Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@06:49:30 GMT

خیانت امارات و بحرین علیه فلسطین دوام نمی‌آورد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۵۲۷۰

خیانت امارات و بحرین علیه فلسطین دوام نمی‌آورد

حجت الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات اخیر دولت‌های امارات متحده عربی و بحرین در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: عصر ما عصر کنار رفتن پرده‌های نفاق و دورویی است. خوشبختانه در آمریکا پرده‌ نفاق که سال‌ها روی لیبرال دموکراسی فاسد قرار گرفته بود با اقدامات رئیس جمهور آنها کنار رفت و مردم دنیا به فساد حکومت آمریکا پی بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در منطقه غرب آسیا همچنان گرفتار پدیده نفاق هستیم، پرده‌ای از نفاق که از قرار داد کمپ دیوید تا اُسلو و تا به امروز در غرب آسیا فراروی مردم قرار داشت و دو جریان مقاومت و سازش در برابر هم قرار داشتند، از یک سو محور مقاومت تلاش می‌کرد با صلابت و قاطعیت اهداف اصلی و آرمانی ناب اسلام را پیش ببرد و از سوی دیگر سردمداران وابسته به قدرت‌های بزرگ در تلاش بودند برای حفظ موقعیت چند روزه، سرمایه‌های ملی خودشان را در اختیار و در خدمت اهداف آمریکا قرار دهند اما این اقدامات را پنهانی انجام می‌دادند و جرئت اعلام و موضع گیری آشکار نداشتند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به روابط پنهان سران کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی گفت: عربستان، امارات و بحرین و پیش از این نیز اردن و مصر پنهانی با رژیم صهیونیستی همکاری داشتند اما گذشت زمان شرایطی را به وجود آورد که سرمایه‌های رئیس جمهور آمریکا یکی پس از دیگری از دستش رفت و امروز چوب حراج به آخرین داشته‌های خود زده است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تلاش برای الحاق بخشی از اراضی کشورهای دیگر به سرزمین‌های اشغالی و همچنین قرارداد ننگین معامله قرن گفت: اقدامات ترامپ، آخرین تلاش‌های رئیس جمهور ورشکسته آمریکا است.

وی ادامه داد: امارات در حد و اندازه‌ای نیست که آمریکایی‌ها بتوانند روی آن حساب باز کنند، بحرین نیز که به اندازه یک استان ایران نیز نیست امروز می‌خواهد وجه المصالحه منافع آقای ترامپ باشد، این گونه رفتار اوج ذلت و خسارت برای رئیس جمهور کشوری است که ادعای ابرقدرتی دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: کشورهایی که در ظاهر داعیه دفاع از فلسطین را یدک می‌کشیدند، امروز دست آنها رو شده و به اصطلاح پته آنها روی آب آمده و ناچار شده‌اند، اندک آبرویی هم که در جهان اسلام داشتند را خرج ترامپ کنند تا بلکه بتوانند کمکی به خروج او از بحران‌های متعددی که در داخل آمریکا و بیرون از آن با آنها روبروست داشته باشند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقدام حاکمان امارات گفت: رهبر معظم انقلاب اقدام نابخردانه سران امارات متحده را خیانتی به جهان عرب، جهان اسلام و ملت مظلوم فلسطین دانستند که پایدار نمی‌مانند، این گونه اقدامات دوام نمی‌آورد، قطعاً زمان انتخاب برای ملت‌های مسلمان منطقه پیش خواهد آمد و این بهار تبدیل به زمستان خواهد شد، زمستانی که بعد از آن مشخص نیست چه اتفاقی برای این کشورهای کوچک به وجود خواهد آمد.

وی افزود: با این اقدام بحرین و امارات از یک سو باید تاسف خورد که چرا کشورهایی که می‌توانند به عزت و شوکت جامعه اسلامی و مقاومت ملت مظلوم فلسطین کمک کنند اینگونه وجهه المصالحه قرار می‌گیرند و از سوی دیگر به نظر می‌آید یک فرصتی با کنار رفتن پرده‌های نفاق و دو رویی پیش آمده و مسلمانان جهان می‌فهمند که این حاکمان کشورهای عربی چه کاره بودند و چه کسانی در سرنوشت آنها تاثیر گذار بوده‌اند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: باید از این فرصت استفاده کرد و ملت قهرمان ایران اسلامی یک بار دیگر پایبندی به آرمان‌های خود را اثبات و به بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توجه کنند. صدا و سیما نیز باید قدری فعال‌تر با این موضوع برخورد کند و همه ملت‌های مسلمان نیز باید یک موضع محکمی در خصوص این اقدامات داشته باشند که دیگران کمتر جرئت کنند وارد این عرصه‌ها شوند.

کد خبر 5025569 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری حجت الاسلام علی سعیدی سرزمین های اشغالی مصر بحرین امارات مقام معظم رهبری رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس ایالات متحده امریکا چهل سالگی دفاع مقدس صحن مجلس محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی سعید خطیب زاده برجام محمدجواد ظریف حسن روحانی جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا رژیم صهیونیستی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد

شرکت‌های نفتی روسیه با تاخیر چند ماهه برای دریافت پول فروش نفت و سوخت مواجه هستند، زیرا بانک‌های چین، ترکیه و امارات عربی متحده نسبت به تحریم‌های ثانویه آمریکا، محتاط‌تر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، تاخیر در پرداخت، درآمد کرملین را کاهش داده و آن را نامنظم می‌کند و به واشنگتن اجازه می‌دهد تا به اهداف تحریمی دوگانه خود یعنی مختل کردن درآمد نفتی کرملین و در عین حال، حفظ عرضه انرژی در بازار جهانی، دست پیدا کند.

