Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:48:05 GMT

مجوز ورود ۹۰۰ خودروی امدادی صادر شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۵۷۵۹

مجوز ورود ۹۰۰ خودروی امدادی صادر شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، در راستای توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور و تلاش در جهت تمرکز زدایی و تقویت متوازن جمعیت هلال احمر استان های کشور و پایگاه های امداد و نجات جمعیت به منظور انجام وظایف قانونی جمعیت هلال احمر در نجات و رها سازی و انتقال مصدومین ناشی از وقوع حوادث و سوانح ذیل جز ۲ بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور و سایر اسناد بالا دستی از جمله بند ب ماده ۷۷ قانون برنامه توسعه ششم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور و همچنین آیین نامه امداد و نجات و پس از ماهها تلاش و بررسی کارشناسی و مکاتبات مکرر با مراجع ذیصلاح از جمله کمیسیون محترم صنعت و امور زیربنایی هیات دولت، مجوز ورود و ترخیص تعداد ۹۰۰ دستگاه خودرو امدادی و عملیاتی شامل ۳۰۰ دستگاه آمبولانس تویوتا هاردتاپ ۳۰۰ دستگاه خودرو نجات تیپ ۲ و ۳۰۰ دستگاه تویوتا هایلوکس۲ کابین کمکدار عملیاتی بدون رعایت ضوابط فنی ورود خودرو ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر گفت: با توجه به لزوم حمایت از صنایع داخلی کشور تجهیز خودروهای موصوف توسط کاربری سازان داخلی انجام خواهد شد و استفاده از تمام معافیت های قانونی جمعیت هلال احمر ذیل بند ر ماده ۱۱۹ قانون گمرک و نیز عدم اسقاط خودرو فرسوده در این پروژه، مد نظر قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش های کارشناسی انجام شده در تامین و تقویت ناوگان لجستیکی هلال احمر در ۱۰ سال گذشته بی نظیر بوده است، ابراز امیدواری کرد که با پیگیری لازم، اعتبارات مالی مربوط به خرید خودروهای یاد شده تامین و فرایند قانونی آن با سرعت بالا و در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال جاری حداقل به تعداد ۳۰۰ دستگاه خودرو محقق شود.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هدایتگری مدبرانه دکتر روحانی رئیس جمهوری و معاون اول ریاست جمهوری پشتیبان و یاریگر هلال احمر در این مسیر و تقویت ناوگان امدادی هلال احمر خواهد بود.

برچسب‌ها کریم همتی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کریم همتی سازمان امداد و نجات هلال احمر کریم همتی سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور جمعیت هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت

رضا حاجیلری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برخورد پژو ۴۰۵ با ۲۰۶ در محور آق قال به گنبد کاووس - بعد از روستای سلاق یلقی - انتهای دور برگردان باعث حادثه شد.

وی افزود: در پی این حادثه یک دستگاه آمبولانس به همراه ست نجات و یک تیم به محل اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان تعداد کل افراد حادثه دیده و مصدوم را ۷ نفر اعلام کرد و گفت: یک نفر از حادثه دیدگان از طریق جمعیت هلال‌احمر و مابقی توسط اورژانس به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند.

کد خبر 6085830

دیگر خبرها

  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • هلال احمر ایران رئیس کارگروه سلامت بریکس می‌شود
  • جسد نوجوان ایرانشهری پس از سه روز پیدا شد
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه