Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، مسعود تیر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال بی‌نظیر هنرمندان از از نخستین جشنواره بازیگری مجازی مازندران، اظهار کرد: در نخستین دوره از این جشنواره در هر بخش شاهد ۶۵ اثر نمایشی از هنرمندان کودک و نوجوان در استان مازندران بودیم که پس از دوره نخست داوری‌ها، تعداد ۱۱ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخستین دوره از این جشنواره به طور رسمی از ۲۵ مرداد در صفحه اختصاصی اینستاگرام «نمایشک» آغاز به کار کرد و به دلیل استقبال خوب هنرمندان در سطح استان مازندران و نیز به خاطر بازگشایی مدارس تمدید شد که در آخرین ایستگاه خود ۳۱ شهریور به پایان رسید.

دبیر نخستین جشنواره بازیگری مجازی کودک و نوجوان استان مازندران عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های خوب این جشنواره، پراکندگی جغرافیایی و استقبال بسیار خوب هنرمندان کودک و نوجوان در مازندران بود که از شرقی‌ترین نقطه استان یعنی بهشهر، نکا و نور تا غربی‌ترین شهرستان از نوشهر، تنکابن و رامسر و نیز استان‌هایی مانند اصفهان و کرمان بود که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و مطمئناً نگاه ویژه‌ای به این آثار ‌می‌شود.

وی کیفیت بالای آثار ارسالی را از دیگر شاخصه‌های این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: با وجود شرایطی که در این روزهای سخت کرونایی قرار داریم و نیز از آنجایی که همه آموزشگاه‌های نمایشی و مهدهای کودک در کل استان دچار مشکل شده‌‌اند باز هم به لطف خدا شاهد درخشش نسل جدیدی از کودکان و نوجوانان هنرمند در استان مازندران بودیم.

تیر یکی از نیازهای اساسی نمایش کودک و نوجوان را کمبود نمایشنامه‌های قوی دانست و افزود: متون نمایشی در هر بخش، لازمه یک نمایش کوتاه است و باید تفکیک شوند و هر بخش نیازهای قشر سنی مدنظر خود را در متون نمایشی لحاظ کنند.

وی با تأکید بر اینکه تصمیم داریم در پساکرونا با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی کارگاه‌های آموزشی تئاتر همراه با مدرسان خوب در سطح استان مازندران با همراهی استعدادهای برتر جشنواره این کارگاه‌های آموزشی در طول سال برگزار شود تا شاهد اجراهای خوبی در سطح استان مازندران باشیم.

دبیر نخستین جشنواره بازیگری مجازی کودک و نوجوان استان مازندران اظهار کرد: شهرستان چالوس در فضای اجراهای کودک یکی از چند گزینه هر ساله جشنواره‌های منطقه‌ای بوده و هست و ما در آینده منتظر اتفاق‌های بهتری در این‌باره هستیم.

وی با قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران، رئیس اداره بهزیستی چالوس و نیز سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان و اختتامیه جشنواره ۱۸ مهر ماه و پس از ایام اربعین حسینی در صفحه شخصی جشنواره «نمایشک» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / ۸۶۰۱۹/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا جشنواره کودک و نوجوان مازندران استان مازندران کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علیرضا نوروزی افزود: نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر «لیگ قهرمانی و مسابقات تیمی مراکز آموزش هنر» در دو بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل تجسمی، موسیقی، نمایش و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان آذربایجان غربی برگزار و داوری می شود.

او اضافه کرد: در این زمینه معیار و ترازی که تعیین و ابلاغ شده است در واقع مراکز و آموزشگاه‌های تحت پوشش را متناسب با آن به سمت تولید آثار فاخر در چارچوب‌های گوناگون سوق می‌دهد و براساس همین معیارها، وقتی سنجش آثار و مقایسه آنها با یکدیگر انجام بشود، امیدواریم این روند سبب شود که هنرآموزان، هنرمندان و هنرجویان رشته‌های مختلف، سطح دانشی و اجرایی شان را به سطح بهترین‌های این المپیاد نزدیک کنند.

نوروزی گفت: اما کارکرد دیگر این المپیاد نمایش توانمندی مجموعه‌های آموزشی در تربیت نسل هنری است، همین که المپیاد به آوردگاهی بزرگ در سطح ملی برای نشان دادن استعدادها، خلاقیت‌ها و توان علمی و فنی هنرمندان، هنرجویان، مربیان، مدرسان آموزشگاه‌ها و هنرستان‌های هنر تبدیل می‌شود در نهایت منجر به ارتقاء کیفی آموزش و دیده شدن آنها در فضایی گسترده خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربه‌های پیشکسوتان نیز در این مورد امری ضروری است، گفت: تا جایی که اطلاع دارم این مهم از سوی شورای سیاستگذاری نخستین المپیاد ملی اموزش هنر در استان آذربایجان غربی مورد توجه قرار گرفته و از توانمندی این عزیزان بهره‌مند است.

دیگر خبرها

  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • زیر تیغ
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • استقبال هنرمندان از غزل رهبر معظم انقلاب
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم