Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان پورشبانان روز دوشنبه به مناسبت هفته سالمند در گفت و گو با ایرنا افزود: به این منظور فراخوان تعدادی خانه اقامتی سالمند در استان توسط بهزیستی تهیه شده و در دست انتشار است تا هرچه سریعتر بتوانیم به این فضاهای مناسب و استاندارد برای نگهداری از سالمندان دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه مراکز شبانه‌روزی بزرگ، مشکلات خاص خود را دارند، گفت: خانه‌های اقامتی سالمندان با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر، شرایط بهتری برای زیست و نگهداری این افراد فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: به این منظور در انتظار ورود بخش خصوصی با حضور افراد حقیقی و حقوقی در قالب مراکز خیریه‌ استان هستیم که تجربه نشان داد این فعالیت‌های خیرخواهانه همواره با استقبال مردم مواجه شده است.

وی جمعیت سالمندان بالای ۶۰ سال استان را ۱۰ درصد جمعیت کل استان و در مجموع بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

پورشبانان افزود: بهزیستی استان بالغ بر ۲۷ هزار و ۴۷ نفر از سالمندانی را که به نوعی دچار معلولیت شدید و نیازمند توانبخشی هستند زیرپوشش خود قرار می‌دهد.

به گفته وی در زمان حاضر در حوزه توانبخشی اصفهان ۲ رویکرد در بخش سالمندان شامل خانواده محوری و مراکز شبانه روزی دنبال می‌شود که در ۳۲ مرکز شبانه‌روزی سالمندان استان یکهزار و ۵۷۰ نفر نگهداری می‌شوند.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: در چهار مرکز روزانه سالمندان بهزیستی اصفهان نیز ۴۲۰ نفر خدمات دریافت می‌کنند.

وی به ۲ شیوه ویزیت در منزل و مراقبت در منزل از سالمندان اشاره کرد و گفت: ویزیت در منزل توسط یک تیم متشکل از پزشک، پرستار و کاردرمانگر بصورت مراجعه به منازل سالمندانی که قادر به حرکت و خروج از منزل ندارند، صورت می‌گیرد.

پورشبانان افزود: در بخش مراقبت در منزل که سطح بالاتری از ارائه خدمات را شامل می‌شود پرستاران پس از فراگیری آموزش‌های لازم، از افراد سالمند در منزل نگهداری می‌کنند.

به گفته وی بخش مراقبت در منزل و پذیرش در مراکز شبانه‌روزی سالمندان با توجه به شرایط شیوع کرونا تا تیر امسال متوقف شد که اکنون با شرایط سخت‌گیرانه‌ای پذیرش‌ها صورت می‌گیرد.

این مسوول ادامه داد: به هر حال برخی از سالمندان با بیماری‌ها، محدودیت‌ها و همچنین تنهایی و مشکلات معیشتی  این دوره درگیرند و نیازمند حمایت اجتماعی، معیشتی، روحی و عاطفی هستند.

پورشبانان افزود: رویکرد این است که اگر به سمت سالمندی می‌رویم پیرشدن بصورت سالم روی دهد و با اقداماتی که ۱۰ سال زودتر و در دوره جوانی انجام می‌شود مانع بروز خیلی از بیماری‌های دوره سالمندی شویم.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت‌های اجرای برنامه‌های هفته سالمندی بدلیل شیوع کرونا گفت: در این هفته بسیاری از برنامه‌ها در قالب مجازی اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توان به برنامه پرسش و پاسخ مجازی در مراکز روزانه در باره مشکلات سالمندان و همچنین آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی در این زمینه اشاره کرد.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی اصفهان، دیدار نمایندگان تشکل‌های سالمندی با استاندار اصفهان را از دیگر برنامه‌های مهم این هفته ذکر کرد.

  پنجم تا یازدهم مهر بعنوان هفته سالمند نامگذاری شده است. 

سن سالمندی از نظر سازمان جهانی بهداشت در بسیاری کشورهای در حال توسعه از جمله ایران بر مبنای ۶۰ سال است.

