Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تیم فوق العاده میامی هیت، بوستون سلتیکس را در فینال شرق حذف کرد تا حالا با شایستگی کامل برای قهرمانی NBA با لس آنجلس لیکرز بجنگد.
به گزارش آریا، در بازی ششم فینال کنفرانس شرق NBA بین دو تیم میامی هیت و بوستون سلتیکس، پسران شایسته اریک اسپولسترا بودند که با برتری برابر سبزها به قهرمانی کنفرانس شرق NBA برسد و حریف لس آنجلس لیکرز در فینال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میامی هیت پس از حذف ایندیانا پیسرز و میلواکی باکس حالا یکی دیگر از مدعیان کنفرانس شرق NBA را از پیش رو برداشت تا با غافلگیر کردن هواداران این ورزش به فینال راه پیدا کند. یک سال پس از آنکه جیمی باتلر به هیت پیوست و گفت می خواهد در تلاش این فرنچایز برای کسب قهرمانی سهیم باشد، حالا باتلر و یاران نیمی از مسیر را طی کرده اند. پسران پت رایلی موفق شدند با نتیجه 125-113 بوستون سلتیکس را در بازی ششم از پیش رو بردارند تا سری را 4-2 از حریف ببرد و ششمین حضور خود در فینال NBA را تجربه کنند.
میامی حالا باید برابر لبران جیمز و لس آنجلس لیکرز صف آرایی کند. شاگردان اریک اسپولسترا در ابتدای کوارتر چهارم با شش امتیاز از حریف عقب افتاده بودند اما پس از آن کنترل بازی را در دست گرفت. پس از آن، بوستون دوبار دیگر برتری را با حداقل اختلاف در دست گرفت اما از اواسط کوارتر چهارم به بعد نیز موتور هیت با یک ران 9-0 روشن شد و همین برای کسب پیروزی کافی بود.
بم آدبایو با کسب 32 امتیاز (بیشترین در طول فصل) و 14 ریباند نقش مهمی در این پیروزی بزرگ داشت. جیمی باتلر نیز با کسب 22 امتیاز به کارش در این دیدار پایان داد. تایلر هیرو 19 امتیاز آورد، دانکن رابینسن و آندره ایگودالا هرکدام 15 امتیاز داشتند و گوران دراگیچ با 13 امتیاز به کارش در این دیدار پایان داد. اما در ترکیب بوستون سلتیکس، جیلن براون با 26 امتیاز بهترین بازیکن بود.
جیسن تیتم 24 امتیاز و 11 اسیست (بیشترین در دوران حرفه ای) داشت. همچنین مارکس اسمارت و کمبا واکر نیز هرکدام 20 امتیاز به نام خود ثبت کردند. بوستون حالا سومین شکست خود در فینال کنفرانس شرق طی چهار فصل اخیر را تجربه می کند.  از طرفی دیگر، میامی هیت حالا تنها تیم NBA در 15 سال اخیر است که شش فینال را تجربه کرده است.
اما در بازی پنجم از فینال کنفرانس شرق، بوستون سلتیکس در حالی برابر میامی هیت به پیروزی رسید که در صورت شکست از سری حذف می شد. با نمایش قدرتمندانه جیسن تیتم و سایر بازیکنان بوستون سلتیکس در نیمه دوم بازی صبح امروز، پرافتخارترین تیم NBA اعلام کرد هنوز نمی خواهد حباب را ترک کند. در بازی پنجم سری فینال کنفرانس شرق NBA بین دو تیم بوستون سلتیکس و میامی هیت، سبزها با نتیجه 121-108 به پیروزی رسیدند تا بدین ترتیب اختلاف خود در سری را با هیت کاهش دهند.
بوستون حالا حداقل برای دو روز دیگر در دیزنی حضور خواهد داشت و میامی این فرصت را دارد که روز یکشنبه سری را 4-2 به پایان برساند. جیسن تیتم در این مسابقه با 31 امتیاز و 10 ریباند بهترین بازیکن تیمش بود. جیلن براون هم 28 امتیاز به نام خود ثبت کرد. شاگردان برد استیونز در نیمه اول نمایش خیلی خوبی نداشتند طوری که در دقایق ابتدایی کوارتر اول از 12 پرتاب خود 11 پرتاب را از دست دادند و مرتکب 4 ترن اور شدند. این هیت بود که حتی در مقطعی از کوارتر اول با اختلاف 12 امتیازی از بوستون پیش افتاد. سلتیکس سپس نیمه دوم را فوق العاده شروع کرد و در پایان کوارتر سوم 41 امتیاز کسب کرد تا برتری را کسب و آن را تا پایان بازی حفظ کند.
به گزارش طرفداری، دنیل تایس که سری خیلی خوبی را سپری نمی کند در این دیدار 15 امتیاز و 13 ریباند داشت. کمبا واکر نیز 15 امتیازی بود و همچنین مارکس اسمارت با 12 امتیاز، 8 ریباند و 8 اسیست مقابل نام خود پرونده این بازی را بست. گوردون هیوارد هم 10 امتیازی بود. اما در ترکیب هیت، گوران دراگیچ که در فاصله 4 دقیقه مانده به پایان بازی فول اوت شد 23 امتیاز آورد. دانکن رابینسن نیز با 20 امتیاز دومین بازیکن برتر تیمش بود. جیمی باتلر 17 امتیاز داشت. تایلر هیرو و جی کراودر نیز هرکدام 14 امتیاز کسب کردند و بم آدبایو 13 امتیازی بود. بازیکنان هیت در این مسابقه عملکردی ضعیفی از پشت خط سه امتیازی برجای گذاشتند و 7 از 36 شوت سه امتیازی زدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میامی هیت بوستون سلتیکس فینال کنفرانس شرق کنفرانس شرق NBA بوستون سلتیکس میامی هیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میلان قهرمانی اروپا را از دست داد

