Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@04:36:05 GMT

دفاع همچنان باقی‌است...

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۵۳۲۵

دفاع همچنان باقی‌است...

ایسنا/قزوین در طول تاریخ سرزمین پهناور ایران همواره دستخوش جنگ و تغییرات مختلف بوده است، روزها و سال‌ها یکی پس از دیگری سپری شد و تاریخ به سال ۱۳۵۷ رسید و انقلاب شکوهمند اسلامی پیروز شد؛ اما دشمنان با توجه به اینکه منافع خود را در خطر می‌دیدند در مرحله نخست حمله نظامی به جمهوری اسلامی را به سرکردگی عراق در دستور خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران یکی از سرزمین‌های پهناور با وسعتی مثال‌زدنی محسوب می‌شد، این سرزمین شامل «فلات ایران و جلگه‌های مجاور آن»، «آسیای میانه» و «کرانه‌ها و آبخوست‌های جنوبی شاخاب ایران» بود.

ایران پهناور جنگ‌های بسیاری را به خود دیده است از حمله مغول گرفته تا جنگ‌های عثمانی و روس و غیره. بر اساس مستندات، ایران در طول تاریخ بیش از ۱۱۴۰ جنگ را تجربه کرده است. اگر نگاهی به سده‌های اخیر بیندازیم می‌بینیم که خودفروختگی و بی‌لیاقتی حاکمان ادوار مختلف موجب از دست رفتن بخشی از خاک ایران شده است. در سال ۱۳۰۶ هم رضاخان رضایت داد بحرین از ایران جدا شود. جداسازی بخشی از خاک ایران در عهدنامه‌های مختلف و یا حتی تقدیم بخشی از جزایر و سرزمین‌های کشورمان به دیگر کشورها و پادشاهان موجب شد که این مرز پرگهر کوچک و کوچک‌تر شود.

روزها و سال‌ها یکی پس از دیگری سپری شد و تاریخ به سال ۱۳۵۷ رسید در این سال انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید؛ اما دشمنان با توجه به اینکه منافع خود را در خطر می‌دیدند در مرحله نخست حمله نظامی به جمهوری اسلامی را به سرکردگی عراق در دستور خود قرار دادند. عراقی که همیشه دل درگرو قادسیه داشت و برای آن نقشه‌های شوم می‌کشید.

کشورهای دنیا با ویترین عراق به مقابله با جمهوری اسلامی برخاستند به طوری که ۸۰ کشور تجهیزات نظامی در اختیار رژیم بعث عراق گذاشت و بیش از ۳۷ کشور نیروی انسانی برای صدام فرستاد؛ با همه این‌ها مردان و زنان ایرانی با رهبری پیر خمین و اراده‌ای پولادین در مقابل دشمنان تادندان‌مسلح ایستادگی کردند.

حمله عراق به ایران به گونه‌ای بود که ارتش بعثی برای مبارزه با ایرانی‌ها ۲۰ میلیون مین کار گذاشت. در طول سال‌های جنگ تحمیلی  ایرانی‌ها موفق شدند ۲۵۰۰ دستگاه تانک و نفربر عراق را منهدم کنند و در مقابل تانک‌های منهدم شده ایران توسط عراقی‌ها ۱۰۰۰ دستگاه تانک و ۵۰۰ نفربر بوده است.

۶۰۰۰ خانواده چشم به راه

ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی حدود ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که ۶۰۰۰ نفر از این شهدا مفقودالاثر هستند وهنوز تفحص نشده‌اند و خانواده‌هایشان همچنان چشم‌به‌راه بازگشت پیکر عزیزانشان هستند.

جنگ تحمیلی جنگ عقاید بود و رزمندگان اسلام بر راهی که در آن پای نهاده بودند اعتقاد راسخ داشتند. هرچند دستشان خالی بود اما اعتقاد آنان موجب شد پیروز جنگ باشند.

جنگی که صدام با شعار فتح سه‌روزه تهران به راه انداخته بود هشت سال به طول انجامید و جوانان این مرزوبوم با جان‌فشانی خود نگذاشتند ذره‌ای از خاک کشور به دست نااهلان بیفتد؛ رزمندگان ۲۸۸۸ روز مقابل هجمه عراق ایستادند و لحظه‌ای عقب‌نشینی نکردند و بالاخره جنگ همه جانبه رژیم بعث عراق علیه ایران پس از هشت سال تمام شد اما دشمنان لحظه‌ای آرام نگرفتند و همواره جنگ‌های مختلفی را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداختند.

جنگ نرم خاکریزی در درون شهر

نمونه‌ای از تهدید دشمنان جنگ نرم است؛ در واقع وقتی دشمنان به این نتیجه رسیدند که با سلاح سخت نمی‌توانند به جمهوری اسلامی ضربه‌ای بزنند وارد میدان جنگ نرم شدند. در این جنگ دیگر توپ، تفنگ، فشنگ و باروت در کار نبود بلکه دشمنان برای تصرف افکار و تشویش اذهان عمومی تلاش کردند همانگونه آن‌گونه که ۱۷ کشور را از اتحاد جماهیر شوری بدون شلیک حتی یک گلوله جدا کردند.