بر پایه آخرین آمار سال ۱۳۹۵، ۹.۳۷ درصد از جمعیت کشور در مرحله سالمندی قرار داشتند که هفت میلیون و ۴۵۰ هزار تن را شامل می‌شوند، این رقم در استان‌های مختلف کشور با پراکندگی همراه است.

برچسب‌ها سالمندان اصفهان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالمندان اصفهان سازمان بهزیستی کشور سالمندان اصفهان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور بهزیستی اصفهان شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هفتمین جلسه شورا در واکنش به گزارش رئیس سازمان بهزیستی کشور در صحن شورا گفت: بهزیستی پس از سن ۱۸ سال پذیرای معلولان نیست و خانواده‌ها نیز توان نگهداری این افراد را ندارند و این موضوع مشکلاتی ایجاد کرده که بهزیستی در این باره باید اقداماتی انجام دهد. سوده نجفی همچنین گفت: سازمان بهزیستی بر اساس قانون موظف است در همکاری با شهرداری و دیگر نهاد‌ها و استفاده از توان مددکار‌های اجتماعی برای شناسایی، جذب، پذیرش و توانمندسازی کودکان کار در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر اقدام کند، اما همچنان شاهد حضور کودکان کار در خیابان‌ها و مشکلاتی هستیم که ایجاد می‌کنند. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا هم در جلسه امروز شورا خواستار ایجاد سرپناهی برای بانوان قربانی خشونت خانوادگی شد و گفت:خشونت‌های خانوادگی یکی از مسائلی است که زنان آسیب بیشتری از آن می‌بینند و نیازمند ایجاد فضایی برای استفاده این بانوان هستیم. نرگس معدنی پور همچنین برتحقق شهر سالمند تاکید کرد. رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران هم در جلسه امروز بر توجه سازمان بهزیستی به مطالبات خانواده‌های دارای افراد معلول ذهنی تاکید کرد و گفت: افراد دارای معلولیت ذهنی به حاشیه رانده شده اند درحالی که خانواده‌های آنها انبوهی از مطالبات و مشکلات دارند. زهرا شمس احسان همچنین به معاونت شهرسازی درباره مناسب سازی شهرتهران برای معلولان تذکر داد و افزود: هیچ فضای عمومی برای افراد دارای معلولیت و ساماندهی وضع شهر برای معلولان جسمی و حرکتی پیش بینی نشده و ما هنوز ضوابط لازم برای اینکه بدانیم معابر و پارک‌ها را چگونه باید برای معلولان ساماندهی کنیم، نداریم در حالی که این موضوع باید یکی از دغدغه‌های معاونت شهرسازی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی باشد. عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: مدیریت شهری و سازمان بهزیستی برای تحقق شعار سال می‌تواند سازوکار‌های کارآفرینی را برای اقشاری همچون زنان سرپرست خانوار با اقدامی مشترک ایجاد و فرایندی تعریف کنند تا زنان به زنجیره اقتصادی متصل شوند. احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا هم در این نشست گفت: برخی اقدامات شهرداری بمنظور مناسب سازی پایتخت برای معلولان اطلاع رسانی نشده به عنوان مثال پارک شریعتی در پایان دوره چهارم مدیریت شهری کامل مناسب سازی شده و تمام فضا‌ها برای استفاده معلولان آماده سازی شده بود.

دیگر خبرها

  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • رئیس جمهور: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است
  • بازسازی منزل با حداقل هزینه؛ راهنمای جامع و کاربردی
  • انفجار گاز یک خانه روستایی در گناباد را تخریب کرد
  • انفجار گاز، یک خانه روستایی در گناباد را تخریب کرد
  • انفجار گاز، یک خانه در گناباد را تخریب کرد
  • بزرگداشت روز جهانی اوتیسم در اصفهان
  • آیا زن باید برای کار خانه حقوق بگیرد؟
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • انفجار خانه در قزوین ۵ نفر را مصدوم کرد / حال ۲ مصدوم وخیم است