هشت منبع آگاه به رویترز گفتند: چندین بانک در چین، امارات و ترکیه، الزامات پایبندی به تحریم‌های خود را در هفته‌های اخیر افزایش داده‌اند که منجر به تاخیر یا حتی رد انتقال پول به مسکو شده است.

بانک‌ها، با احتیاط نسبت به تحریم‌های ثانویه آمریکا، از مشتریان خود درخواست کرده اند تضمین‌های کتبی ارائه دهند که هیچ شخص یا نهاد تحت تحریم آمریکا، در معامله دخالت نداشته یا از پرداختی، بهره‌مند نیست.

دو منبع اظهار کردند: در امارات، بانک‌های فِرست ابوظبی و بانک اسلامی دوبی، حسابهای مرتبط با تجارت کالاهای روسی را به حالت تعلیق درآورده اند.

به گفته چهار منبع آگاه، بانک مشرق امارات، زیارت و واکیف بانک ترکیه و بانک‌های چینی ICBC و بانک چین، هنوز پرداخت‌ها را انجام می‌دهند، اما پردازش آنها هفته ها یا ماهها طول می‌کشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در مورد گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بانک‌ها در چین پرداخت‌ها را کند کرده‌اند، گفت: مشکلات پرداخت وجود دارد. پسکوف در کنفرانس روزانه خود با خبرنگاران گفت: البته فشار بی سابقه آمریکا و اتحادیه اروپا بر جمهوری خلق چین، همچنان ادامه دارد.

پسکوف گفت: البته این امر، مشکلات خاصی ایجاد می‌کند، اما نمی‌تواند مانعی برای توسعه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ما با چین شود.

فرمان اجرایی آمریکا

غرب پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، تحریم‌های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده است. معامله با نفت روسیه تا زمانی که زیر سقف قیمتی ۶۰ دلار در هر بشکه توسط غرب فروخته شود، غیرقانونی نیست.

صادرات نفت روسیه و پرداخت‌های آن در ماه‌های اول جنگ مختل شد، اما بعدا با تغییر جریان تجارت مسکو به آسیا و آفریقا از اروپا، عادی شد.

یک منبع تجاری گفت: مشکلات از دسامبر پس از اینکه بانک‌ها و شرکت‌ها متوجه شدند تهدید تحریم‌های ثانویه آمریکا، واقعی است، بازگشت. این منبع آگاه به یک فرمان اجرایی خزانه داری آمریکا که در ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۳ منتشر شد، اشاره کرد که هشدار می‌داد ممکن است تحریم‌هایی را برای فرار از سقف قیمتی روسیه بر تحریم‌های خارجی اعمال کند و از آنها خواسته بود تا پایبندی خود را افزایش دهند. این اولین هشدار مستقیم در مورد احتمال تحریم‌های ثانویه علیه روسیه بود که آن را در برخی زمینه های تجاری، با تحریم‌ها علیه ایران، برابر ساخت.

به گفته منابع تجاری، پس از دستور آمریکا، بانک‌های چینی، امارات و ترکیه که با روسیه همکاری می‌کنند، بررسی ها را افزایش داده اند، درخواست ارائه اسناد اضافی را آغاز کرده اند و کارکنان بیشتری را آموزش داده اند تا مطمئن شوند معاملات با سقف قیمت مطابقت دارند.

به گفته یکی از منابع بانکی مطلع، در پایان فوریه، بانک‌های امارات متحده عربی مجبور شدند نظارت دقیقی بر پرداخت‌ها انجام دهند، زیرا از آنها خواسته شد تا در صورت داشتن تراکنش‌هایی که از طرف یک نهاد روسی به چین انجام می‌شود، داده‌هایی را در اختیار بانک‌های آمریکایی مربوط و خزانه‌داری آمریکا قرار دهند. این به معنای تاخیر در پردازش پرداخت‌ها به روسیه بود.

یک منبع گفت: یکی از پرداخت‌ها دو ماه به تعویق افتاده است، در حالی که منبع دیگری گفت: تاخیر،  دو تا سه هفته است.

بر اساس گزارش رویترز، یکی از معامله گران گفت: این امر حتی برای معاملات دلار سخت شده است. گاهی اوقات هفته ها طول می‌کشد تا معامله مستقیم یوان-روبل انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا مدیریت جنگ علیه غزه را در دست دارد
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • امارات مصادره بخش دیگری از فلسطین را محکوم کرد
  • محمد غلوم: مادحین برای تولید اثر جهانی فکر کنند / امروز خیلی‌ها در دنیا فارسی یاد می‌گیرند که صحبت‌های مقام معظم رهبری را متوجه شوند+فیلم
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • ۶ عملیات نیروهای یمنی ضد آمریکا، انگلیس و اسرائیل طی۷۲ ساعت گذشته
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • تا زمان توقف تجاوز به غزه عملیات‌های یمن ادامه دارد