دشمن این بار از مرز فرهنگ ورود پیدا کرد، مقام معظم رهبری در سال ۶۹ در دیدار با گروه کثیری از معلمان و مسئولان امور فرهنگی کشور از جنگ جدیدی خبر دادند و فرمودند «جنگ نرم کارزاری فکری، فرهنگی و سیاسی است».

پس‌ازآن مقام معظم رهبری بارها به جنگ نرم اشاره کردند اما جامعه از مردم تا مسئولان این جنگ را جدی نگرفتند؛ تا اینکه در دهه ۸۰ آثار اجتماعی این جنگ در جامعه، سبک زندگی و پوشش افراد نمود پیدا کرد، اینجا بود که مردم متوجه شدند این بار خاک‌ریزها در درون شهر است.

جنگ نرم ابعاد گسترده‌ای دارد و با ابزارهای رسانه‌ای همچون شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای، رادیویی و تلویزیونی اجرایی می‌شود که برای مقابله در این میدان نبرد باید با این ابزارها آشنا باشیم و اصول و فنون جنگ فرهنگی را بدانیم.

در دهه ۸۰ مقام معظم رهبری از دانشجویان به‌عنوان افسران جنگ نرم یاد کردند و بار دیگر دانشجویان در سنگر جنگ نرم قرار گرفتند، دشمن همان دشمن بود ولی این بار تکنیک و روش را تغییر پیدا کرده بود. این جنگ که بعد از جنگ تحمیلی آغازشده هنوز هم ادامه دارد.

آغاز جنگ اقتصادی همزمان با جنگ نرم

به گزارش ایسنا، دشمن از ابتدای انقلاب همواره ایران را تحریم کرده است ولی در چند سال اخیر به دلیل پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای ایران، فشار تحریم‌ها را مضاعف کرد. با نگاه به شعار سال‌ها می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب همواره بر صرفه‌جویی تأکید دارند و در دهه ۸۰ نیز به عناوین اقتصادی اشاره می‌کنند.

جنگ اقتصادی هم‌زمان با جنگ نرم آغاز شد ولی در دهه ۹۰ به اوج رسید و رهبر معظم انقلاب تنها راهکار مبارزه در این جنگ را تولید و اعتماد به جوانان دانستند ولی متأسفانه مسئولین امر به این نکته توجه نکردند.

در سال ۹۹ با شیوع کرونا جنگ اقتصادی به‌طور ملموس حس شد و اکنون خانواده‌ها تحت‌فشار اقتصادی قرار دارند، در حال حاضر مسئولان باید با تدبیر و اتخاذ راهکار مناسب از جمله تکیه بر تولیدات داخلی، اعتماد بر شرکت‌های دانش بنیان و تلاش برای رشد اقتصاد مقاومتی در این میدان جنگ مبارزه کنند.

در کارزار جنگ اقتصادی تولیدکنندگان نیز در خط مقدم مبارزه قرار دارند که متأسفانه با عدم‌حمایت از آنان، یکی پس از دیگری از میدان نبرد حذف می‌شوند، اکنون زمان آن است که در میدان جنگ اقتصادی همانند جنگ تحمیلی دست‌به‌دست هم دهیم تا از این گردنه نیز به‌سلامت عبور کنیم و فراموش نکنیم که پیشرفت کنونی خود را مدیون تجربیات سال‌های دفاع مقدس هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چهل سالگی دفاع مقدس استانی سیاسی جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی جنگ تحمیلی جنگ نرم سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  به نقل از خانه ملت، نمایندگان اقلیت‌های دینی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای در خصوص عملیات غرورآفرین و تنبیهی«وعده صادق» ضمن حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کردند: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی و جنایتکارانه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی حق مسلم و انتظار مشروع ملت ایران و انسان‌های آزاده جهان و تحقق وعده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، متجاوزان و جنایتکاران تروریست بدانند که امنیت و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت غیور ایران خط قرمز آحاد ملت به خصوص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و با تمام قدرت و ظرفیت با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و آمادگی کامل و روحیه ای مضاعف در پاسداری از آرمان‌ها و اهداف نظام ایستاده‌ایم.

ما نمایندگان جوامع ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده رشید هوافضای سپاه این موفقیت را خدمت رهبر فرزانه انقلاب و ملت سرافراز ایران تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم همواره هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

این بیانیه به امضای شارلی انوبه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران، روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران و همایون سامح یه نجف‌آبادی نماینده کلیمیان ایران رسیده است.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد
  • امیرعبداللهیان:ناکارمدی سازمان ملل راهی جزتنبیه باقی نگذاشت
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • هرگونه خطا از سوی رژیم جعلی اسراییل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • تقابل ایران و اسرائیل در تهران+ عکس