به گزارش "ورزش سه"، میلان در اولین فینال لیگ جوانان یوفا، رقابتی شبیه به لیگ قهرمانان اروپا در رده جوانان، با نتیجه 3-0 مغلوب المپیاکوس شد.

میلان صعودی تاریخی را تجربه کرده بود چراکه  با حذف تیم‌های براگا، رئال مادرید و پورتو به مرحله فینال صعود کرده بود. با این وجود فرم ایده‌آل این تیم در فینال تکرار نشد و تنها طی 6 دقیقه سه گل دریافت کردند تا از دستیابی به جام بازبماند.

تیم ایتالیایی در نیمه اول دروازه‌اش را بسته نگه داشته و دو تیم در بازی متعادل به تساوی بدون گل رسیدند اما در نیمه دوم طی فرصتی کوتاه، قهرمانی به نام تیم یونانی شد.

ابتدا در دقیقه 60 موزاکیتیس ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد و در کمتر از یک دقیقه دیگر پاپاکانلوس گل دوم را در دقیقه 61 به ثمر رساند. رم که با این دو گل جریان بازی را از دست داده بود سپس در دقیقه 66 روی ضربه آکروباتیک باکولاس سومین گل را دریافت کرد.

شاگردان ایگنازیو آباته تلاش زیادی داشتند تا به بازی برگشته و آن را به تساوی کشاند تا به وقت‌های اضافه بروند اما دفاع تیم یونانی بدون نقص بود تا این بازی را بدون گل خورده پشت سر گذاشته و قهرمانی اروپا را جشن بگیرند.

دیگر خبرها

  • بانوی پیر در فینال جام حذفی ایتالیا
  • تلاش ۸ تیم برای صعود به جام‌جهانی فوتسال / ایران مهیای غلبه‌ بر قرقیزستان
  • خلاصه بازی لاتزیو ۲ - ۱ یوونتوس؛ بانوی پیر به فینال رفت + ویدئو
  • العهد در فینال ای اف سی کاپ
  • لاتزیو 2-1 یوونتوس: صعود تیم آلگری به فینال
  • بیرانوند از صعود به فینال باز ماند
  • تن‌هاخ داغ کرد: نظرات تو شرم‌آور بود نه بازی ما
  • میلان قهرمانی اروپا را از دست داد
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه
  • پاری‌سن ژرمن در یک‌قدمی قهرمانی لوشامپیونه