Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی روسیه در یک اجلاس آنلاین دو روزه با سران انرژی گروه ۲۰ گفت بازار جهانی نفت به سرعت بهبود نخواهد یافت و مدت‌ها طول می‌کشد تا به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، روسیه انتظار یک بهبود بلندمدت و تدریجی را برای بازار نفت دارد. همه گیری ویروس کرونا تقاضا برای انرژی را در سراسر دنیا پایین آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در یک اجلاس آنلاین دو روزه با سران انرژی گروه 20 گفت:« بازار جهانی نفت به سرعت بهبود نخواهد یافت و مدت‌ها طول می‌کشد تا به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد. تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا ده درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته‌است».

 رونق اخیر در بازار نفت متوقف شده چون مصرف سوخت در آمریکا همچنان ضعیف است و چندین دولت اروپایی دوباره اقدامات محدود کننده جهت مهار گسترش ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند. در همین حین، بازار نفت درگیر جذب مازاد تولید است. تاجران نفت افزایش شدید در صادرات عراق را برای ماه آینده گزارش داده اند و تولید در لیبی با پایان درگیری‌های نظامی افزایش خواهد یافت.

روسیه پس از پایان قرارداد اوپک پلاس تولید نفت خود را افزایش می‌دهدتیره شدن دورنمای تقاضای نفت جهان اوپک را با مشکل مواجه می‌کند

نیل اتکینسون، رئیس بخش صنعت و بازارهای نفت در آژانس بین المللی انرژی در گفتگو با بلومبرگ گفت این آژانس احتمالاً پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی نفت را درگزارش آینده پایین خواهد آورد. آژانس بین‌المللی انرژی قبلاً پیش بینی خود از تقاضای نفت در 2020 را 400 هزار بشکه در روز کاهش داده و 91.7 میلیون بشکه در روز اعلام کرده بود.

نواک با اشاره به اینکه همکاری روسیه با اوپک نمونه‌ای از تلاش‌های مشترک برای متعادل کردن بازار نفت است، گفت:«وظیفه ما به عنوان رهبران صنعت انرژی مقاومت و حفظ اتحاد در مقابل چنین چالش‌هایی است». وی تاکید کرد روسیه حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از سقوط بازار جهانی انرژی و اقتصاد جهان انجام می‌دهد.

 ائتلاف اوپک پلاس که روسیه عضوی از آن است در اوایل همین ماه اعلام کرد آماده است اقدامات لازم جهت متعادل کردن بازار را انجام دهد.

 انتهای پیام/158

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار نفت جهانی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

به گزارش جماران؛ ظریف در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

سلام دوستان کتاب «پایاب شکیبایی» که برداشت‌هایی از هشت سال وزارت بنده است، با استقبال شما در نزدیک یک ماه به چاپ سوم رسید.

برخی گفتارهای کتاب

دولت مستعجل بازنشستگی

پل و پیل و هندوستان

خودمان انتخاب کردیم

وزارت امور خارجه؛ نگاهی از درون

نگاه مردسالارانه و جایگاه زنان دیپلمات

بهسازی ساختار وزارت امور خارجه

کناره‌گیری

رابطه‌ با نهادهای زمامداری داخلی

کارنامۀ حقوق بشری

دیپلماسی نمایشی

فاجعۀ هواپیمای اوکراینی

دیپلماسی عمومی

بازی شماتت

تأثیر رسانه بر سیاست

برسازی ذلت

چارچوب روابط خارجی

سیاست خارجی و منافع ملی

گوناگونی منابع قدرت و جایگاه مردم

اولویت‌ها

دوران پساقطبی

امنیتی سازی

عزت

پیوند با همسایگان و جنوب جهانی

اولویت پیوند با همسایگان

دوگانۀ حضور و نفوذ

همدلی و نیابت

واکاوی انگیزه‌های نگاه به جهان عرب به جای جهان ایرانی

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای کاسپین

نگاه آسیایی

ایران و قدرت‌های بزرگ

پیوندها با روسیه

اصالت و نیاز در پیوندهای خارجی

پیوندها با چین

پیوندها با اروپا

سرشت خودکانون‌بینی اروپایی

فرصت‌ها در اروپا

برجام

چالش‌های اجرای برجام

سخن پایانی (چالش شناخت فرایندهای ملی، منطقه‌ای و جهانی؛ فقدان اجماع داخلی پیرامون منافع و امنیت ملی، آرمان‌ها و اولویت‌ها؛ بی‌توجهی به توانمندی‌ها، گزینش اهداف بر پایۀ آرزوها؛ انگارۀ شیفتگی و بیزاری؛ چالش‌های پیوندها با همسایگان؛ چالش پیوندها با چین و روسیه؛ چالش در منطقۀ قفقاز؛ کنارگذاشته شدن ایران از راه‌های منطقه‌ای؛ چالش مزمن برجای‌مانده از جنگ تحمیلی؛ بحران امنیتی‌سازی ایران؛ چالش مدیریت تنش با آمریکا)

از همه شما سپاسگزارم. امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد.

 

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار ۲۰۲۴
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • اسناد راهبردی انرژی و منابع معدنی ۲۰۵۰ روسیه تدوین شد/ جهش به خالص کربن صفر
  • پیام‌ تبریک دبیرکل اوپک به رئیس‌جمهوری برای عید فطر
  • اکثر اوکراینی به بهبود وضعیت جنگی امیدی ندارند