Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این فاضلاب ۶ روستا و شهر "برده ره شه" در حاشیه غربی دریاچه زریبار وارد آن می‌شد که با ایجاد ۱۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و هشت کیلومتر خط انتقال، این مشکل برطرف شد.

 وی با بیان اینکه در حاشیه شرقی دریاچه نیز در حال ساماندهی فاضلاب سه روستای سیف سفلی، محمده و کولان هستیم، اضافه کرد: شبکه و خط انتقال فاضلاب روستای محمده تکمیل شده و در روستاهای سیف سفلی و کولان شبکه‌های داخلی انجام شده و فاضلاب دو روستا با خط انتقال پمپاژ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آب و فاضلاب مریوان افزود: با اجرای این لوله‌گذاری کل خروجی فاضلاب این روستاها جمع‌آوری و از طریق خط انتقال وارد تصفیه‌خانه فاضلاب مریوان می‌شود و در عمل ورود فاضلاب به دریاچه زریوار از ناحیه غربی آن به صفر رسیده است.

رشیدی یادآور شد: حدود ۶۰۰ متر لوله‌گذاری شبکه انتقال این روستاها باقی مانده و عملیات اجرایی آن در حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد و پیمانکار مشخص و فعال است که در آینده نزدیک این پروژه تکمیل و وارد مدار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه شهری هم کل فاضلاب محلات(غیر از محلات بیسارانی و استادیوم) مریوان از طریق خط انتقال به سمت تصفیه‌خانه هدایت شده است، گفت: در گذشته کانالی(مرکب) احداث شده که رواناب سطحی و فاضلاب حوضه آبریز محله دارسیران قدیم از طریق آن وارد محله استادیوم شده است.

مدیر امور آبفا مریوان اظهار داشت: در چند سال گذشته ۱‌.۵ کیلومتر کانال بتنی انجام شده و این کانال اتمام و سازه هیدرولیکی به نام سرریز مانده است که در مواقع بارندگی آب رواناب وارد رودخانه و فاضلاب باقی مانده هم به تصفیه‌خانه وارد می‌شود که در صورت تامین اعتبار این پروژه هم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مریوان در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده و امور آب این شهرستان به ۴۳ هزار مشترک خدمات می‌دهد. دریاچه زریبار نیز در سه کیلومتری غرب مریوان قرار گرفته است.

برچسب‌ها دریاچه زریوار مریوان آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریاچه زریوار مریوان آب و فاضلاب دریاچه زریوار مریوان آب و فاضلاب اخبار کنکور خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور آب و فاضلاب تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: برای برطرف کردن کمبود آب شرب در سه روستای  کهجه، استای و پشته  به صورت مشارکتی با اهالی این مناطق افزون بر ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

رضا حسن زاده افزود: با این اقدام مشکل کمبود آب شرب افزون بر هزار و ۵۰۰ مشترک روستایی در شهرستان تایباد برطرف خواهد شد.

وی به تنش آبی در سطح برخی از روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با شروع فصل گرما و افزایش مصرف آب شرب، ۲ روستای بهلول آباد و پل بند از توابع بخش میان ولایت تایباد هم در برخی از ساعت های شبانه روز بیشترین تنش آبی را دارند.

حسن زاده افزود: هم اکنون آب شرب شهری و روستایی تایباد با ۳۵ حلقه چاه تامین می شود.

وی اضافه کرد: برای تامین آب شرب پایدار در شهر کاریز در پنج سال و در شهر مشهدریزه در هفت سال آینده نیاز به حفر چاه جدید است.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد به فرسوده بودن شبکه توزیع آب شهری و روستایی این شهرستان اشاره و اضافه کرد: هم اکنون قسمتی از شبکه توزیع آب شهری و روستایی تایباد فرسوده است که اصلاح و تعویض آنها در اولویت کاری قرار دارد.

شهرستان تایباد هفت مجتمع آب‌رسانی روستایی با ۴۸۰ کیلومتر خط انتقال دارد.

آب و فاضلاب تایباد دارای بیش از ۴۳ هزار و ۲۰۰ مشترک شهری و روستایی است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان وبلوچستان براثر سیلاب
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • انتقال بیش از ۱۵۱ هزار تن کالا در افغانستان
  • بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان به سایر نقاط کشور منتقل شد
  • افزایش دبی آب با حفر گالری چاه در روستای دیزران