Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه برای مقابله با آلودگی هوا باید به سراغ اگزوزها رفت، تاکید کرد: انجام معاینه فنی سختگیرانه‌تر و اعمال کنترل دقیق سازمان حفاظت محیط زیست بر صنعت خودروسازی، افزایش مشارکت مردم برای پیاده‌روی و استفاده از حمل و نقل عمومی در بهبود کیفیت هوای شهر تهران موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید آرش حسینی میلانی در مورد آلودگی هوای تهران و روز جهانی بدون خودرو گفت: تهران به خاطر شرایط توپوگرافی و شکل‌گیری ساختارهای شهری، شهر دوستدار دوچرخه نیست بلکه شهری خودرو محور است اما استفاده از حمل و نقل پاک و دوچرخه بخشی از مد حمل و نقل عمومی است.

وی با بیان اینکه سهم تهران در استفاده از مد دوچرخه بسیار اندک است، اظهارکرد: سعی مدیریت شهری در دوره پنجم این است که مد دوچرخه جایگاه خود در شهر تهران پیدا کند. بخشی از شهروندان در سطح شهر از دوچرخه استفاده می‌کنند و به همین خاطر محل‌هایی برای عبور و مرور دوچرخه‌سواران در بوستان‌ها و معابر در نظر گرفته شده است.

این عضو شورای شهر تهران درباره سهم دوچرخه در حمل و نقل شهری تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این راستا است که سهم دوچرخه در سال ۱۴۰۲ به یک و نیم درصد برسد. هم‌اینک سهم استفاده از دوچرخه هشت دهم درصد است در حالی این میزان تا سه سال پیش حدود سه دهم درصد بود.

حسینی میلانی درباره پیامدهای لغو طرح ترافیک در ایام شیوع کرونا خاطرنشان کرد: در مقطعی که طرح ترافیک لغو شد، شاخصه آلودگی هوای تهران در مرکز شهر تهران بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی درباره برنامه مدیریت شهری برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوای تهران اظهارکرد: شهرداری تهران به صورت رسمی برنامه‌ای در این باره اعلام نکرده اما در حال برنامه‌ریزی در این باره است. آن گونه که من اطلاع دارم افزایش ظرفیت معاینه فنی، همکاری بیشتر با پلیس راهور برای کنترل ترافیک جزو این برنامه است.

این عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت حمل و نقل عمومی اظهارکرد: شهرداری در بحث حمل و نقل عمومی در مضیقه است البته با ورود اتوبوس‌های جدید وضعیت بهتر می‌شود ولی هم‌اکنون شرایط سختی داریم. عمده برنامه هم‌اکنون افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی است.

حسینی میلانی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری هم‌اکنون در حال پیگیری این موضوع هستند و اخیرا هم شهردار تهران نامه‌ای به دفتر رهبری انقلاب نوشته است و از ایشان برای استفاده از صندوق توسعه ملی برای خرید ناوگان جدید اتوبوس و واگن مترو استمداد کرده است.

وی درباره کمک دولت به شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی یادآور شد: دولت عملا برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران تاکنون کمک لازم را نکرده است و شهرداری هم بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره میزان کمک درخواستی شهرداری از دفتر رهبری از محل صندوق توسعه ملی اظهار کرد: برای خرید ۱۰۰۰ اتوبوس و ۲۱۰ واگن مترو، مبلغی حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان درخواست شده است.

حسینی میلانی درباره راهکار پیش‌بینی آلودگی هوا در ایام پاییز و زمستان گفت: شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران می‌تواند ۴۸ ساعت آتی را پیش‌بینی کند که ناکافی است. سازمان هواشناسی هم باید به امکانات لازم برای این امر تجهیز شود.

به گفته این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، بر اساس برآوردها هزینه تعطیلی شهر تهران روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و استانداری تهران به عنوان متولی اصلی تصمیم‌گیری مقابله با آلودگی هوا درصدد بهینه کردن شرایط در برابر  آلودگی و عدم تعطیلی است اما در فصل پیش رو باید سختگیرانه‌تر در مورد آلودگی هوا برخورد کرد و وزن اصلی را به سلامتی مردم در شرایط کرونایی داد.

وی درباره تاثیر فضاهای سبز بر مقابله با آلودگی هوا اظهارکرد: وقتی در مورد وضعیت آلودگی هوای تهران صحبت می‌کنیم، باید فضاهای سبز را به دو بخش تقسیم کرد؛ یک بخش، باغات باقی مانده است که شورای شهر با لغو مصوبه برج باغ جلوی تخریب بیشتر باغات را گرفت.

حسینی میلانی افزود: بخش دیگر فضاهای سبز عمومی است که شورای پنجم تصویب کرده است از محل جرایم قطع درختان به میزان سرانه فضای سبز محلات کم‌برخوردار افزوده و باغات آن محلات را خریداری و به فضای سبز عمومی تبدیل کرد تا تعادلی در میزان فضای سبز شمال و جنوب شهر تهران هم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با آلودگی هوا باید به سراغ اگزوزها رفت، تصریح کرد: انجام معاینه فنی سخت‌گیرانه‌تر و اعمال کنترل دقیق سازمان حفاظت محیط زیست بر صنعت خودروسازی، افزایش مشارکت مردم در سهم پیاده‌روی و حمل و نقل عمومی در بهبود کیفیت هوای شهر تهران موثر است.

بر اساس گزارش روابط عمومی این عضو شورای شهر تهران، میلانی دوره آلودگی هوای شهر تهران را ۱۲۰ روز برشمرد و خاطرنشان کرد: نبرد ۱۲۰ روزه سختی را در پیشرو داریم که از ابتدای آبان آغاز و تا پایان بهمن ادامه دارد. به همین خاطر ضروری است هر شهروند به نوبه خود در کاهش آلودگی هوای شهر تهران تلاش کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آلودگی هوا و اگزوز مقابله با آلودگی هوا آلودگی هوای تهران شورای شهر تهران حمل و نقل عمومی هوای شهر تهران حسینی میلانی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران پیش از آغاز جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درخصوص ورود واگن‌های ملی مترو گفت: این مژده را باید بدهم که تعدادی از واگن‌های ملی در حال گذراندن مراحل آزمایشی هستند که در همین راستا هفته آینده یک بازدید از این واگن‌ها خواهیم داشت. تصور می‌کنم این واگن‌ها می‌توانند وارد چرخه خدمت‌رسانی شوند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین درباره ورود اتوبوس‌های جدید در آبان‌ماه سال جاری افزود: در مورد اتوبوس‌های برقی داخلی فکر نمی‌کنم تا پایان امسال هم بتوانند این اتوبوس‌ها را بسازند تا در اختیار قرار بگیرد. اتوبوس‌هایی که در حال حاضر تحویل داده می‌شود معمولی و دیزلی هستند که همین‌ها نیز براساس آنچه وعده داده شده بود تحویل داده نمی‌شود؛ روز سه‌شنبه معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران در گزارشی، آمار و ارقام یا درخصوص تعداد اتوبوس‌های تحویل گرفته شده در سالی که گذشته ارائه خواهند کرد.

آخرین وضعیت اتوبوس‌های تهران

چمران تاکید کرد: تصور نمی‌کنم از ۶۰۰ و خورده‌ای دستگاه اتوبوس چیز بیشتری تحویل داده شده باشد. این تعداد از کارخانه‌های مختلف بوده که آنها هم مشکل دارند. باید شاسی این اتوبوس‌ها خریداری شود و گریبکس‌ها وارد کشور شود که تعدادی در گمرک گیر کرده. ما همه این موارد را رصد می‌کنیم و تلاش می‌کنیم مشکلات را حل کنیم. اگر این مشکلات حل شود تعداد زیادی وارد کشور خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران درخصوص ورود تاکسی‌های برقی به کشور نیز گفت: تاکسی‌ها توسط بخش خصوصی وارد می‌شوند در حقیقت خودشان خودروها را می‌خرند و وارد می‌کنند؛ بنابراین خیلی در این مورد اطلاعی ندارم و اصراری هم به ورود تاکسی‌ها نداریم چراکه شهرداری نمی‌تواند تاکسی‌دار شود و باید این خودروها به تاکسی‌ران‌ها واگذار شود. در این زمینه طرح‌هایی پیش‌بینی شده که براساس آن عمل خواهد شد. بی‌تردید اگر تاکسی‌های برقی خوب وارد شود، کار ارزنده و خوبی است.

نحوه شارژ تاکسی برقی

او ادامه داد: درخصوص تاثیر ورود خودروهای برقی بر میزان آلودگی هوا نیز باید محیط زیست این موضوع را مورد سنجش قرار دهد و نظر خود را اعلام کند. وقتی اعلام می‌شود آلودگی هوا ناشی از تردد وسایل نقلیه است با ورود خودروهای برقی که آلودگی ندارند همانند شهرهای دیگر دنیا می‌توانند تاثیر مثبتی بر آلودگی هوا داشته باشند.

چمران در پاسخ به سوالی درخصوص تامین زیرساخت‌های لازم برای خودروهای برقی گفت: اتوبوس‌ها هنوز وارد نشده و برای تاکسی‌ها خودشان می‌توانند در خانه و با برق معمولی این خودروها را شارژ کنند و نیاز نیست که حتما از شارژرهای عمومی استفاده کنند. لذا بخش خصوصی برای خودروهای برقی آماده است. در مورد اتوبوس‌ها نیز باید شب در جایگاه‌ها شارژ شود که نیاز است تا تعدادی کافی از شارژرها تأمین شود.

او درخصوص روند اجرای مسکن‌سازی در تهران نیز گفت: ما در مورد مسکن برنامه خاصی نداریم و این اقدام توسط وزارت مسکن و شهرسازی دنبال می‌شود. در این میان مدیریت شهری به صورت مشارکتی و با در اختیار گذاشتن زمین به عنوان همکار و هماهنگ‌کننده عمل می‌کند.

کد خبر 845948 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شوراى شهر تهران مهدی چمران خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس تهران مترو تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • تجمع بانوان تهرانی در حمایت از طرح مقابله با بدحجابی + فیلم
  • (ویدئو) تجمع و راهپیمایی مقابله با بی‌حجابی در تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • کیفیت هوای تهران در سومین روز اردیبهشت
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند
  • انتقال صنایع آلاینده کوچکترین اقدام کنترل آلودگی هوای اصفهان است
  • آخرین جزئیات از فرایند برقی‌سازی خودروها و موتورسیکلت‌ها