم در بدن دام می‌ماند ولی در انسان این بیماری به صورت یک بیماری خونریزی دهنده و خطرناک با مرگ و میر بالا ظاهر می‌شود.

وی اظهار کرد: این بیماری در انسان با علائمی همچون تب، لرز، درد عضلانی و خون‌ریزی در بافت‌ها و اندام‌های بدن همراه بوده و مرگ و میر در آن بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام گفت: کانون اصلی ویروس این بیماری در طبیعت کنه‌ها هستند که برای پیشگیری از شیوع آن لازم است تا ضمن به‌سازی دامداری‌ها، دام‌ها و جایگاه آن‌ها به صورت دوره‌ای در فصل گرما با سموم مخصوص سم‌پاشی و گند زدایی شود.

اصغری تصریح کرد: در نخستین مرحله از اجرای طرح سم‌پاشی دامداری‌ها، دام‌های سبک و سنگین سه روستای خورین، دمز آباد و حصار قاضی گندزدایی شد.

وی تأکید کرد: دامداران، دامپزشکان، کارکنان کشتارگاه‌ها و قصاب‌ها گروه‌های در معرض خطر این بیماری هستند ولازم است تا مراقبت‌های لازم را در مقابله این بیماری انجام دهند.

ورامین دارای ۲۱۶ هزار رأس دام سبک،۱۶ هزار رأس دام شیری و ۱۳۰ هزار رأس دام سنگین گوشتی برخوردار است.

ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد.
 

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور ورامین اختصاصی ایرنا تب کریمه کنگو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور ورامین اختصاصی ایرنا تب کریمه کنگو سازمان دامپزشکی کشور ورامین اختصاصی ایرنا تب کریمه کنگو اخبار کنکور دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.

وی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.

اعرابی اضافه کرد: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.

بیشتر بخوانید

سلامت برای همه با پزشکی خانواده

وی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.

اعرابی ادامه داد: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.

در پایان این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور