Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: ۴۵ درصد از نیاز کشاورزان زنجانی به بذرهای اصلاح شده در استان تولید می‌شود و ۹۰ درصد بذرهای اصلاح شده به دست کشاورزان زنجانی رسیده است.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تولید بذرهای اصلاح شده در استان زنجان، اظهار کرد: ۴۵ درصد از نیاز کشاورزان زنجانی به بذرهای اصلاح شده در استان تولید می‌شود و یکی از قطب‌های تولید بذر کشور بوده و میزان بذر مورد نیاز در مزارع آبی و دیم زنجان بیش از ۴۰ هزار تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هشت‌رود، باران، هما، اوحدی و آذردو از جمله بذرهای تولید شده در استان زنجان هستند، افزود: کشت گندم در زنجان آغاز شده و امسال وسعت کشت این محصول استراتژیک بیش از ۳۰۷ هزار هکتار خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه در زنجان ۱۱ مرکز تهیه و تولید بذر اصلاح شده وجود دارد و ۹۰ درصد بذرهای اصلاح شده به دست کشاورزان زنجانی رسیده است، تصریح کرد: امید است امسال شاهد بارش‌های خوب پاییزی و تولید گندم با کیفیت در استان زنجان باشیم، گفتنی است در طول سال با بالاترین معیارهای علمی بذرها تهیه شده و در فصل کشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سالیانه ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی شده تولید و تحویل کشاورزان زنجانی می‌شود، ادامه داد: استفاده از بذرهای اصلاح شده علاوه بر مقاومت در برابر تنش‌های محیطی، بهره‌وری تولید را تا بیش از ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گندم بذر زنجان کشاورزی بذرهای اصلاح شده کشاورزان زنجانی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود

مصطفی رجبی مشهدی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: بیش از ۷۵ درصد برق تولیدی شرکت برق منطقه ای زنجان که استان های زنجان و قزوین را تحت پوشش دارد در تولید مصرف می شود و این میزبان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش ها و اقدامات وزارت نیرو در رفع ناترازی تولید و مصرف برق کشور اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ با ناترازی شدیدی مواجه بودیم ولی طی ۲ سال گذشته با مجموع اقدامات انجام شده این موضوع با درایت و برنامه ریزی های دقیق حل شد.

رجبی مشهدی گفت: برای امسال نیز انجام ۱۸۰ اقدام تامین انرژی در کشور تعریف شده و امیدواریم سال جاری نیز سال مطلوبی برای صنعت برق کشور باشد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در این راستا ظرفیت های مناسبی در حوزه صنعت برق ایجاد شده که ساخت نیروگاه های حرارتی جدید و راه اندازی نیروگاه های تجدید پذیر، نمونه هایی از این پتانسیل هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • سروده ‌شاعر زنجانی برای غزه/ با عکس کهنه تو به آواز می‌رسد
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم
  • ورزشکاران زنجانی ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کردند
  • علی دایی چاقوی زنجان هدیه گرفت
  • بیش از ۹۰ درصد بذرهای هیبرید سبزی و صیفی وارداتی است
  • ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود