Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دستور داده بود که بارگیری و استفاده از این نرم افزار چینی از ساعت ۱۱:۵۹ بعد از ظهر امروز ممنوع شود.

دستور این قاضی در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته پیش نیز درست ساعاتی پیش از اجرایی شدن ممنوعیت اپلیکیشن پرمخاطب «تیک تاک» در آمریکا، با ادعای آنکه وی خرید این شبکه از سوی یک شرکت آمریکایی را مورد تایید قرار داده است، در پی فشار بحران‌های متعدد داخلی در این کشور و با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، از موضع خود عقب نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا ۲۷ شهریور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که از ۳۰ شهریور عرضه دو نرم افزار شبکه اجتماعی چینی در اپ‌استور‌های آمریکایی ممنوع خواهد شد؛ فرمان اجرایی ۶ اوت (۶ مرداد) رئیس جمهوری آمریکا مبنای این تصمیم وزارت بازرگانی بود که بر اساس آن انجام هرگونه معامله شرکت‌های آمریکایی با دو شرکت «تنسنت» مالک ویچت و «بایت دنس» (ByteDance) مالک تیک تاک باید ظرف ۴۵ روز متوقف شود.

بر اساس گزارش‌ها قرار است شرکت اورکال (Oracle- ORCL) اقدام به خرید بخشی از تیک تاک کند، اپلیکشینی که بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند و دو شرکت آمریکایی «اپل» (Apple) و «گوگل» (Google) نیز از آن بهره‌مند هستند.

منع فعالیت دو نرم افزار تیک تاک و «وی چت» تازه‌ترین تصمیم دولت ترامپ برای مقابله با افزایش قدرت چین به شمار می‌رفت.

دولت ترامپ از آغاز فعالیت خود به جنگ تجاری با چین روی آورده و تعرفه‌های سنگینی بر واردات کالا از آن کشور وضع کرده است. این اقدام، تازه‌ترین تصمیم دولت ترامپ برای مقابله با افزایش قدرت چین است ترامپ مالک تیک تاک را تحت فشار قرار داده تا فعالیت این نرم افزار در آمریکا را به یک شرکت آمریکایی بفروشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تیک تاک دونالد ترامپ آمریکا پارسی خبر نرم افزار تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروهی که توسط اینتل، آرم، گوگل، کوالکام، سامسونگ و سایر شرکت‌های فناوری تشکیل شده، درحال توسعه یک نرم‌افزار متن‌باز است که از محدودشدن توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی به فناوری اختصاصی انویدیا جلوگیری می‌کند و نرم‌افزار آن‌ها می‌تواند روی هر ماشین یا تراشه‌ای اجرا شود.

این گروه با نام The Unified Acceleration Foundation یا UXL، به رویترز گفته است که جزئیات فنی این پروژه تا نیمه دوم سال جاری میلادی به بلوغ می‌رسد؛ هرچند تاریخ دقیق انتشار این پروژه اعلام نشده است. درحال‌حاضر این پروژه شامل استاندارد آزاد OneAPI می‌شود که توسط اینتل توسعه یافته است تا الزاماتی مانند زبان‌های برنامه‌نویسی خاص، کد بیس‌ها و سایر ابزارهایی که توسعه‌دهندگان را مجبور به استفاده از پلتفرم خاصی مانند انویدیا کودا می‌کند، از بین ببرد.

انویدیا اولین کمپانی تراشه‌ساز دنیاست که ارزشی بیش از ۲ تریلیون دلار دارد. این شرکت پس از تمرکز روی سخت‌افزارهای مخصوص توسعه مدل‌های هوش مصنوعی مانند H100، با افزایش چشمگیر ارزش بازار خود روبه‌رو شد. این تراشه‌ها که توسعه‌دهندگان را مجبور به استفاده از معماری CUDA انویدیا می‌کند، عملکردی فراتر از تمام تراشه‌های این حوزه دارند. بااین‌حال، افزایش تقاضا باعث شده است که شرکت‌ها به گزینه‌های جایگزین فکر کنند.

با وجود اینکه UXL‌ می‌گوید در ابتدا می‌خواهد گزینه‌های مختلف برای توسعه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد، درنهایت از سخت‌افزار و کد انویدیا هم پشتیبانی خواهد کرد. UXL برای رسیدن به هدفش، از شرکت‌های تراشه‌ساز و محاسبات ابری مانند مایکروسافت و آمازون کمک می‌خواهد تا اجرای نرم‌افزار آن‌ها روی هر تراشه یا سخت‌افزاری تضمین شود.

مایکروسافت که عضو UXL نیست، ظاهراً از سال گذشته میلادی درحال همکاری با AMD است تا تراشه‌های هوش مصنوعی جایگزین توسعه دهد و انحصار انویدیا در بازار را به چالش بکشد.

تمام شواهد نشان می‌دهند که شرکت‌های فناوری می‌خواهند حکمرانی انویدیا در بازار را به چالش بکشند؛ اگرچه شاید در این مسیر شکست بخورند.

منبع: reuters

227323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888573

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • تلاش آمریکا برای قطع خدمات به ابزارهای تراشه‌سازی چین
  • طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند