Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن بیان انتقاد از نحوه برخورد دولت با طرح 2 فوریتی جهش تولید و تامین مسکن، گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی اصلی حوزه مسکن در کشور است، مشخص نیست، چرا دولت وزارت اقتصاد و دارایی را نماینده خود به منظور بررسی این طرح در صحن مجلس معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم، در تشریح دلایل دولت به منظور مخالفت با طرح جهش تولید و تامین مسکن، گفت: به نظر می‌رسد کاهش اختیارات وزارت اقتصاد و دارایی و قرار گرفتن وزارت راه و شهرسازی در راس مسئله جهش تولید مسکن ، یکی از دلایل اصلی مخالفت دولت با طرح 2 فوریتی مجلس است.

وی با اشاره به حضور وزارت راه وشهرسازی در جلسات بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن، افزود: مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی در جلسات بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن کمیسیون عمران حضور داشتند و مخالفتی از سوی این وزارت‌خانه با طرح مذکور اعلام نشد.

یوسفی در توضیح دلایل تهیه طرح جهش تولید مسکن در کمیسیون عمران مجلس، گفت: با توجه به مشکلات معیشتی که به دلیل بی‌برنامه‌ بودن دولت در این زمنیه اتفاق افتاده، مجلس شورای اسلامی با توجه به یکی از نیازهای اساسی مردم یعنی بخش مسکن به تدوین طرح‌هایی برای ساماندهی بازار واحدهای مسکونی اقدام کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس، ضمن اشاره به اینکه رهن و اجاره مسکن برای مردم به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است، گفت: افزایش ساخت و عرضه مسکن می‌تواند این بازار متلاطم را آرام کند، به همین منظور طرح جهش تولید و تامین مسکن در 3 محور تهیه شد و ساخت خانه به همراه خطوط تامین اعتبار مالی آن مورد توجه قرار گرفت.

یوسفی، در تشریح جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: چرا باید از 950 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطایی در سال گذشته تنها 8 درصد آن به بخش مسکن اختصاص یابد. این در حالیست که افزایش ساخت و ساز مسکن می‌تواند، زمینه پویایی اقتصاد را فراهم می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مشکلات مسکن طرح جهش تولید و تامین مسکن وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟

به گزارش خبرآنلاین این ادعای عضو کابینه درباره «تنظیم اجاره‌بها در کشور»، تا چه حد با «واقعیت اوضاع اجاره‌نشین‌ها» سازگار است؟ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، «بازار اجاره مسکن در دولت سیزدهم، رکورد بیشترین رشد اجاره‌بها را در تاریخ ثبت داده‌های رسمی از اجاره، به ثبت رسانده است.» ماجرا چیست؟

ارقام رسمی مربوط به تورم اجاره مسکن در تهران نشان می‌دهد، از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، «اجاره‌بها، سالانه به ترتیب ۴۵ درصد، ۴۴‌درصد و ۵۲‌درصد جهش کرد.»

از سال ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۰، «بالاترین رشد سالانه اجاره‌بها، برای سال ۷۵ بود و به میزان ۴۱.۵درصد.» بنابراین، «ملتهب‌ترین دوره اجاره‌نشینی» برای سال‌های دولت سیزدهم بوده است و نه دولت‌های قبل‌تر. پس اگر از روی «داده رسمی»، قرار باشد کارنامه دولت رئیسی در بازار اجاره مسکن مورد قضاوت نسبی قرار بگیرد، این دولت در «تنظیم اجاره‌بها»، موفقیتی نداشته‌ است.

همچنین تورم اجاره در کشور نیز طی دو سال گذشته، از «متوسط سالانه دوره‌های قبل»، ‌ سبقت گرفت. نسبت تورم عمومی به تورم اجاره در کشور، همیشه عدد ۱.۵ بوده است. اما سال گذشته به علت «رشد تاریخی اجاره‌بها در کشور»، این نسبت به مرز عدد یک رسید.

دولت تاکنون اقدام موثری برای تنظیم تورم مسکن و تورم اجاره به این معنا که باعث «بازگشت قیمت‌ها به سطح متعارف شود» انجام نداده است. 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896144

دیگر خبرها

  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟
  • تامین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند
  • ضربه ایران به زیرساخت های اسرائیل به روایت یک نماینده مجلس /جنگ باعث نگرانی مردم می شود اما ما شروع کننده نبودیم
  • وزارت اقتصاد: تداوم روند کاهشی تورم دور از دسترس نیست
  • افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند
  • وزارت اقتصاد:تداوم روند کاهشی تورم دور از دسترس نیست