Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید شریفی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهارکرد: در روزهای آغازین سال تحصیلی جدید و به ویژه در شرایط حاد کشور که حضور فعال و پر نشاط دانشجو را همچون سنوات گذشته شاهد نیستیم،می طلبد رویه‌های متفاوتی در حوزه فرهنگی و دانشجویی برای توسعه و تقویت برنامه‌ها در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای تحقق سیاست‌های حوزه فرهنگی و دانشجویی تلاش شده است برنامه‌هایی با محوریت دانشجو و غالبا در فضای سایبری طرح ریزی شود.

وی افزود: بخشی از این برنامه‌ها به صورت متمرکز توسط سازمان مرکزی دانشگاه همچون جشنواره حماسه تا حماسه و برنامه جامع پایش استعداد انجام می گیرد. برخی به تناسب وضعیت هر دانشگاه در دستور کار هر واحد خواهد بود. در واحد اصفهان نیز برنامه‌های فرهنگی به صورت هدفمند از طریق شناسایی مخاطبان در گروه‌های فعال سایبری طرح ریزی و اجرا می شود. به عنوان مثال، برنامه‌هایی در حوزه بانوان که به عنوان یکی از محورهای اصلی حوزه خانواده تلقی می شود، در سه سطح کارمندان،دانشجویان و استادان در حال برنامه‌ریزی برای اجرا است.

شریفی ادامه داد: با شناسایی گروه‌های فعال دانشجویی در فضای مجازی و حمایت از فعالیت های فرهنگی هدفمند با سیاست‌های دانشگاه، گام مهمی در راستای سایبری سازی فعالیت‌های دانشجویی انجام می‌شود. تشکیل کانون فضای مجازی و فضا سازی برای مشارکت دانشجویان، اقدام قابل تامل دیگر این حوزه است. بخشی از دانشجویان و اعضای کانون های فرهنگی دانشگاه درگیر ساخت و تولید محتوای متناسب با فضای مجازی هستند که امیدواریم تا چند هفته آینده منتشر شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد اصفهان تصریح کرد: در بخش دیگری از برنامه ها، توانمندسازی گروه‌های خاص استادان در سطح اول گروه‌های معارف و در سطح دوم گروه‌های علوم انسانی و در سطح سوم گروه های غیر علوم انسانی، به عنوان کانون‌های مهم و تاثیرگذار در جامعه دانشجویی به صورت مستمر در کارگاه هایی که متناسب با ظرفیت زیست دانشگاهی آن‌ها است، شرکت داده می شوند.

وی اضافه کرد: در راستای مباحث مربوط به کشف استعداد و جذب ظرفیت‌های خلاق دانشجویی تلاش می‌کنیم چند رویداد قابل توجه که در حوزه صنایع خلاق است را برگزار کنیم. نخست رویداد صدا و دیگری رویداد پوشش است. در رویداد پوشش از دانشجویان خواسته می شود اشکال متعدد پوشش متناسب با قواعد و هنجارهای دانشگاه را در قالب طرح‌های پیشنهادی ارائه کنند و بهترین ایده‌ها در مدارس مهارتی دوخت که پیشتر در دانشگاه راه اندازی شده، دوخته و عرضه شود.

شریفی خاطرنشان کرد: این امکان تا حد زیادی می‌تواند چالش پوشش را در دانشگاه کمتر کند. مضاف بر این در رویدادهای دیگری که برنامه ریزی کردیم، ظرفیت‌های خلاق دانشجویان به دست خودشان به مرحله ظهور می رسد. در واقع فضای کنونی جامعه، فرصتی خواهد بود تا استعدادهای دانشجویان در زمینه‌های مختلف به ویژه صنایع خلاق شناسایی و به جنبه‌های کسب و کارهای فرهنگ پایه پیوند داده شود.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1074107 برچسب‌ها فعالیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کانون فرهنگی فضای مجازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کانون فرهنگی فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگی و دانشجویی فضای مجازی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید حجاب در دانشگاه آزاد: با قصور رئیس واحد برخورد می‌کنیم

دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب ابلاغ شد.

رییس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه ای به روسای استان ها و واحدها اعلام کرد: موقتاً از ورود موارد خاص و هنجارشکنانه در حوزه آراستگی به واحدها جلوگیری شود.

مهر در خبری نوشت: فرزاد جهان‌بین رئیس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به رؤسای استان‌ها و واحدهای ویژه اعلام کرد: با توجه به اهمیت آراستگی و شئون رفتاری و نقش آن در پاسداشت حقوق و آزادی‌های اجتماعی و تضمین کیفیت آموزشی که پیش از این نیز بیان شده است موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می‌شود:

«۱- براساس تبصره ۲ ماده ۹ دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی، موقتاً از ورود موارد خاص و هنجارشکنانه در حوزه آراستگی که شرح آن اعلام شده‌است، به واحد جلوگیری کرده و پرونده افراد خاطی مستقیماً به کمیته انضباطی ارسال گردد.

۲- کسانی که براساس بندهای ۱ تا ۴ ماده ۹ همان دستورالعمل تذکر گرفته‌اند و پرونده‌شان می‌باید به کمیته انضباطی برود، حکمشان مانند فردی که اصرار بر تخلف دارد، صادر شود چراکه عملاً باوجود ۴ مرحله تذکر به این مرحله رسیدند.

۳-ابلاغیه این‌جانب به شماره/۱۱/۸۵۷ ص مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ در خصوص تذکر اساتید به موارد کشف حجاب در کلاس مورد تأکید قرار می‌گیرد.

مسئولیت این امور بر عهده رئیس واحد است و با هر نوع قصور و تقصیری برخورد می‌شود.»

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • دستورالعمل جدید حجاب در دانشگاه آزاد: با قصور رئیس واحد برخورد می‌کنیم
  • بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند
  • اعزام تیم‌های رباتیک کانون یزد به مسابقه‌های ربوکاپ آزاد ایران
  • دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد
  • باید‌ها و نباید‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • خریداری ۴۰ خانه اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای ایجاد فضای فرهنگی
  • نیاز دانشگاه آزاد دستیابی به منابع پایدار درآمدی است