Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ شهرستان حاجی‌آباد با توجه به دارا بودن موقعیت استراتژیک و پتانسیل‌های بسیار در حوزه معادن، کشاورزی و سایر حوزه‌ها همچنان شاهد بیکاری جوانان مستعد و تحصیل کرده است، جوانان این منطقه چشم انتظار تحقق شعار بومی گرایی در جذب نیرو هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از حاجی‌آباد، شهرستان حاجی‌آباد به واسطه دارا بودن ظرفیت‌های مختلف و موقعیت مکانی که استان هرمزگان را به دو استان کرمان و فارس متصل می‌کند همواره زمینه فعالیت شرکت‌های مختلفی را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سمنان| کمیته امداد برای اشتغالزایی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کنددرجازدن دولت در اشتغال زایی جوانان/ طرح هایی که نرخ بیکاری را تک رقمی نکرداقدامات و برنامه های بانک رفاه کارگران در راستای اشتغال زایی و محرومیت‌زدایی

از این میان می‌توان به ابر پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب کشور، خط انتقال بنزین، معدن سنگ آهن تنگه زاغ و معدن در حال احداث دولومیت که به نوعی بزرگترین معدن دولومیت خاورمیانه نیز هست اشاره کرد.

حال اما سوال اینجاست که آیا نیروهای بومی متخصص در حد مطلوب در شهرستان حاجی‌آباد به کارگیری شده‌اند یا مطابق معمول فقط کارگران ساده آن هم به تعداد محدود جمع نیروهای بومی را تشکیل می‌دهند؟

چرایی این مسئله خبرنگار تسنیم را ترغیب کرد تا گفت‌وگویی با رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان حاجی آباد داشته باشد.

سعید نیکویی در مصاحبه با تسنیم گفت: متاسفانه تاکنون انتظاری که از شرکت‌ها نسبت به جذب نیروی بومی داشته‌ایم محقق نشده اما در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال مصوب شد که هرکارگاه و بنگاه اقتصادی که در شهرستان حاجی آباد فعالیت دارد جذب نیروی آن واحد با هماهنگی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی باشد.

وی در ادامه گفت: چنانچه کارگاه‌های فعال با این اداره هماهنگی نکرده و یا از نیروی غیر بومی استفاده کنند، اداره کار تمام توان و ابزار خود را جهت برخورد با متخلفان به کار خواهد گرفت و از حقوق جوانان مستعد این شهرستان دفاع خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، مردم شهرستان حاجی آباد گلایه‌مند هستند که در دفعات مختلف به استان‌های همجوار برای یافتن شغل مراجعه کرده‌اند که این استان‌ها از پذیرش نیروی غیربومی اجتناب کرده‌اند در حالی که به کارگیری نیروی بومی در هرمزگان چندان مرسوم نیست. 

برای مثال معدن گل گهر سیرجان اولین شرط استخدام آن کد ملی سیرجانی است که از ابتدا در را برای نیروی غیر بومی بسته است.

حال اما مردم حاجی آباد انتظار رسیدگی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را دارند و امیدوارند که نمایندگان از میدان حرف به میدان عمل بیایند و به این امر مهم رسیدگی کنند.

جوانان بومی حاجی‌آباد امیدوارند با رسیدگی مسئولین به خواسته به حق خود برسند چرا که اگر بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های فعال و در دست احداث به جذب نیروی بومی بپردازند درصد بیکاری در این شهرستان بسیار پایین خواهد آمد و در نتیجه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و ریشه کنی فقر خواهیم بود.

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان حاجی آباد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد

رضا ملکی گفت: این حجم از سرمایه‌گذاری با صدور۳۲ فقره پروانه بهره‌برداری محقق شد و ۷۸۲ فرصت شغلی جدید ایجاد کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین ادامه داد: ۲۳ فقره جواز تاسیس با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار و ۹۷۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال سال گذشته در این شهرستان صادر شد.

ملکی بیان کرد: بهره‌برداری از این واحدها ۵۸۹ فرصت شغلی در حوزه صنعت خمین فراهم می‌کند.

خمین به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب استان مرکزی و در فاصله ۷۲ کیلومتری اراک واقع شده است.

این شهرستان دارای یک شهرک صنعتی، ۲ ناحیه صنعتی و ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • شرایط ملی پوش شدن 2 وزن المپیکی و 1 وزن غیر المپیکی اعلام شد/ فرصت دوباره به گرایی
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار
  • ثبت۳۱۷هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی
  • دستاوردهای دولت در میامی/ راه، آب و معدن متحول شد
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد