Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:25:50 GMT

کردستان پاییز کم بارشی پیش رو دارد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۵۷۴۲

کردستان پاییز کم بارشی پیش رو دارد

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه پیش‌بینی‌های فصلی از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان بارش‌های استان کمتر از نرمال برآورد شده به صورتی که نیمه جنوبی کردستان تا ۴۰ میلی متر و نیمه شمالی نیز تا ۲۰ میلی متر کمتر از حد نرمال، بارش خواهد داشت.
وی اضافه کرد: از ۱۱ آبان تا ۱۰ آذر ماه نیز بارش در استان کردستان کمتر از نرمال پیش‌بینی شده بطوریکه این کاهش بارش در نیمه غربی ۱۰ تا ۲۰ میلی متر زیر نرمال و در نیمه شرقی نیز تا ۱۰ میلی متر کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: پیش‌بینی‌ها برای ۱۱ آذر تا ۱۱ دی در اغلب نقاط استان نرمال و در بخش‌های محدودی در غرب استان پنج تا ۱۰ میلی متر بیشتر از نرمال پیش بینی شده که انتظار می‌رود این روند مقداری از کاهش بارندگی ۲ ماه اول پاییز را جبران کند.

افزایش نسبی دما در پاییز 
پناهی در خصوص پیش‌بینی‌های مربوط به دمای هوا در استان افزود: دمای هوا در ماه اول (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان) به جز محدوده کوچکی در شمال غرب استان که دارای دمای نیم تا یک درجه سانتیگراد بیشتر از نرمال خواهد بود در دیگر نقاط دما در محدوده نرمال است.
وی تاکید کرد: در دومین ماه پاییز نیز بخش کوچگی از شمال غرب استان دما یک تا ۲ درجه سانتیگراد و در بقیه نقاط استان نیز نیم تا یک درجه سانتیگراد دمای هوا بیشتر از نرمال پیش‌بینی شده است.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: دمای هوا طی ماه سوم ۱۰ آذر تا ۱۰ دی نیز بر خلاف انتظار در اغلب نقاط استان نیم تا یک درجه سانتیگراد و در بخش‌های محدودی از شمال شرق استان یک تا ۲ درجه سانتیگراد بیشتر از نرمال پیش بینی شده است.
کردستان استانی کشاورزی است و با توجه اینکه عمده کشت محصولات این استان در پاییز انجام می‌گیرد میزان بارش‌های پاییزه نقشی حیاتی در مقدار تولید محصولات آن دارد.

برچسب‌ها وضعيت هوا کردستان پاییز بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا کردستان پاییز بارش باران وضعيت هوا کردستان پاییز بارش باران اخبار کنکور نرمال پیش بینی شده درجه سانتیگراد بیشتر از نرمال میلی متر دمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه

مرادی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد با عبور سامانه بارشی و افزایش پایداری جو آسمان استان از امروز پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده عمدتا صاف تا کمی ابری گاهی به خصوص در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. 
او ادامه داد: بررسی آخرین خروجی الگو‌های پیش بینی حاکی از ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه به کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش‌بینی‌ها از روز چهارشنبه استان مرکزی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها