Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی علل افزایش اعتیاد در بین کارگران در محیط‌های کسب و کار را تشریح کرد.

حسین فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که عوامل مختلفی می‌تواند در بروز اعتیاد در محیط کار نقش داشته باشد، اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده در محیط‌های کسب و کار، وجود عوامل فردی مانند کمبود اعتماد به نفس، افسردگی، پایین بودن میزان درآمد فرد، نبود مهارت کافی برای نه گفتن، عدم آگاهی و غیره می‌تواند در بروز اعتیاد افراد در محیط‌های کسب و کار تاثیر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احساس فشار کاری بیش از حد، نارضایتی و عدم امنیتی شغلی، رقابت ناسالم در محیط‌های کاری به دلیل عدم مدیریت در واحدها، بی توجهی برخی از افراد به سلامت کارگران و عدم توجه به آزمایشات سلامت کارکنان می‌تواند جزوی از عوامل شغلی در اعتیاد افراد تاثیر بگذارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که عوامل ساختاری، قوانین و مقررات ناصحیح نیز می‌تواند در ارتباط با بروز اعتیاد کارگران تاثیر داشته باشد، گفت: فضای کار در برخی از واحدها ناسالم بوده و برخی از افراد بیمار سایر کارگران را نیز درگیر اعتیاد می‌کنند.

وی افزود: عدم توجه به مسائل دینی و تبلیغات ماهواره‌ای از سوی دشمنان نیز می‌تواند در بروز اعتیاد نقش داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه‌ی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان برای پیشگیری از بروز اعتیاد در جامعه‌ی کارگری، بیان کرد: طرح کاج در جامعه‌ی کار و تولید برای پیشگیری از اعتیاد توسط این اداره کل عملیاتی می‌شود، در حال حاضر ۵۰  واحد تولیدی به طور داوطلبانه برای انجام اقدامات پیشگیرانه مشارکت کرده‌اند و آموزش‌های لازم توسط مراکز بهداشت کار واحدهای برای کارگران تولیدی برای سلامت روان کارگران شریف انجام شده است.

فتحی با بیان این‌که منابع انسانی مهم‌ترین سرمایه‌ی جامعه است، گفت: اگر نیروی کاری بیمار شود واحدهای تولیدی و صنعتی محصولات بی کیفیتی به جامعه ارائه خواهند داد.

وی یادآور شد: طبق فراخوان، هر واحد تولیدی و صنعتی می‌تواند در اجرای طرح کاج جهت اقدامات پیشگیرانه‌ی اعتیاد مشارکت ‌کند، این اقدامات پیشگیرانه از طریق کارگاه‌های پیشگیری ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: بیشتر کارگران واحدهایی که کارهای طاقت فرسا انجام می‌دهند، تحت تاثیر عوامل فرهنگی دشمنان قرار گرفته و تصور می‌کنند مواد می‌تواند روح و روانشان را شاداب کند در صورتی که به دلیل عدم آگاهی تبعات آن بسیار سنگین است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تاکید کرد: قطعا اقدامات بازدارنده و سخت گیرانه و علمی برای جلوگیری از شیوع اعتیاد در واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شود و آگاهی‌های لازم در خصوص مواد مخدر به کارگران ارائه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اقدامات پیشگیرانه آذربایجان شرقی رفاه اجتماعی بروز اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر

عضو کانون شورای اسلامی کار البرز ابراز امیدواری کرد در هفته کارگر با افزایش قابل توجه مبلغ حق مسکن خبر خوش و عیدی خوبی به کارگران داده شود.

علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک هفته کارگر به جامعه کار و تولید اظهار کرد: با توجه به نزدیکی روز کارگر و در آستانه هفته کارگر انتظار داریم اگر نیتی برای کمک به جامعه کارگری و حل مشکلات آنها وجود دارد، بحث حق مسکن را پررنگ کنند و وزیر کار عیدی خوبی به کارگران در این هفته بدهند.

وی ادامه داد: در زمان تصویب افزایش حداقل دستمزد ۱۴۰۳ گروه کارگری صورتجلسه مزد را امضا نکردند و امیدوار بودند درصد افزایش به اندازه تورم تعیین شود تا بخشی از مشکلات جامعه کارگری برطرف و به سفره کارگران کمک شود اما این اتفاق نیفتاد.

اصلانی افزود: در روزهای اخیر و در شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی‌هایی از احتمال تغییر مصوبه دستمزد و پیشنهاداتی مبنی بر افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن کارگران مطرح شد. ظاهرا تعدادی از اعضای شورای عالی کار بدون دعوتنامه رسمی به وزارت کار دعوت شدند و به نوعی جلسه نظرخواهی و مشورتی بوده ولی در شبکه‌های اجتماعی اینطور عنوان شده که تعدادی از نمایندگان کارگری صورتجلسه را امضا کردند، به شرطی که حق مسکن ۳۵ درصد و سایر سطوح مزدی یک درصد افزایش پیدا کند.

عضو کانون شورای اسلامی کار البرز ادامه داد: اما کانون عالی شورای اسلامی کار کشور پیامی در شبکه‌های اجتماعی ارسال و هرگونه شرکت نمایندگان کارگری در چنین جلسه و امضای صورتجسه جدید را تکذیب کرد و رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران هم اعلام کرد که چنین صورتجلسه‌ای را امضا نکرده و پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن توسط دولت مطرح شده است.

اصلانی با بیان اینکه تغییر مصوبه دستمزد در حال حاضر امکانپذیر نیست، گفت: بسیاری از کارخانه‌ها و بنگاه‌ها مصوبه دستمزد را به دنبال ابلاغ بخشنامه از سوی وزیر کار اجرا کرده‌اند، بنابر این اگر بنا به اصلاح یا افزایش دستمزد باشد، تنها می توان در مورد حق مسکن اعمال کرد چون تنها آیتمی بود که در شورای عالی کار تغییر نکرد. از طرفی درست است که حق مسکن توسط شورای عالی کار پیشنهاد می‌شود ولی برای اجرایی شدن حتما باید توسط هیات وزیران تصویب شود.

دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تورم موجود و نارضایتی و دلخوری جامعه کارگری نسبت به دستمزد، هم وزارت کار و هم تشکل‌های کارگری در تلاشند تا دستمزد را به طریقی و با بالا بردن حق مسکن افزایش بدهند.

وی در پایان با بیان اینکه بحث دستمزد از تمام مطالبات کارگری واجب‌تر است، ابراز امیدواری کرد: در هفته کارگر با افزایش قابل توجه مبلغ حق مسکن خبر خوشی به کارگران داده شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزییات پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن کارگران طرح سئوال از وزیر کار در خصوص دستمزد کارگران کلید خورد

دیگر خبرها

  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند
  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی