Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-20@00:50:54 GMT

هشدار علی مطهری به وزارت اطلاعات و حوزه علمیه

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۵۴۷۰

خرداد: علی مطهری با اشاره به سرقت از دفتر سروش محلاتی در قم از وزارت اطلاعات خواست تا در قبال این موضوع پاسخگو باشد و به نمایندگان و حوزه هشدار داد که بی‌تفاوت از کنار این موضوع رد نشوند.
به گزارش خرداد به نقل از اعتماد آنلاین ،علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم در واکنش به سرقت از دفتر محمد سروش محلاتی در یادداشتی نوشت: حادثه‌ای که برای جناب‌ حجت‌الاسلام آقای سروش محلاتی در قم رخ داد، یعنی ورود شبانه افرادی به دفتر ایشان و سرقت لپ‌تاپ و هارد کامپیوترشان که حاوی مجموعه درس‌های فقه و اصول و سخنرانی‌های ایشان بوده، حادثه کوچکی نیست و نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اطلاعات باید به سرعت پاسخ بدهد که این افراد چه کسانی بوده‌اند. حتی اگر افرادی از غیر وزارت اطلاعات بوده‌اند، باز وزیر اطلاعات باید پاسخگو باشد؛ چون طبق قانون اساسی مسوولیت پاسخگویی به مسائل اطلاعاتی و امنیتی با وزیر اطلاعات است.
باید ببینیم مجلس انقلابی با نقض فصل سوم قانون اساسی درباره حقوق ملت، چه برخوردی می‌کند و آیا نمایندگانی این موضوع را با سوال و حتی استیضاح دنبال می‌کنند یا اصلا این را مساله نمی‌دانند و خدای ناکرده آن را برای حفظ نظام لازم می‌شمارند! اینکه نوشته‌ها و ذخیره علمی یک محقق برجسته اسلامی را که محصول زحمات چندین ساله اوست به سرقت ببرند جفای بزرگی به او و به حوزه علمیه قم است. علما و فضلا نیز نباید از کنار این حادثه با سکوت بگذرند که فردا نوبت خودشان می‌رسد. آزادی تفکر و بیان و استقلال و حریت روحانیت باید محور و اساس حوزه علمیه قم باشد. به هر حال منتظر پاسخ وزیر اطلاعات هستیم.  برچسب ها: علی مطهری ، سرقت ، سروش محلاتی

منبع: خرداد

کلیدواژه: علی مطهری سرقت سروش محلاتی وزیر اطلاعات سروش محلاتی علی مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، حجت الاسلام و السلمین قاسم علیپور در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان که در حوزه علمیه صاحب الزمان لنگرود برگزارشد با اشاره به اینکه جامعه نیاز به روحانی دارد گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تشکیل شورای فرهنگی تلاش می‌کنیم تا نیرو‌های مستعد از مدارس شناسایی و جذب شوند.
وی حضور روحانیان در مدارس را ضروری دانست و افزود: تجربه نشان داده استقرار طلاب در مدارس، بین دانش‌آموزان علاوه بر ارتقای معنویات و اخلاقیات آنها موجب تسریع در پیشرفت علمی آنها می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه گیلان در ادامه با اشاره به اجرای موفق مصوبات شورای عالی در مدارس علمیه گفت: برنامه‌های دقیق و مدون در شورای عالی مصوب و ابلاغ شده که اجرا و پیاده‌سازی مناسب آن در حوزه‌ها ضروری است و مدیران نباید در اجرای برنامه‌ها سلیقه‌ای عمل کنند. 
مدیر حوزه‌های علمیه گیلان از حضور بیش از هزار طلبه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان را فرصتی برای گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد و افزود: از این توانمندی و ظرفیت عظیم باید در مدارس آموزش و پرورش استفاده کرد تا ضمن پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان، نیرو‌های کیفی جذب شده، و بتوانیم پاسخ‌گوی نیاز روزافزون جامعه به روحانیت باشیم. 
مدیر کل صداوسیمای گیلان هم در این مراسم با اشاره به بهره گیری از طلاب و روحانیان در رسانه ملی گفت: برای نقد فیلم و سریال بصورت گفتگو محور و همچنین در نویسندگی از روحانیان متخصص در این حوزه بهره‌مند خواهیم شد.
دکتر تقی ربانی افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان آمادگی دارد تا بصورت ویژه برنامه‌هایی با موضوع مهدویت و مبحث انتظار را با طرح و ایده‌ای نو با همکاری حوزه‌های علمیه گیلان تولید کند.
وی همچنین از مسئولان حوزه علمیه گیلان خواست در صورت همکاری با صدا وسیما این مرکز می‌تواند فعالیت‌های حوزه علمیه را در قالب مستند‌هایی ساخته و از رسانه ملی پخش کند.
در پایان مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه گیلان هم نظرات خود را در خصوص ساخت برنامه‌های فاخر فرهنگی و مذهبی بیان کردند.

دیگر خبرها

  • سرقت داده‌های بیماران Change توسط هکرها
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • دعایی: لطفاً یک نوآوری علمی مهم از حوزه نجف نام ببرید! / سروش محلاتی: در حوزه نجف هیچ کس به خاطر اظهار نظر، احضار نمی شود
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم