Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@21:48:00 GMT

آیا لبنان به سمت جهنم می‌رود؟؛جنگ نزدیک است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۵۰۶۷

آیا لبنان به سمت جهنم می‌رود؟؛جنگ نزدیک است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالباری عطوان در روزنامه الرای الیوم در تازه‌ترین یادداشت خود نوشت:

کناره گیری مصطفی ادیب از تشکیل دولت در لبنان چندین مسئله را تایید می کند:

نخست:فرقه گرایی از ابتکار عمل فرانسه قوی تر است که این دولت را روی کار آورد

دوم:مکرون ثابت کرد بسیار ساده لوح است و از ماهیت عرصه سیاسی در لبنان و بحران های این کشور آگاهی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوم:میزان فسادی که نخبگان سیاسی به آن عادت کرده اند.

چهارم:منطقه در آستانه جنگی آمریکایی قرار دارد و لبنان نمی تواند از آن فاصله بگیرد.

کشمکش در لبنان ایرانی،فرانسوی و آمریکایی است. فرانسه حداقل ثبات سیاسی را برای حفظ نفوذ خود می خواهد؛ اما آمریکا برعکس خواهان هرگونه تنش فرقه ای و افزایش رنج های معیشتی و اقتصادی ملت لبنان و رساندن این ملت به گرسنگی  سپس تسلیم و خلع سلاح حزب الله از طریق جنگ یا از راههای مسالمت آمیز است.ایران نمی خواهد نفوذش را در یکی از مهم ترین مناطق دریای مدیترانه از دست بدهد و اسرائیل را آزاد بگذارد تا ازامنیت برخوردار بوده و جولان بدهد.

ثبات در لبنان با تصمیم آمریکا ممنوع است و تنها اجازه جنگ داخلی دارد یا تسلیم شدن کامل در برابر شرط های این کشور. به این ترتیب که مسئله اختلاف بر سر وزارت دارایی نیست بلکه مسئله مداخلات خارجی از طریق عوامل داخلی است که خواهان ادامه تنش تا زمان مشخص شدن سرنوشت منطقه هستند.

لبنان اکنون در وضعیت سناریوهای عراق،سوریه و به زودی یمن به سر می برد؛ یعنی نان در مقابل دست برداشتن از سلاح در غیر این صورت با گرسنگی و انفجار،کشتار و خودروهای بمب گذاری شده و تاسیس امارت های فرقه ای درگیر با یکدیگر روبرو خواهد شد.

پس از پیگیری حمله شدید پادشاه عربستان به ایران و حزب الله در سخنرانی خود در مجمع عمومی متوجه شدیم مصطفی ادیب نماینده سعد الحریری به عبارتی نماینده عربستان در تشکیل کابینه شکست خواهد خورد و لبنان به سمت هرج و مرج و خلا قانون اساسی پیش خواهد رفت.

سخنان پادشاه عربستان در مجمع عمومی درباره انفجار بندر بیروت درهمراهی با طرح آمریکا بود.

منطقه در آستانه جنگ قرار دارد و احتمالا چهل روز باقی مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خطرناک ترین روزها خواهد بود و بسیاری از ناظران غربی بعید نمی دانند حالا که ترامپ به شکست نزدیک می شود، به اقدامی نظامی علیه ایران دست بزند و لبنان به علت وجود زرادخانه حزب الله و جایگاه جغرافیایی اش یعنی قرار گرفتن در نزدیکی سوریه و اسرائیل برجسته ترین عرصه این اقدام خواهد بود.

ملت لبنان مطمئنا در اثر وجود این درگیری در خاک خود بهای گزافی را در سطح امنیت و معیشت خود پرداخت می کنند که صرفا به نفع اسرائیل است.

طرح آمریکا امپراطور کردن نتانیاهو در منطقه است و از این رو لبنان در مرکز طوفان قرار دارد و رئیس جمهور میشل عون بسیاردقیق گفت که لبنان به سمت جهنم می رود.

310 310

کد خبر 1437246

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لبنان رژیم صهیونیستی اسرائیل ایالات متحده آمریکا ایران و لبنان ایران و اسرائیل ایران و آمریکا فرانسه امانوئل مکرون حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

 سقوط چند فرود موشک که از لبنان به سوی شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود، شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه را در تاریکی فرو برد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های عبری زبان با انتشار تصاویری اعلام کردند، حملات موشکی مستمری که علیه شهرک‌های شمال (فلسطین اشغالی) انجام می‌شود، باعث قطعی برق در کریات شمونه یکی از بزرگترین شهرک‌های این منطقه شده است.

همچنین برخی از رسانه‌ها با انتشار ویدیویی از برخی از شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی اعلام کردند، حزب الله باعث کوچاندن اسرائیلی‌ها از این منطقه شده و اکنون شمال (فلسطین اشغالی) به شهر اشباح تبدیل شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در یک توصیف جالب اعلام کرد، در 200 مین روز از جنگ 7 اکتبر، حزب الله 200 هزار اسرائیلی را در منطقه شمالی به درون پناهگاه‌ها فرستاد.

به گفته این رسانه عبری زبان عصر سه شنبه 3 فروند پهپاد وارد حریم شمال شدند و همین امر باعث شد تا آژیر خطر به صدا در آمده و شهرک نشینان به سوی پناهگاه‌ها بروند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای تاکید کرد، بعد از ظهر امروز سه شنبه حمله هوایی ترکیبی را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شهر عکا انجام داده است.

براساس این بیانیه این عملیات با چند فروند پهپاد پوششی و شماری پهپاد انتحاری انجام گرفت و در آن مقر قرمانده تیپ گولانی و مقر واحد ایگور در شمال این شهر مورد حمله قرار گرفت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد این اولین تهاجم علیه عکا در سال 2024 محسوب می‌شود.

آخرین باری که آژیر خطر در شهر عکا به صدا در آمد دسامبر 2023 بود.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گفت علاوه بر عکا آژیر خطر در شهر حیفا نیز به صدا در آمد.

روتر نت هم در خبری که ساعات پایان شامگاه سه شنبه منتشر شد اعلام کرد، بیش از 30 فروند موشک به سوی منطقه الجلیل الاعلی شلیک شده است که بر اثر آن بخش‌های وسیعی از شهرک کریات شمونه به طور کامل در خاموشی فرو رفته است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، ارتش اسرائیل برای جلوگیری از ادامه حملات مقاومت در جنوب لبنان اقدام به شلیک منور در آسمان منطقه مرزی با جنوب لبنان است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!
  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • بارسلونا در جهنم؛ آینده بلوگرانا چه می شود؟
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • سرنگونی پهپاد هرمس ۴۵۰ در جنوب لبنان
  • نزدیک شدن جنگنده‌های چینی به ۷۰ کیلومتری تایوان
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟
  • خطرات تشک نامناسب | مشکلی که هر شب خوابتان را جهنم می‌کند
  • الهلال مقدمات جهنم را برای العین آماده کرد!