Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از اهدای بیش از ۲۱هزار جلد کتاب از سوی«کتابسرا»ی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان در نیمه اول سال ۱۳۹۹ خبر داد.

«عمران خودآموز» در گفت و گو با ایسنا ، اظهار کرد: در شش ماهه  اول سال ۹۹، بیش از ۲۱هزار جلد کتاب در موضوعات ، مذهبی، ادبی ، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، سیاسی، اجتماعی، ایلام شناسی، ادبیات عامیانه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برای مخاطبان بزرگسال و کودک نوجوان، به ارزش بیش از  ۵ میلیارد ریال از سوی «کتابسرا»ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا و توزیع شده است.

خودآموز گفت: فعالیت «کتابسرا» به عنوان مرکزی فرهنگی در راستای دریافت و توزیع هدف مند کتاب به جوامع مختلف هدف، قابل توجه و مهم است و خوشبختانه اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: «کتابسرا»ی این اداره کل تلاش داشته تا با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و با نظارت این اداره کل ضمن شناسایی جوامع هدف،کتاب های لازم و مناسب و کارآمد را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: اهدای کتاب، می تواند بنیادهای انگیزشی را در مخاطبان تقویت کند و یکی از اهداف کلان و بلند مدت این اداره کل، توسعه و تروسج حداکثری فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جامعه بوده است.

خودآموز تصریح کرد: شرایط اقتصادی امروز،امکان و قدرت خرید کتاب را از خوانندگان و علاقه‌مندان گرفته و این اداره کل با هدف توسعه ی فرهنگ کتابخوانی و عرضه و توزیع حداکثری کتاب به صورت رایگان و اهدا به جوامع هدف، تلاش هایی در راستا در کتابسرا با هدایت و هماهنگی این اداره کل انجام می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، عشایر و روستاییان دوستدار کتاب، جایزه ی کتاب سال استان، دفاتر نشرکتاب در استان، ادارات دولتی، سازمان های مردم نهاد،تلاشگران حقیقی و حقوقی عرصه ی توسعه ی کتابخوانی و تجهیز کتاخانه ها و برخی از جوامع هدف «کتابسرا»ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده که کتاب ها و منابع مطالعاتی اهدایی در نیمه ی اول سال به مبلغ پنج میلیارد ریال، دریافت کرده اند.

خودآموز تصریح کرد: در اجرای این فرایند تلاش داشته ایم تا علاوه بر اهدای کتاب به عنوان مهمترین منبع مطالعاتی،اقلام فرهنگی همچون:نرم افزارهای ادبی، مذهبی، قرآنی، کتابچه های دینی و مذهبی، کارت های ادعیه، مجلات علمی تخصصی و عمومی، کتابچه با موضوع روش ها و الگوهای زندگی ایرانی– اسلامی و... نیز به جوامع مورد نظر اهدا شود.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های این اداره کل، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم و حاشیه ای بوده که خوشبختانه توسط تسهیلگران و تلاشگران این حوزه اقدامات خوب و مناسبی انجام و کتاب و اقلام فرهنگی به این عزیزان اهدا و توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: بخشی از کتاب های «کتابسرا»ی این اداره کل توسط مؤلفان، نویسندگان، شاعران و پژوهشگران بومی و ایلامی تالیف و گردآوری و آفرینش شده و ناشران ایلامی آن را منتشر کرده اند و این اداره کل با هدف حمایت حداکثری از جامعه ی مؤلفان و ناشران کتاب و آثار این عزیزان با تیراژ بالا و حداکثری خریداری و توسط کتابسرا اهدا شده است.

خودآموز در پایان از معاونت امورفرهنگی و رسانه ای،کارشناسی بخش کتاب و نشر،مسئول امور فرهنگی، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام وهمکاران این مؤسسه در اجرای برنامه های توسعه کتاب و کتابخوانی در استان، تقدیر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ی این اداره کل ی فرهنگ ی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی مسجد است و مساجد زمینه‌ساز رشد هنرمندان متعهد انقلابی در دوران انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، امیر رجبی ظهر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ با بیان این مطلب که خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی مسجد است، اظهار کرد: مساجد زمینه‌ساز رشد هنرمند متعهد انقلابی در دوران انقلاب اسلامی بوده و بسیاری از سرودهای انقلابی، کارهای گرافیکی، نواها و جلوه‌های هنری انقلابی به منصه ظهور رسید و امروز نیز کانون‌های مساجد به عنوان متولی پیشگام ترویج و توسعه این فرهنگ در مساجد شناخته می‌شود.

وی افزود: ظهور و بروز فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های مساجد در سطح استان به خوبی دیده می‌شود و نسبت به کارهای نمایشگاهی، نمایشی، سرود در کانون‌های مساجد احساس غرور می‌کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: آمادگی کامل برای همکاری بیش از پیش در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد و فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد و در قالب ایده‌های مشترک این برنامه‌ها به صورت مکتوب ارائه شود تا بتوانیم تعامل‌های مورد نیاز در سطح‌های مختلف فراهم شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست، هدیه و لوح سپاس «کمال خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اهدا شد.

کد خبر 745560

دیگر خبرها

  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهداء کردند
  • اجرای نمایش کمدی و موزیکال «مبارک و راز شهر قصه» در فریمان
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • پیام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به تهیه کننده سریال «نون خ»
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران