Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علی فتحی نیا رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: در عملیات تخریب ۴ باب کوخه همزمان با فصل بازگیری در این شهرستان  محیط بانان این اداره با همکاری فرمانده و یگان حفاظت محیط زیست اداره کل و همچنین محیط بانان اداره خرمشهر از متخلفان شکار و صید در تالاب شاگان محدوده استحفاظی شهرستان آبادان ، ۲ بهله پرنده شکاری دلیجه و سنقر تالابی و همچنین ۸ قطعه کبوتر قمری کشف کردند که پس از اطمینان از سلامت پرندگان در طبیعت رهاسازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او اظهار کرد: همچنین  ۱۱ رشته تور زنده گیری پرندگان شکاری جمع آوری و ۴ باب کوخه تخریب شد و ۳ نفر متخلف نیز در همین زمینه دستگیر و به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

فتحی نیا گفت: پرندگان شکاری از دیرباز مورد علاقه شیوخ عرب حوزه خلیج فارس بوده و توسط صیادان غیرمجاز سود جو زنده گیری و جهت قوش بازی استفاده می نمایند در همین راستا همه ساله با ورود پرندگان مهاجر شکاری به حوزه استحفاظی تعدادی از افراد سودجو و متخلف با استفاده از روش‌های «کوخه نشینی» و «پهن کردن رشته تورهای زنده گیری» اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری جهت قاچاق و فروش این پرندگان به کشورهای عرب نشین منطقه می کنند.

او افزود:  با توجه به وسعت  زیستگاه های این پرندگان و مسیر مهاجرتی آنها در جنوب استان، یگان های محیط زیست شهرستان های تابعه و تشکیل گروه های سیار از محیط بانان سراسر استان، اقدام به گشت و کنترل در این مناطق نموده تا عرصه را برای حضور متخلفین شکار و صید تنگ نمایند و در صورت مشاهده متخلفان سریعاً به دستگیری آنان اقدام و به مراجع قضائی ذیصلاح معرفی کنند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تخریب کوخه پرندگان شکاری زنده گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران